703548182_847.jpg

 

 

آینه جم : اپلیکشن همسریابی «همدم» که اخیرا توسط سازمان تبلیغات اسلامی و با حضور قالیباف رییس مجلس رو نمایی شد، با حاشیه هایی همراه شده است.

به گزارش آینه جم؛  جدا از جنجال های رونمایی از آن که یک بار دیگر عدم شناخت تصمیم گیران کشور را نمایان کرد که متوجه نیستند مشکلات اقتصادی دلیل بالا رفتن سن ازدواج است و نه نبود گزینه برای همسر، با اختلال مواجه شده است.

این اپلیکشن در برنامه گوگل قرار نگرفته و افرادی که آن را از فروشگاههای اینترنتی داخلی (بازار یا مایکت) دانلود کرده‌اند بعضا نظرهایی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد توانایی ورود به اپلیکیشن را ندارند.

از حاشیه های دیگر این برنامه، حق عضویت کاربران است که یکی از بسته های آن بابت مشاهده مشخصات 10 خانم مجرد، باید 40 هزارتومان پرداخت کرد، موضوعی که شوخی های کاربران فضای مجازی را هم در پی داشته که برخی از آنها را در ادامه می خوانید:

احتمالا اگه یه بار گذر مدیراش به اپلیکیشن اسنپ بیوفته، از گزینه «عجله دارم» بسیار خشنود میشن و میگن عهههه چرا به فکر خودمون نرسید!

بابا چجور با مامان آشنا شدی؟ -پسرم یه بسته ده تایی از اپ همسریابی گرفتم مادرت توش بود!

حالا این اولشه، چند وقت دیگه طرح ویژه شبانه و بسته های شگفت انگیز هم میذاره!

«همدم» با چهار سرویس «همدم‌یاب» برای مجردها، خدمات مشاوره‌ای به شکل تلفنی و حضوری، آزمون‌های روانشناسی، خودآگاهی و سازگاری و مجله آنلاین و محتواهای آموزشی در قالب، فیلم، پادکست، اینفوگرافیک و مقالات مختلف در دسترس جوانان و خانواده‌ها خواهد بود و جوانان مجرد متقاضی ازدواج را از ابتدای تصمیم‌گیری برای ازدواج تا چهار سال پس از آن همراهی خواهد کرد.

مشکل اصلی ازدواج امنیت شغلی و اقتصادی است

این موضوع در شرایطی است که هر کس بخواهد ازدواج کند می‌تواند از طریق شبکه دوستان، همکاران، خانواده و فامیل گزینه مناسبی را برای ازدواج پیدا کند، در حالی که مشکل اصلی برای ازدواج دختران و پسران بحث‌های اقتصادی و امنیت شغلی است که باعث شده تا بسیاری از پسرها از ازدواج فراری باشند و زیر بار مسئولیت تشکیل خانواده نروند.

در شرایطی که امنیت شغلی وجود ندارد و 80 درصد پایه حقوق شاغلان بابت کرایه خانه مصرف می‌شود و مواد غذایی هم روز به روز گرانتر، بالا رفتن سن ازدواج قابل انتظار است. از این رو سایت های همسریابی تاکنون موفقیت چندانی نداشته اند و به احتمال زیاد اولین اپلیکشن رسمی همسریابی هم سرنوشت مشابهی خواهد داشت.

[کد خبر:AJ36388]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب