مصطفی سالاری استاندار بوشهر در صفحه شخصی اش در فیسبوک درباره سفر هفته پیش به تهران گزارشی به شرح زیر ارائه کرد: برنامه ها و پیگیری های هفته گذشته، به شرح ذیل حضورتان ارائه می شود:
شنبه 95.05.16
روز شنبه، همایش استانداران با موضوع اقتصاد مقاومتی با حضور دکتر جهانگیری بود. جمعه شب به تهران رفتم. مقرر شد مباحث، صبح شنبه، در4 کارگروه مطرح شود. جلسه کارگروه بانکی با حضور 6 استاندار و 8 معاون وزیر از ساعت 8.05 شروع و 13 خاتمه یافت و مقرر شد بنده، در همایش عصر، جمع بندی و پیشنهادات را به دکتر جهانگیری و اعضای همایش ارائه کنم، لذا اطلاعات و سوابقی را از آقایان دکتر ناصریان و دین پرست (معاونین محترم وزیر کشور) اخذ و مطالب را برای همایش عصر تهیه کردم. در جلسه عصر، گزارش مشکلات بانکی که عمدتا مشکلات بخش خصوصی، تسهیلات بانکی و پیشنهادات برای حمایت بهتر از واحدهای تولیدی بود را حدود 10 دقیقه به دکتر جهانگیری و سایر حضار شامل، وزرای محترم جهاد کشاورزی و نیرو، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، رئیس جدید صندوق توسعه ملی، کلیه استانداران و حدود 30 نفر از معاونین وزراء و رؤسای سازمان های ملی ارائه کردم.
پس از جلسه، از جناب آقای دکتر جهانگیری، در خصوص ساماندهی ته لنجی هم درخواست نمودم دستور تسریع بدهند.
بعد از جلسه، با مهندس چیت چیان وزیر محترم نیرو، راجع به وضعیت آب استان (پیرو مذاکرات قبلی) صحبت کردم. گرچه ایشان به دلیل پیگیری های مستمری که داشته ایم، به مشکلات شدید آب شرب مردم استان کاملاً واقف هستند ولی مقرر شد جلسه ای اختصاصی با حضور ایشان و معاونین وزارت و مدیران آب استان برای تصمیم گیری راجع به کل پیشنهادات استان، برگزار شود.
با مهندس حجتی وزیر محترم جهاد کشاورزی نیز پیرو مکاتبه هفته قبل و پیام های ارسالی اینجانب به ایشان، راجع به مشکلات واردات برنج صحبت کردم، گفتند روی نامه استان دستور داده ام که حل شود. همایش ساعت 8 خاتمه یافت.
یکشنبه 95.05.17
روز یکشنبه برای چند دیدار، وقت تعیین شده بود. از جمله دیدار با لیلا رجبی ورزشکار المپیکی و پیمان رجبی، (همسر و مربی وی). سپس ساعت 12 تا 14 دیداری با مهندس مهری مدیرعامل پست داشتم و مقرر شد سه طرح راهبردیشان را در استان اجرا کنند (سیستم یکپارچه مدیریت املاک کشور،G-NAF و....) به تعبیر ایشان، استان بوشهر در مسایل کاداستر،GIS و خلاقیت، پیشتاز است و می تواند پیشرو این برنامه های مهم در سایر استانها شود. وعده شد ایشان به همراه معاونین و گروه کارشناسی، ظرف 2 هفته آینده به همین منظور سفری به استان داشته باشند.
ساعت 15 به دیدار دکتر وکیلی مدیرعامل سازمان بهینه سازی مصرف سوخت رفتم. پیرو توافقات قبلی برای برقی کردن چاه های کشاورزی و نوسازی اتوبوس های شهری (در حد حمایت های آن سازمان)، اعلام آمادگی کردند و قول دادند که بوشهر را متمایز ببینند. سپس به دلیل طولانی شدن کار بعدی، نتوانستم با پرواز شب، به بوشهر برگردم.
دوشنبه 95.05.18
روز دوشنبه، با پرواز پنج و نیم صبح، به بوشهر آمدم. طبق قرار قبلی ساعت 7.05، صبحانه دعوت حضرت آیت الله حسینی بوشهری بودم. پس از صحبت ها و مذاکراتی، آمدم دفتر و پیگیر امور جاری شدم.
خبر دادند که روز چهارشنبه بیستم مرداد، بایستی در جلسه مشترک هیئت دولت و استانداران، به نمایندگی از استانداران سخنرانی داشته باشم، لذا بلافاصله باید برای هماهنگی مطالب با استانداران و وزارت کشور، شب به تهران برمی گشتم. عصر چند دیدار داشتم سپس عصر ساعت 18.30 جلسه ای با هیئت مدیره خانه مطبوعات استان و چند نفر از مدیران مسئول نشریات داشتم. چند پیشنهاد از جمله برگزاری جشنواره مطبوعات و دوره های آموزش خبرنگاری داشتند که قول همکاری داده شد. سپس بلافاصله حدود ساعت 20:30 به مراسم همایش استعدادیابی فوتبال که با حضور بیش از 1000 نفر نوجوان فوتبالیست از سراسر استان در حال برگزاری بود، رفتم.
از محل ورزشکاران، طبق برنامه، مستقیما به مراسم روز خبرنگار که به دعوت استانداری و خانه مطبوعات در خانه معلم بود رفتم. 5 نفر از خبرنگاران صحبت کردند که در جواب سوالات آنها درخصوص آب، اعتبارات، و ... توضیحاتی دادم. شام با خبرنگاران بودم و قبل از خاتمه، برای حضور در جلسه هیئت دولت، مستقیماً به فرودگاه رفتم. با منزل تماس گرفتم و اطلاع دادم که ناگزیرم مجددا به تهران بروم. با پرواز ساعت 22:05 به تهران رفتم و ساعت 12.30 شب به دفتر رسیدم.
سه شنبه 95.05.19
روز سه شنبه از ساعت 8 تا 12، جلسه ای با معاونین وزیر کشور و جمعی از استانداران داشتم تا نقطه نظرات پیشنهادی آنها را برای سخنرانی روز یکشنبه و انتقال به رئیس جمهور، گردآوری کنم. ظهر مطالب را فهرست کردم و عصر، مجدد جلسه هماهنگی با مهندس مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور و چند نفر از استانداران برگزار شد. شب، محورهای سخنرانی را تا ساعت 1 بامداد تهیه کردم و به همکاران دفتر تهران دادم که تایپ کنند تا ساعت 5.05 صبح ببینم.
چهارشنبه 95.05.20
روز چهارشنبه، 5.5 صبح، مطالب را نهایی کردم. ساعت 8 به مجموعه سعدآباد و محل برگزاری جلسه با هیئت دولت رسیدم. فهرست مطالب را در جمع کلیه استانداران طرح کردم تا نقطه نظرات تکمیلی آنان را دریافت کنم. ساعت 9، جلسه دولت شروع شد. صحبت هایم را به مدت 15 دقیقه خطاب به جناب آقای دکتر روحانی و وزراء و استانداران بیان کردم.
پس از پایان جلسه هیئت دولت، آقایان دکتر واعظی وزیر محترم ارتباطات، مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور، امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، معاونین وزیر کشور، حاجی میرزایی دبیر هیئت دولت و بسیاری از استانداران بابت صحبت هایم در دولت ابراز رضایت و از اینکه واقعیات و تحلیل های جامعه، واقع گرایانه و شفاف ارائه شد، تشکر کردند.
سپس با دکتر جهانگیری در مورد ساماندهی ته لنجی (پیرو صحبت های قبلی و ارسال طرح) صحبت کردم. در سخنرانی در هیئت دولت نیز، خطاب به رئیس جمهور، در باب این که مرزنشین، قاچاقچی نیست و لزوم اصلاح رویکرد نسبت به مرزنشینان، مطالبی را بیان کرده بودم.
با دکتر ربیعی وزیر محترم تعاون، کار و رفاه صحبت کردم. مقرر شد در اولین فرصت با معاونین به استان بیایند. احتمالاً دکتر واعظی (وزیر ارتباطات) نیز به اتفاق ایشان به استان بوشهر سفر کنند.
در صحبت با دکتر واعظی، از افزایش پهنای باند اینترنت استان (که از 7 به 47 گیگ رسیده) تشکر کردم. مقرر شد اقدامات جدیدی در استان انجام دهند.
با مهندس حجتی (وزیر جهاد کشاورزی) هم صحبتی داشتم و ایشان، پیرو پیگیری های مستمر چند روز گذشته، به مزاح گفتند، برنج ملوانی بله، برنج تجاری خیر.
با دکتر هاشمی وزیر بهداشت تجدید قرار شد تا نیمه دوم شهریور به اتفاق دکتر صالحی (انرژی اتمی) به بوشهر بیایند.
در ادامه با دکتر علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما در مورد تبلیغات منفی و یکسویه صدا و سیما علیه لایحه مناطق آزاد صحبت و گلایه کردم که علیرغم قولی که در جلسه سه هفته پیش داده بودند، تخریب ها ادامه دارد، قول دادند روند اصلاح شود.
سپس حدود ساعت 12 از مجموعه سعدآباد خارج شدم، چند دیدار، نماز، نهار و سپس به اتفاق استانداران هرمزگان، سیستان و بلوچستان و ایلام حدود ساعت 15 برای دیدار با دکتر لاریجانی برای پیگیری لایحه مناطق آزاد، عازم مجلس شدیم. جلسه خوبی به مدت حدود یکساعت با دکتر لاریجانی داشتیم. گرچه قبلا به سه استان (از 4 تا استان) قول حمایت جدی برای تصویب مناطق آزاد داده بودند ولی از باب تجدید درخواست و اهمیت بالای موضوع، مطالب مجدد مطرح شد. ایشان نیز باور داشتند که مناطق آزاد می تواند باعث رونق استان های مرزی شود.
برای بهبود شرایط رأی آوری لایحه در مجلس، ایشان راهکارهایی دادند و ما نیز پیشنهادات و درخواست هایی ارائه کردیم. به تعبیر ایشان، گرچه فضای مجلس برای این لایحه، فعلاً خیلی مطلوب نیست ولی از تصویب آن ناامید نیستیم. می بایست نمایندگان استان های ذینفع، تلاش بیشتری کنند.
گرچه کمیسیون صنایع (که در ارتباط با این لایحه، کمیسیون فرعی محسوب میشود)، نظر مخالف راجع به لایحه داده است، اما در فرایند تصویب، اثر مهمی ندارد. ولی رأی کمیسیون اقتصاد (به عنوان کمیسیون اصلی لایحه)، مهم است و برای أخذ رأی این کمیسیون، تلاش و اهتمام بیشتری نیاز است.
حدود ساعت 17، از مجلس عازم فرودگاه شدم تا به استان برگردم. با پرواز حدود ساعت 9شب، ساعت 10.05 چهارشنبه شب به بوشهر رسیدم.
برخلاف تلاش همیشگی ام برای اینکه حداکثر مدت در استان باشم، بنا به ضرورت حضور در دو جلسه به عنوان نماینده و سخنگوی استانداران، حضورم طی این هفته در تهران طولانی شد و بایستی پنجشنبه و جمعه که بوشهر هستم، کارهای عقب افتاده را جبران کنم.

[کد خبر:AJ17553]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب