8759resized_700335_736.jpg

 

 

آینه جم: با گذشت حدود یک سال و نیم از اولین سفر رییس دولت سیزدهم به استان بوشهر، متاسفانه در پی تعلل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان طی این مدت اعتبار مصوبات یا اصلا جذب نشده یا کمتر از آنچه باید جذب شده است.

به گزارش آینه  جم؛ ایسنا در این خصوص نوشت: پروژه‌های نیمه‌تمام مثل راه‌آهن بوشهر- شیراز، سد دالکی، تقویت زیرساخت‌های صنایع دریایی، طرح تحول نخیلات و توسعه آبیاری نوین، بهبود زیرساخت‌های ارتباطی استان، تکمیل سد اخند شهرستان عسلویه، تکمیل شبکه برق سایت‌های پرورش میگو، لایروبی اسکله نخل تقی، تکمیل مرکز بیماری‌های خاص بوشهر، تکمیل بیمارستان جدید بوشهر، تکمیل بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان، تکمیل دانشکده پزشکی بوشهر، تکمیل بیمارستان‌های خورموج و اهرم، تکمیل مجتمع فرهنگی عسلویه، سالن ژیمناستیک بوشهر، سالن ورزشی سه هزار نفری بوشهر، تکمیل ۲۶ پروژه ورزشی استان، استخرهای دانش‌آموزی در بوشهر، تنگستان و گناوه، تکمیل کریدور جنوب در استان بوشهر، تکمیل بندر شیف، اسکله خورخان، بهسازی بندر صیادی جفره، مطالعات بنادر دیلم، گناوه، ریگ، لایروبی بندر بوشهر و تکمیل خط انتقال سد خائیز تنگستان و خطوط آبرسانی و... به‌طور ویژه در این سفر دیده شده بود و مصوبات خوبی داشتند.

اما آنچه از این مصوبات مهم‌تر بود جذب اعتبارات در نظر گرفته شده بود که متاسفانه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با گذشت بیش از ۱۵ ماه همچنان نتوانسته اعتبارات مصوب سفر استانی رئیس جمهور به بوشهر را جذب کند.

احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با بیان اینکه سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان بوشهر، ۷۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های مهم استان تصویب شد، خاطرنشان کرد: این اعتبارات تا پایان سال آینده تعهد اجرا دارند و تاکنون تنها ۲۵ درصد اعتبارات مصوب سفر استانی رئیس جمهور به بوشهر تخصیص یافته و جذب شده و نیاز است که تخصیص این اعتبارات تا سال آینده تکمیل می‌شوند.

 آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر نیز ۲۱ دی در نشست با مسئولان حوزه اقتصادی استان بوشهر با اشاره به جذب ۲۵ درصد اعتبارات دور اول سفر رئیس جمهور به استان بوشهر خواستار تسریع در عملیاتی شدن مصوبات هیئت دولت شد و گفت: بر اساس بررسی‌ها در دور دوم سفر رئیس جمهور به بوشهر طرح‌های مهمی با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان افتتاح و اجرایی می‌شود.

رئیس جمهور ۲۸ بهمن به استان بوشهر سفر خواهد کرد و به گفته مسئولین قرار است ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه‌های مختلف صنعتی و تولیدی و اقتصادی و گردشگری و ورزشی و آموزشی در این سفر افتتاح می شود.

اما سوال اینجاست در حالی که تنها ۲۵درصد اعتبارات مصوب سفر اول رئیس جمهور به بوشهر محقق شده است و مسئولان استان به ویژه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در تحقق اعتبارات ناتوان هستند آیا سفر دوم می‌تواند دستاوردی داشته باشد؟

[کد خبر:AJ40712]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب