آینه جم: استاندار بوشهر گفت: برای سرشماری نفوس و مسکن در استان بوشهر باید از همه ظرفیت‌ها از جمله رسانه‌ها، سپاه، بسیج، شبکه آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها استفاده شود.

به گزارش آینه جم:  مصطفی سالاری ظهر دوشنبه در نشست هماهنگی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان بوشهر با اشاره به اهمیت بالای اجرای این سرشماری، اظهار داشت: دست‌یابی به اطلاعات و آمار دقیق نقش بسیار مهمی در برنامه‌ریزی‌ها خواهد داشت.

وی با اشاره به نقش مهم در اختیار داشتن آمار و اطلاعات برای توسعه هرچه بیشتر، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها نقشی مهم و اساسی در اجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن دارند که باید همکاری لازم در این زمینه صورت گیرد.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه این سرشماری امسال به صورت اینترنتی نیز اجرا می‌شود، بیان کرد: باید در بخش‌های مختلف شهری، زمینه استفاده از اینترنت فراهم شود.

وی خواستار استفاده از همه ظرفیت‌ها برای اجرای مطلوب سرشماری عمومی نفوس و مسکن شد و اضافه کرد: مشارکت صدا و سیما و رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن تاثیر بالایی در اجرای باکیفیت آن دارد.

سالاری با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته اطلاع‌رسانی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان بوشهر، ادامه داد: محتوای تبلیغی این طرح باید توسط کمیته اطلاع‌رسانی تولید و منتشر شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن به صورت اینترنتی و حضوری اجرا می‌شود که سوم تا ۲۴ مهرماه به صورت اینترنتی و از ۲۵ مهر تا ۲۵ آبان‌ماه به صورت حضوری انجام می‌شود.

رضا عوض‌پور از جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات پایه‌ای درباره تعداد، ساختار و ویژگی‌های جامعه و واحدهای مسکونی به عنوان مهمترین اهداف این سرشماری اشاره کرد و افزود: جمع‌آوری این اطلاعات نقش مهمی در برنامه‌ریزی خواهد داشت.

[کد خبر:AJ17630]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # محمد 1395-06-02 14:18
من 45 سالمه 3 تا هم بچه داریم ،22 سال هم هست که دارم متاهلی زندگی میکنم ،اگر هر ده سال یکبار سرشماری انجام بشه باید دو بار سرشماری شده باشیم ولی تا الان هیچ کس برای سرشماری به منزل مراجعه نکرده.....
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب