آینه جم : مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در مورد خطر طغیان آفت شب‌پره مینوز در مزارع گوجه فرنگی استان هشدار داد.

به گزارش«آینه جم » به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر؛ احمد سبحانی اظهار داشت: با توجه به گرم شدن تدریجی هوا در روزهای اخیر احتمال افزایش فعالیت و خسارت آفت در مزارع گوجه فرنگی استان بسیار زیاد بوده و پیش‌بینی‌ها دال برطغیان و خسارت زایی شدید آفت به‌ویژه در اسفند ماه است.

وی گفت: این آفت با توان خسارت‌زایی زیاد و زادآوری بالا می‌تواند تمام اندام‌های هوایی گیاه اعم از برگ، ساقه و میوه را مورد حمله قرار داده و موجب نابودی مزارع گردد و با کاهش بازار پسندی محصول باقیمانده و خسارت به سایر محصولات سبزی و صیفی اقتصاد کشاورزی را به خطر اندازد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: تنظیم تاریخ کشت، نصب تله‌های نوری و فرمونی، استفاده از حشره‌کش‌های غیر شیمیایی نظیر نیمارین و  نیمازال و حشره‌کش میکروبی BT، مبارزه شیمیایی با استفاده از سمومی نظیر آبامکتین، دورسبان، پروتئوس، آوانت و اویسکت، انجام شخم عمیق و جمع آوری و انهدام بقایای گیاهی پس از پایان برداشت را در کنترل جمعیت آفت موثر دانستند.

سبحانی تاکید کرد: کشاورزان عزیز می‌بایست نسبت به بازدید و بررسی مزارع خود اقدام و در صورت مشاهده خسارت آفت، فورا به کلینیک‌های گیاه پزشکی و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه و نسبت به انجام عملیات کنترلی اقدام کنند.

[کد خبر:AJ12970]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب