آینه جم : یونس خسروانی مدیرکل تامین اجتماعی بوشهر فیش حقوقی خود را رسانه ای کرده از این نظر در میان مدیران استانی پیشگام باشد.

به گزارش آینه جم به نقل از خلیج فارس ؛ طی هفته های اخیر به دلیل انتشار فیش های چندصد میلیونی برخی مدیران، هجمه ای علیه دولت یازدهم رخ داده که البته این افشاگری ها رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته و ظاهرا رقبای این دولت تلاش دارند اینگونه القا کنند که اگر از رکورد دولت سابق در رقم زدن اختلاس های آنچنانی انتقاد می شود، در این دولت نیز پرداختی های اینچنانی به مدیران صورت می گیرد.

سوای اینکه این دو مقوله با هم تفاوت بسیاری دارد، ولی باید پذیرفت انتشار فیش‌های حقوقی غیرمتعارف چند مدیر دولتی، افکار عمومی را جریحه‌دار کرده و به سوژه‌ای برای مخالفان دولت بدل شده است، از این رو انتظار است دولت این حربه مخالفان را به فرصتی مبدل کرده تا با پیگیری تصویب قوانین اثربخش، به مهار فساد در همه ارکان پرداخته شده و مشخص شود که آیا نهادهای خارج از اختیار دولت از پرداخت های نجومی مصون هستند؟

روز گذشته نیز در پی مصاحبه رییس کل بازرسی استان، موج فیش های حقوقی غیرمتعارف مدیران به بوشهر رسید، طوری که محمد آغاجری خبر داد: طبق بررسی ها مدیری در استان داشته ایم که سالانه یک میلیاردتومان دریافتی دارد و البته اطلاعات تکمیلی در این خصوص نیازمند بررسی بیشتر است.

شاید اقدام پیش دستانه وزیر بهداشت، چند فعال سیاسی و اجتماعی و اکنون مدیرکل تامین اجتماعی بوشهر برای انتشار فیش حقوقی خود، ضمن آنکه نشان می دهد حقوق های غیرمتعارف در مدیران دولت عمومیت ندارد (هرچند آن بخشی که وجود دارد باید اصلاح شود)، می تواند مقدمه ای برای پایان مخفی سازی حقوق و پاداش دریافتی کارکنان ارشد بخش های دولتی و عمومی در کشور باشد و گامی در مسیر شفافیت پیموده شود.

قطعاً کسی حق ندارد بدون اجازه افرادی که از "بخش خصوصی" حقوق می گیرند، میزان درآمدشان را علنی کند ولی کسانی که از کیسه ملت حقوق می گیرند باید آنقدر جرأت و شفافیت داشته باشد که میزانش را نیز اعلام کنند و اگر هم اعلام نکردند، رسانه ها این حق را دارند که آن را افشا کنند.

این اصلی است که در اکثر کشورهای دارای نظام های دموکراتیک رعایت می شود و به عنوان مثال، نه فقط مردم آمریکا و اروپا که همه مردم جهان می دانند که درآمد سالیانه باراک اوباما یا آنجلا مرکل و ... چقدر است؟

باید دید آیا پس از اقدام مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر، مسئولان دیگری به حرکت وی جهت انتشار فیش حقوقی شان اضافه خواهند شد؟

[کد خبر:AJ16457]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب