1347photo_2022-08-15_22-34-50.jpg

 

 

 

آینه جم : عمل جراحی تعویض مفصل رویژن زانو در بیمارستان سردار سلیمانی چاه مبارک عسلویه با موفقیت انجام شد.

به گزارش آینه جم ؛ دکتر رحمان خنشا متخصص ارتوپدی درباره این عمل اظهار کرد: مردی ٨٢ ساله كه حدود هفت سال پيش در يكي از مراكز خصوصي استان های همجوار تحت عمل جراحي تعويض مفصل زانوي راست قرار گرفته بودند، يكسال بعداز  عمل دچار عفونت پروتز شده و به علت عفونت  نياز به عمل جراحي دو مرحله اي رويژن زانو  پيدا کرد. 

وی ادامه داد: مرحله اول جراحي شامل خارج كردن پروتز و درمان انتي بيوتيكي جهت برطرف شدن عفونت توسط جراح اوليه انجام شد. برای مرحله دوم عمل  شامل تعبيه پروتز رویژن زانو بیمار پس از شش سال و عدم توانایی در راه رفتن به علت درد شدید به ما مراجعه کرد و  جراحي  شامل تعبيه پروتز مجدد (كه از نوع خاص پروتز  ال سي سي كي همراه با جایگزینی استخوان های از دست رفته زانو  هست) در دستور کار قرار گرفت و این عمل پیشرفته در بیمارستان سردار شهید قاسم سلیمانی چاه مبارک عسلویه انجام شد.

دکتر خنشا افزود: اين نوع جراحي به علت بزرگی عمل و استفاده نوع پیشرفته ای از پروتزهای ارتوپدی از عمل های بزرگ ارتوپدی محسوب می شود و عمدتا در مراکز مجهز تهران، شیراز و اصفهان انجام مي شود که هزینه بالایی دارد، اما خوشبختانه این عمل جراحی برای بیمار هم استانی با هزینه بسیار کمتر از ان مراکز در عسلویه انجام شد و بیمار در شرایط خوبی به سر می برد.

[کد خبر:AJ39622]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب