آینه جم:رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس حامی فرهنگیان است، گفت: وزیر آموزش و پرورش به وعده‌هایش عمل کند.

000.jpg

حجت‌الاسلام موسی احمدی در گفتگوی اختصاصی  با خبرنگار آینه جم اظهار داشت: با توجه به مطالبات فرهنگیان و همچنین وضعیت معیشت و رفاه این قشر مهم جامعه وجود داشت، استیضاح فانی وزیر آموزش و پرورش را امضا کردم.

وی ادامه داد: در جلسه غیرعلنی که نوبخت و فانی حضور داشتند، کمیته ای از مجلس و وزارت آموزش و پرورش برای رفع دغدغه های فرهنگیان تشکیل شد.

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وزیر آموزش و پرورش نیز چندین جلسه با استیضاح کنندگان برگزار کرد و وزیر و مسئولان دولت، در خصوص اقداماتی که انجام دادند توضیحاتی ارائه دادند.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: فانی متعهد شده است که اقدامات موثری در زمینه رفع نگرانی‌های فرهنگیان انجام دهد و دولت نیز قول داد در این خصوص مساعدت لازم را داشته باشد.

وی اضافه کرد: در جلسه مشترک دولت و مجلس نیز رئیس جمهور از نمایندگان درخواست کرد که فرصت بیشتری به وزیر اعطا کند تا با حمایت دولت نسبت به اجرای طرح تحول بنیادین و همچنین طرح های حمایت از فرهنگیان اقدام کند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی افزود: روز گذشته، اینجانب و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امضاء خود را پس گرفتیم تا فرصت بیشتری در راستای تحقق وعده‌های دولت و وزیر ایجاد کرده باشیم.

موسی احمدی با بیان اینکه قبلا عزم نمایندگان برای استیضاح جدی بود، ادامه داد: امیدواریم با رای امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عدم استیضاح و با حمایت‌های جدی رئیس جمهور و هیئت دولت، شاهد مرتفع شدن بخشی وسیعی از مشکلات معلمان زحمتکش جامعه باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی از برنامه معیشت و رفاه فرهنگیان حمایت می‌کند، گفت: امیدواریم وزیر آموزش و پرورش به وعده‌هایی که داده است، عمل کند.

جلسه علنی بررسی استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، صبح امروز به ریاست حجت‌الاسلام ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان استیضاح و همچنین وزیر آموزش و پرورش، در نهایت مجلس با ۷۶ رأی موافق، ۱۶۷ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۶ نماینده حاضر در صحن، به استیضاح رای نداد و بر این اساس علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش ماند.

[کد خبر:AJ5169]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب