آينه جم: مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: در زمینه هدایت تحصیلی دانش آموزان، براساس سند تحول درنظر است که این روند از پایه دهم به پایه نهم منتقل شود.

به گزارش «آينه جم » به نقل از ایرنا؛ مسعود شکوهی در همایش «تبیین هدایت تحصیلی دانش آموزان برای مشاوران استان بوشهر» اظهار کرد: افزود: در سال جدید تحصیلی اولین مرحله این هدایت تحصیلی در مقطع نهم که دانش آموزان دوره اول نظام 6- 3-3 هستند اجرایی خواهد شد.

شکوهی با تاکید بر اینکه در این دوره دانش آموزان پایه نهم ساماندهی و هدایت تحصیلی برای آنها اجرایی خواهد شد، اظهارکرد: در طرح قبلی هدایت تحصیلی 50 درصد مربوط به عملکرد تحصیلی دانش آموز و 50 درصد به سایر موارد تعلق داشته است.

وی اضافه کرد: در طرح جدید این میزان به 35 درصد امتیازتحصیلی دانش آموز و 65 درصد به سایر بخش ها اختصاص دارد.

شکوهی بیان کرد: در دوره گذار سه پایه تحصیلی هفتم، هشتم و نهم ملاک بوده که در آن فعالیتها، استعدادها، رغبت و ارزشهای دانش آموز مشخص و با داشـتن یک نیم رخ از وضعیت دانش آموز، هدایت وی برای ادامه تحصیل صورت خواهد گرفت.

وی گفت: براساس نظام جامع که بزودی تدوین خواهدشد، هدایت تحصیلی از پیش دبستانی آغاز و تا پایان تحصیلات متوسطه ادامه خواهد داشت.

شکوهی افزود: در این چارچوب، آزمونهای مشاوره ای رغبت و استعداد از 2 به 5 آزمون افزایش می یابد و آزمون سلامت با جدیت بیشتردنبال می شود.

وی حبر داد: طرح شهاب نیز که به منظور شناسایی استعدادهای برتر در آموزش و پرورش است در سال جدید تحصیلی برای هدایت و تقویت دانش آموزان استفاده می شود.

فعالیت بیش از 21 هزار مشاور در مدارس کشور

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اینک 21 هزار و 200 نفر مشاور در مدارس سراسر کشورمشغول فعالیت هستند.

مسعود شکوهی افزود: از این شمار 17 هزارنفر رسمی و مابقی حق التدریس هستند.

وی اضافه کرد: هم اکنون اولویت وزارت آموزش وپرورش برای استفاده ازمشاور در مدارس کشور در دوره متوسطه اول است که در این بخش 100 درصد پوشش داده شده است.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: همچنین تاکنون دردوره دوم متوسطه نیز 70 درصد پوشش مشاوره ای صورت گرفته که در صورت اضافه شدن مقطع ابتدایی به این بخش 17 هزار نیروی مشاور کمبود داریم.

شکوهی ادامه داد: دربخش مربی پرورشی نیز هم اینک 34 هزار مربی در سطح کشور فعالیت دارند که از این میزان 32 هزار نفر مربی موظف هستند.

وی بیان کرد: دربخش مربی پرورشی120 هزار نفر نیرو در کشور کمبود داریم که با برنامه ریزیهای صورت گرفته در وزارت آموزش و پرورش برای برطرف کردن این نیاز بزودی در دو بخش مشاوره و مربی پرورشی نیرو جذب خواهد شد.

[کد خبر:AJ15782]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب