666.jpg

 

آینه  جم- سید محمد احمد پور فرماندار جم در پنجمین نشست خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان و دومین جلسه خود با روابط عمومی ادارات و دستگاهای اجرایی شهرستان به بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف شهرستان پرداخت .
به گزارش آینه جم، سید محمد احمد پور در اولین نشست خود با رسانه های شهرستان در سال جدید ضمن تقدیر از برگزار کنندگان جشن زیر سایه خورشید در شهرستان جم از اقدامات انجام شده در دهه کرامت و برگزاری جشن های زیر سایه خورشید تقدیر کرد.
سید محمد احمد پوربا اشاره به اینکه در توسعه شهرستان همه همدل بوده ایم افزود:همه باید برای یک شعار که همان ساختن جمی اباد هست تلاش کنیم و اگر امروز در شهرستان ارامش هست و اقدامی صورت گرفته است مرهون همدلی و همراهی همه عزیزان است.
فرماندارجم در پاسخ به وضعیت انتقال آب سیراف به جم گفت: دوست دارم شفاف صحبت کنم و شاید هم کسانی خرده بگیرند ولی اعتقاد دارم  باید با مردم صادق باشیم .
نماینده عالی دولت در شهرستان جم در خصوص وضعیت انتقال اب سیراف به جم گفت: همانطور که بارها اعلام کرده ایم ما فقط خط انتقال اب سیراف به جم را افتتاح کرده ایم و امروز با استفاده از خط انتقال اب کوثر روزانه ۵۰۰متر مکعب آب وارد شهر جم می شود و از پل مرکز شهر تا خیایان معلم پوشش و کمک حال چاهای اب شده است هرچند این مقدار جوابگوی نیاز شهرنیست و باید تلاش کنیم تا هرچه سریعتر این پروزه بزرگ به صورت کامل به بهره برداری برسد.
فرماندار اضافه کرد : حل مشکل اب شهرستان جم یکی از دغدغه های اصلی استاندار بوشهر می باشد ودر تمامی جلسات مربوطه از مدیرعامل اب استان موضوع و پیشرفت پروژه اب جم پیگیر می شد.
سید محمد احمد پور اضافه کرد در سایه اتحاد و همدلی ، استاندار ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیش از ۱۴ جلسه با مدیران عامل اب داشته ایم تا در خصوص رفع موانع موجود در پروژه اب سیراف به جم تسریع شود.
فرماندار جم در خصوص وضعیت ابشیرین کن نیز گفت : هنوز اب شیرین کن ، آب سیراف به جم تکمیل نشده است، ولی یکبار  وارد مدار و تست گیری انجام شده تا نواقصات احتمالی مرتفع گردد.
وی اضافه کرد بیش از ۸۰دکل برق و تاسیات برقی در این پروژه عظیم مورد استفاده قرار گرفته است .
فرماندار جم با اشاره به اختلاف شهرداری جم و اداره آب شهرستان در خصوص حفاری در نقاطی از شهر انتظار داریم شهردار جم و رئیس اداره اب در نشستی این موضوع را حل کنند .
رئیس شورای اداری شهرستان جم تصریح کرد : در حوزه مسولیت های اجتماعی بالغ بر ۶۵۰میلیارد تومان اعتبار جذب کرده ایم که مبلغ ۲۱۵ میلیارد برای ایجاد و انتقال خط اب سد شهید اذر پیکر به بخش ریز، ۱۷۰میلیارد برای خط انتقال اب سیراف به جم و ۱۸۷ میلیارد برای توسعه بیمارستان توحید اعتبار تخصیص یافته است که که مناقصه توسعه بیمارستان رو به اتمام است و به زودی با مشخص شدن پیمانکار عملیات اجرایی ان آغاز می شود
فرماندار جم در حوزه بهداشت ودر مان گفت: برای اولین دستگاه NICU وارد بیمارستان شده است تا مشکی برای تولد نوزادان نارس نداشته باشیم.
در حوزه زیر ساختی  ظرفیت بخش اورژانس ، اتاق ها عمل عمومی و اتاق عمل زایشگاه را دوبرابر کرده ایم و ۵فوق متخصص به بیمارستان اضافه کرده ایم و همچنین عمل چشم و اب مروارید در کمتر از ۱۵ دقیقه در بیمارستان جم انجام می شو.د.
احمد پور اضافه کرد برای تجهیز بیمارستان در حوزه مسولیت های اجتماعی ۱۰۰میلیارد اعتبار جذب شده است .
وی افزود برای اولین بار نوبت دهی بیمارستان سیستمی شده است تا مراجعین با مشکل روبرو نشود.
فرماندار جم اضافه کرد البته در مورد عملکرد داروخانه بیمارستان نقد هایی نیز داشته ایم که موضوع با رئیس بیمارستان در میان گذاشته ایم و انتظار داریم این مشکل حل شود.
رئیس شورای تامین شهرستان جم گفت: در بحرانی ترین وضعیت برق شهرستان هستیم و انتظار داریم اصحاب رسانه با اطلاع رسانی و تشویق شهروندان در خصوص صرفه جویی در مصرف برق به کمک ما بیایند.
سید محمد احمد پور تصیرح کرد : با توجه به افزایش جمعیت شهرستان تنها پست برق ۱۳۲ولت پردیس جوابگوی نیاز ما نسیت و در حال تلاش و پیگیری هستیم تا بتواتینم پست دوم برق شهرستان راه اندازی کنیم که تا ان زمان نیازمند همراهی و همکاری شهروندان در خصوص صرفه جویی در مصرف برق هستیم.
فرماندار جم افزود جلسات بسیار خوبی با مجتمع گاز پارس جنوبی و پتروشیمی کاویان برگزار شده تا بتوانیم در سایه همدلی و همراهی مشکل برق جم را حل کنیم.
وی خاط نشان ساخت در تلاش هستیم از ظرفیت شرکت نار وگنگان برای تامین برق رخی روستاهای همجوار استفاده کنیم.
 

IMG-20230530-WA0009.jpg

فرماندار جم با شاره به برخی از پروژه های نیمه تمام در شهرستان جم افزود: دهیاری و شورای اسلامی بهر حاج نشواد بدون هماهنگی با فرمانداری و پیش بینی بودجه لازم جهت شروع پروژه اقدام به تعریض بلوار روستا نمودند که امروز این پروژه به مشکل خورده ایت ولی در تلاش هستیم در راستای رفاه اهالی روستا این پروژه را ساماندهی کنیم.
وی همچنین با اشاره به وضعیت فرهنگسرای شهید سلیمانی شهر جم خاطر نشان ساخت: در نشستی با شهردار جم به بررسی وضعیت و ساماندهی این پروژه پرداخته ودر کمیته برنامه ریزی اعتباری برای شروع عملیات مجدد این پروژه اختصاص خواهد یافت.
احمد پور گفت در حوزه بهداشت بیش از ۶خانه بهداشت در حال ساخت است  و اعتبار لازم برای احداث ۹ پانسیون پزشکان در شهر جم، بهارستان و ریز پیشبینی شده است.
فرماندار جم در خصوص درمانگاه تامین اجتماعی افزود : علارغم اینکه به درمانگاه نقد های داشتم ولی تلاش کردیم ان را مستقل کنیم و انتظار داریم اصحاب رسانه با بررسی میدانی گزارشی کاملی از وضعیت درمانگاه منتشرنمایند.
وی اضافه کرد با توجه به نبود ازمایشگاه مجهز دولتی در شهر و مطالبه به حق شهروندان  پیگیر راه اندازی یک ازمایشگاه خوب در شهر جم هستیم .
رئیس شورای اموزش و پرورش شهرستان جم گفت : برای اولین بار در حوزه تملک داریی و کمک های پیرامون مبلغ ۵میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز  اموزش و پرورش بودجه اختصاص داده شده است  تا بخشی از نیازهای مدارس حل شود.
احمد پور با اشاره به کمبود فضای اموزشی در شهر جم افزود : در حوزه اموزش نیازمند همراهی و ورود جدی مدیران عامل شرکت های نفت گاز و پتروشیمی های مستقر در منطقه هستیم تا بتواینم مشکل فضای اموزشی شهرستان حل نماییم
احمد پور باش اره به اینکه در سال تحصیلی جدید ورودی پایه اول های شهرستان بیش از ۲۵۰۰نفر می باشد افزود طبق بررسی و بازدیدهای میدانی انجام شده از برخی مدارش ۷۰درصد ثبنام کندگان کدملی غیر جم دارند.
فرماندار جم با توصیه به روابط عمومی دستگاهای اجرایی شهرستان افزود از ظرفیت اصحاب رسانه برای پوشش اخبار و عملکرد دستگاهای اجرایی خود استفاده کنید و از تجربیات انها برای بالندگی خودتان بهره ببرید.
 
** آوای بوشهر
[کد خبر:AJ41893]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب