3840027.jpg

 

 

آینه جم/   مهرداد جشنی‌پور*: تولید ثروت انبوه از میان ظرفیت‌های خدادادی استان بوشهر در حوزه‌های انرژی، دریا، ساحل و فراساحل، کشاورزی، نخیلات، صادرات و واردات، معادن، صنایع و پتروشیمی‌ها، این استان را به عنوان قلب تپنده اقتصاد کشور معرفی کرده است.

این در حالی است که هیچکدام از این مزیت‌ها نتوانسته چهره آشوب زده مبلمان شهری در این استان را تغییر، ضریب اشتغال جوانان را ارتقا، زیرساخت‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی، ورزشی، عمرانی و رفاهی را بهبود و چشم اندازی از یک استان خارج شده از محرومیت را نشان دهد.

حمایت صنعت و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی از ورزش حرفه‌ای، نیمه آماتور و آماتور تعطیل شده، پروژه‌های عمران شهری در زیر سایه شرجی گرفته نبود اعتبارات دولتی کپک زده و تعطیل شده است، تسهیلات بانکی نه برای رونق و جهش تولید واحدهای تولیدی تعطیل است، تکریم مردم در پشت درب اتاق‌های همیشه جلسات مدیران مغفول مانده، و در یک کلام استان را تعطیلی فرا گرفته است.

تنها چاره باقیمانده، داشتن استاندار ویژه برای کم کردن محرومیت‌های فراوان به عنوان یک حق نادیده گرفته شده برای این استان است.

شاید با استاندار ویژه که دارای اختیارات خاص و حضور در جلسات هیئت دولت است می‌توان امیدوار بود زنگار بخشی از محرومیت‌های انباشته بر چهره استان زدوده شود که سال‌ها است مردم در کنار کم آبی‌ها و بی آبی‌ها، دود ناشی از آلودگی‌های نفتی را تحمل می‌کنند و دم بر نمی‌آورند تا همچنان رتبه دار مرگ و میر ناشی از جهش سرطان، فوت به دلیل کمبود امکانات درمانی بر مقابله با ویروس کرونا، بیکاری گسترده مردم، امکانات صفر رفاهی و تفریحی و به هیچ گرفتن نیروهای کارآمد انسانی اش توسط مدیران غیر دلسوز خارج از استان باشد.

جناب آیت الله رئیسی، رئیس جمهور منتخب، آرا ۶۷ درصدی مردم استان بوشهر به شما برای تغییر وضع فلاکت بار موجود است و اولین اقدام برای پاسداشت این آرا، بذل توجه به تعیین یک استاندار ویژه برای این استان.

مردم به شما امید دارند نه با کلید شعار بلکه با مرد میدان. مرد میدانی برای استانداری ویژه بوشهر به کار گمارید که در شأن قلب تپنده اقتصاد ایران _ بوشهر عزیز _ این همه محرومیت و مظلومیت روا نیست.

*دانش آموخته رشته علوم سیاسی در مقطع دکتری، خبرنگار و فعال رسانه

* مهر 

[کد خبر:AJ36418]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب