آینه جم: تخلیه بار شناورهایی که پیش از 24 اسفند پارسال ته لنجی بار زده‌اند، آغاز شد.

به گزارش «آینه جم»؛ رئیس کل گمرک کشور، 24 اسفند پارسال بخشنامه‌ای در خصوص محدودیت ورود کالای همراه ملوان یا ته لنجی به گمرک‌ استان‌های جنوبی ابلاغ کرد و پس از آن شناورهای استان بوشهر که ته لنجی داشتند، در اعتراض به این بخشنامه از ترخیص کالا خودداری کردند.

پس از پیگیری‌های مختلف قرار شد شناورهایی که پیش از ابلاغ این بخشنامه اقدام به خروج کرده‌ بودند، بر اساس عرف قبل از صدور بخشنامه بارشان تخلیه شود.

حالا مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری و دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر خبر داده است که تخلیه بار این شناورها از امروز آغاز شده است.

حیدر ساجدی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: در نشستی که امروز داریم تکلیف شناورهایی که پس از این تاریخ بارگیری کرده‌اند، مشخص خواهد شد.

وی تاکید کرد: به ملوانان و مردم استان بوشهر اطمینان می‌دهیم مسوولان استانی تلاش خود را برای حل مشکل معیشتی بازاریان ، لنجداران و ملوانان و رونق اقتصادی در استان به کار گرفته‌اند و در همین راستا امیدواریم طرح ساماندهی کالای همراه ملوان با رعایت حفظ معیشت آنان به زودی تصویب شود.

 کالای همراه ملوان یا ته لنجی کالایی است که ملوانان می‌توانند بدون پرداخت عوارض گمرکی وارد کشور کنند. براساس مصوبه دولت، هر ملوان شش بار در سال و هر بار چهار میلیون تومان کالا می‌تواند با خود به کشور وارد کند.

برخی از فروشگاه‌های برخی شهرهای استان بوشهر از جمله گناوه در اعتراض به محدودیت ته لنجی در روزهای گذشته بسته بودند.

[کد خبر:AJ15294]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب