74031398051714152781418066504.jpg

 

 

آینه جم: رئیس پلیس راه استان بوشهر می گوید: بر اساس آمار اولیه استخراج‌شده، ۸۰ درصد تصافات نوروز امسال در استان مربوط به رانندگان بومی است که نشان از سهم پایین مسافرین نوروزی در تصادفات است.

به گزارش آینه جم؛ سرهنگ صادق مزارعی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با وجود افزایش ۱۵ درصدی رفت‌وآمدها و مسافرین نوروزی به استان بوشهر نسبت به سال گذشته و ورود نزدیک به ۹۰۰ هزار خودرو به استان، سهم مسافرین نوروزی در تصادفات جاده‌ای فقط ۲۰ درصد است.

وی افزود: این آمار نشان می‌دهد که هم‌استانی‌های ما کمتر از مسافرین نوروزی اقدام به رعایت قوانین و مقررات رانندگی کرده‌اند که در جای خود به عنوان یک آسیب نیازمند بررسی کارشناسی است.

رئیس پلیس راه استان بوشهر تصریح کرد: پس از پایان تعطیلات نوروز، با استفاده از نظر نخبگان و کارشناسان مرتبط با ایجاد اتاق‌های فکر به چرایی این موضوع ورود و سعی می‌شود نتایج خروجی آن را برای کاهش تصادفات در مناسبت‌های پرترافیک بعدی مد نظر قرار دهیم.

سرعت غیرمجاز، بشترین عامل تصادفات

مزارعی ادامه داد: البته داده‌های اولیه پلیس نشان می‌دهد که بیشترین عامل تصادفات، سرعت غیرمجاز و تجاوز به چپ به‌ویژه در محورهای ساحلی بوشهر به گناوه و بوشهر به دیر بوده است.

وی یادآور شد: در طرح نوروزی امسال، تا روز گذشته به ترتیب شاهد افزایش ۱۰ درصدی و ۹ درصدی ورود و خروج خودروها به استان بوشهر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده‌ایم که در ۳ روز گذشته در جاده‌های خروجی افزایش خروج را شاهد هستیم که بیانگر بازگشت مسافرین نوروزی است.

رئیس پلیس راه استان بوشهر بیان کرد: در ۱۶ روز گذشته، ۱۷ تصادف خودرویی منجر به فوت رخ داده که سهم واژگونی با ۹ فقره و بیش از ۵۰ درصد بیشترین فراوانی داشته است ضمن این که پنج فقره تصادف موتورسیکلت نیز ثبت شده که هفت نفر جانشان را از دست داده‌اند.

[کد خبر:AJ41352]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب