آینه جم، امام جمعه عسلویه گفت: دیپلماسی لبخند نقطه ضعف دولت یازدهم است.

به گزارش آینه جم، حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه پس از دعوت به تقوای الهی به بیان سیره عملی پیامبر (ص) و سبک زندگی اسلامی پرداخت و اظهار داشت: اگر امت اسلامی مشی و روش زندگی‌شان بر اساس سیره پیامبر (ص) باشد قطعا اهل نجات خواهند شد.

وی افزود: یکی از خصوصیات پیامبر (ص) بذل و بخشش آن حضرت بود که متاسفانه امت اسلامی به این ویژگی کمتر توجه دارند.

هاشمی‌نژاد با ذکر داستان‌هایی از مصداق‌ها و سیره عملی پیامبر (ص) در زمینه بخشش مثال‌هایی را بیان داشت.

وی در خطبه دوم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دانشگاه افسری امام حسین(ع) بیان کرد: حضرت آقا در معنای جهاد مطالبی طرح کردند از جمله بحث جهاد کبیر که عبارت از ایستادگی و عدم تبعیت از مشرکین و کفار است و بر این اساس باید با لحن محکم در برابر آنان ایستاد و نباید در برابر دشمن کوتاه آمد.

امام جمعه عسلویه گفت: در میدان مبارزه چه اقتصادی، چه سیاسی و چه فرهنگی باید محکم ایستاد و بدون تردید، مقابله با نفوذی‌ها جهاد کبیر است.

هاشمی‌نژاد یادآور شد: بعضی‌ها از روی نادانی یا عدم دلسوزی برای انقلاب و نظام در برابر دشمن کوتاه می‌آیند و این در حالیست که موضع مسئولان در جمهوری اسلامی باید انقلابی باشد و انقلابی فکر کند و انقلابی عمل کند.

وی با تقدیر از تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) و عزیزان در وزارت اطلاعات اظهار کرد: این عزیزان در واقع سربازان صادقی هستند که انصافا از بازوان توانمند نظام اسلامی هستند و شب و روز و گاه و بیگاه در حال ماموریت هستند و امنیت امروز ما مدیون زحمات این عزیزان است.

امام جمعه عسلویه افزود: هر قشر و گروهی در مناسبت‌های خاص تقدیر و تجلیل می‌شوند اما این عزیزان به صورت رسمی و علنی تقدیر نمی‌شوند، این عزیزان برای رضای خدا کار می‌کنند و چشمداشتی به تشکر و تقدیر ندارند و بدون تردید خدمات عزیزان وزارت اطلاعت بی بدیل و بی‌نظیر است.

هاشمی‌نژاد به انتخاب آیت‌الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: در بحث ریاست مجلس خبرگان اتفاق مبارکی افتاد و آیت‌الله جنتی به ریاست این مجلس انتخاب شدند و دشمنان ناامید شدند، این شخصیت بزرگوار 18 سال شاگرد حضرت امام (ره) بودند و مشی و رفتار و اخلاقیات امام (ره) در وجودشان تبلور یافته است.

وی با تقدیر از خدمات دولت اظهار داشت: دولت در بحث طرح تحول نظام سلامت خدمات خوبی انجام داده است که قابل تقدیر است و در برخی موارد نیز بر عملکرد دولت نقدهایی هست، موضوع دیپلماسی لبخند نگرانی‌هایی دارد و نحوه حضور وزیر و نماینده ما در مذاکرات حج با عربستان نیز تحقیرآمیز بود.

هاشمی‌نژاد گفت: چرا وزیر ما باید با انگشت‌نگاری وارد عربستان شود، مگر رئیس جمهور وعده نکرده بود عزت به پاسپورت ایرانی بازگردد، باید دولت با این قضایا محکم برخورد کند.

امام جمعه عسلویه افزود: حضرت آقا فرمودند جوری صحبت کنیم و شعارهایی بدهیم که اگر یک سال بعد نوار صحبت‌های ما را بگذارند بتوانیم پاسخگو باشیم، صرفا شعارهای رنگارنگ ندهیم، مقایسه سرداران فتح خرمشهر و سرداران سیاسی مقایسه خوبی نیست، خودشان اذعان دارند برجام موفق نبوده است.

وی یادآور شد: رئیس بانک مرکزی در آمریکا گفت چیزی از برجام نصیب ایران نشده و آقای ظریف هم این حرف را زد، تمام مسئولان باید به مردم خدمت کنند و از اختلاف‌‌‌افکنی پرهیز کنند.

هاشمی‌نژاد با طرح این سئوال که چرا باید افراد دولت قبل را کنار بگذارند خاطر نشان کرد: اگر کسی خوب کار می‌کند و زحمت می‌کشد و ریگی در کفش ندارد چرا باید کنار گذاشته شود، چرا مسئولی که متخلف است و خطای بزرگی کرده دوباره در جای دیگر و در پست دیگری به کار گرفته می‌شود.

[کد خبر:AJ15841]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب