IMG-20220817-WA0019.jpg

 

 

آینه جم- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم  گفت: مجوز آموزش دوره  بهورزی در جم اخذ شد و  ۵ خانه بهداشت جدید نیز  در جم کلنگ زنی می شود.
به گزارش آینه جم  احمد قاسمی ظهر چهارشنبه در نشست خبری بیان داشت: خبرنگاران در دوران کرونا همراهی خوبی با شبکه بهداشت و درمان داشتند و از تلاشهای شان تقدیر  میکنم.
قاسمی با اشاره به عملکرد شبکه بهداشت و درمان شهرستان در حوزه های مختلف بیان داشت: در شهرستان جم ۸۲ هزار نفر از خدمات شبکه بهره مند می شوند درحالیکه ۶۲درصد مردم شهرستان بیمه تامین اجتماعی هستند .
قاسمی گفت: با احداث  ۵ خانه بهداشت جدید که اعتبارات آن برنامه ریزی شده است تمام روستاهای شهرستان جم واجد شرایط ، دارای  خانه بهداشت خواهند بود. 
رئیس شبکه بهداشت و درمان جم از اعزام تیم های سیار پزشکی به روستاهای صعب العبور و کم برخوردار  خبر داد و گفت در  زمینه شاخصه های بهداشتی، شهرستان موفقیت های خوبی داشته است
وی با برشمردن اقدامات شبکه جم پیرامون بیماری کرونا بیان داشت : تاکنون ۹۷۶۴ بیمار کرونا در شهرستان شناسایی شده است. 
قاسمی تعداد بستری های کرونا را از ابتدای بیماری ۱۰۵۳ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۷۲ فوتی در جم ثبت شده است؛  در زمینه  فوت بیماران کرونا، شهرستان عملکرد خوبی داشته و درصد کشندگی کرونا در جم از میانگین استانی و کشوری پایین تر بوده است. 
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم خاطرنشان کرد: هم اکنون آمار مبتلایان روزانه کرونا حدود ۱۵ نفر است و بستری ها نیز به دلیل واکسیناسیون  انگشت شمار است. 
قاسمی با اعلام آمار واکسیناسیون  بیان داشت: در حالیکه ۴۳ هزار نفر مردم شهرستان دز اول دریافت کردند اما برای دز چهارم ۷۷۷ نفر مراجعه کردند درحالیکه بعد از ۶ ماه ایمنی در برابر بیماری کاهش می یابد. 
قاسمی با تاکید بر اینکه همه مردم برای دریافت دز بعدی واکسن مراجعه کنند گفت: همه تشویق کنند تا قبل از پیک بعدی بیماری،  دز چهارم یا دز یادآور  را دریافت کنند. 
عضو شورای سلامت شهرستان جم با بیان اینکه ۱۸۲۲۱ مورد بازدید در ایام کرونا از صنوف مختلف انجام گرفت بیان داشت: ۶۴ صنف به واحد قضایی معرفی شدند و ۷۷ صنف نیز به صورت محدود تعطیل شدند. 
قاسمی از کمک ۴۵۰ میلیون تومانی شرکت فجر جم و ۲۵۰ میلیونی تومانی شورای راهبردی پتروشیمی های پارس در ایام کرونا به شبکه بهداشت و درمان جم خبر داد و گفت: با همراهی مردم و دستگاه های اجرایی و شرکت ها عملکرد خوبی در زمینه کرونا ثبت شد. 
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم از استخدام رسمی و پیمانی ۶۳ نفر در این شبکه خبر داد و گفت چارت شبکه جم تکمیل است. 
وی از کلنگ زنی ۵ خانه بهداشت جدید در شهرستان خبر داد و گفت؛ اجرای  یکی از این خانه های بهداشت توسط خیرین خواهد بود. 
قاسمی مشکلات  زمین را از دلایل عدم کلنگ زنی پایگاه سلامت محله خواجه احمدی جم عنوان کرد و تصریح کرد: حدود دو میلیارد تومان  اعتبار برای اجرای پروژه در نظر گرفته شده است. 
قاسمی عدم ورود خیرین منطقه به حوزه بهداشت و درمان شهرستان و عدم تخصیص اعتبار مسئولیت های اجتماعی نفت در حوزه پیشگیری و بهداشت جم را از  دو موضوع حل نشده  دوران مدیریت خود یاد کرد و گفت:شرکت های نفتی بخش بهداشت شهرستان را نمی بینند. 
قاسمی در پایان گفت: سامانه تلفنی ۱۹۰ در اختیار شهروندان است تا مسائل و موضوعات مختلف را مطرح کنند .
گفتنی است در این نشست خبرنگاران شهرستان مسائل و موضوعات مختلف بهداشت و درمان شهرستان جم را مطرح کردند
[کد خبر:AJ39636]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب