4553571.jpg

 

آینه جم: جلبک اسپیرولینا یک جلبک سبزآبی با خواصی فوق العاده و حیرت انگیز است که دارای کاربردهای فراوانی است.

این جلبک برای تولید محصولات مرتبط با سلامت و زیبایی کاربردهای فراوانی داشته و در این صنایع به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسپیرولینا حاوی مقدار فراوانی پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است و می‌تواند به خوبی کمبودهای سلولی و تغذیه‌ای سلول‌های بدن و پوست را برطرف نماید.

اسپیرولینا بیش از ۶۰ درصد پروتئین دارد که بیشترین میزان پروتیئن روی کره زمین است و می‌تواند تمام اسیدآمینه‌های لازم برای بدن را تأمین کند.

جلبک اسپیرولینا می‌تواند به خوبی فلزات سنگین و سموم را به خود جذب کند و باعث حذف آنها از سلول‌های پوستی و بدن شود.

این جلبک غنی از کلروفیل است که یکی از بهترین مواد پاک کننده طبیعی است و می‌تواند در از بین بردن فلزات سنگین و سموم مؤثر باشد و باعث ایجاد پوستی شفاف و لطیف‌تر شود.

 پرورش جلبک در استان بوشهر افزایش می‌یابد/ گسترش کشت «اسپیرولینا»

صدور مجوز برای طرح‌های پرورش جلبک

مدیرکل شیلات استان بوشهر بعد از ظهر سه‌شنبه در بازدید از مجتمع پرورش جلبک اسپیرولینا در دهرود سفلی اظهار داشت: میکرو جلبک‌ها دارای اهمیت و مصارف بسیار بالایی هستند.

عقیل امینی اضافه کرد: چند دهه است که در دنیا جلبک‌ها به عنوان منابع بسیار مفیدی برای انسان، حیوان و محیط زیست شناسایی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از این رو پرورش و بهره‌برداری از آنها در سال‌های اخیر رونق یافته و در ایران نیز این حوزه در حال توسعه است و اداره کل شیلات استان بوشهر از این طرح حمایت می‌کند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ادامه داد: به زودی یک واحد دیگر از پرورش جلبک در استان به بهره‌برداری خواهد رسید و همچنین چندین طرح جدید در استان در حال اخذ مجوز است.

توسعه پرورش ماکروجلبک‌ها

امینی یادآور شد: اداره کل شیلات استان به زودی پرورش ماکروجلبک‌ها را نیز در دستور کار دارد.

وی گفت: اسپیرولینا نوعی جلبک سبز آبی است که پروتئین، آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی بی‌شماری دارد.

امینی اضافه کرد: طبق محاسبات صورت گرفته، این جلبک مفید حاوی ۴۰ تا ۸۰ درصد پروتئین است و سرعت رشد آن بسیار زیاد است.

مدیر کل شیلات استان بوشهر ابراز داشت: با توجه به تقاضای بالای بازار مصرف و نیاز به حداقل هزینه برای کشت آن، می‌توان به پرورش آن به عنوان شغلی پردرآمد نگاه کرد.

 پرورش جلبک در استان بوشهر افزایش می‌یابد/ گسترش کشت «اسپیرولینا»

حمایت از طرح‌های پرورش جلبک

استاندار بوشهر نیز در این بازدید اظهار داشت: استفاده از جوانان خلاق و فناور و بهره‌وری از مجموعه‌های دانش‌بنیان موجبات موفقیت در امور می‌شود و در ایجاد اشتغال پایدار نیز بسیار اثربخش است.

احمد محمدی زاده افزود: راه‌اندازی مجتمع پرورش جلبک دامی و تکمیل زنجیره ارزش محصول در حوزه فرآوری و بازار و …مورد تاکید است و مدیریت استان در این راستا از همه توان خود بهره می‌برد.

استاندار بوشهر از تلاش برای حمایت از واحدهای تولید جلبک خبر داد و خاطر نشان کرد: مشکلات و دغدغه‌های این مجتمع، بررسی و راهکارهای لازم برای رفع آنها اتخاذ شود.

محمدی‌زاده از افزایش ظرفیت پرورش جلبک در این استان خبر داد و تصریح کرد: با راه‌اندازی واحدهای جدید، میزان تولید ریز جلبک از ۱۸ تن در سال گذشته، به ۴۰ تن در سال جاری افزایش می‌یابد.

[کد خبر:AJ41935]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب