028616467450.jpg

 

 

آینه جم : اعلام شبانه تعطیلی ادارات کشور در هفته پیش رو، منجر به سردرگمی کارمندان و ارباب رجوع شده است.

 

به گزارش آینه جم  در حالی که ستاد ملی کرونا سخنگو دارد و انتظار می رود تصمیمات از سوی وی به شکل مناسب و دقیق اعلام شد، اواخر پنجشنبه شب، رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در خبر ساعت 22:30 شبکه دو سیما گفت: هفته آینده همه ادارات دولتی تعطیل هستند مگر آن دسته از کارکنانی که بنا به تشخیص بالاترین مقام آن دستگاه، حضورشان در محل کار ضروری باشد.

سپردن اختیار تعطیلی به استان ها، باعث شده که استانداری ها از جزییات موضوع بی اطلاع باشند و در انتظار رسیدن روز شنبه و رسیدن بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور در این زمینه باشند.

در همین حال، بسیاری از کارمندان دستگاههای دولتی در استان بوشهر از بلاتکلیفی درباره حضورشان در محل کار طی روز شنبه می گویند، خصوصا اینکه برخی کارکنان ادارات از شهرستان های اطراف به بوشهر می آیند.

از طرفی، برخی مدیران کل معتقدند، تعطیلی ادارات فقط برای مناطق قرمز است که تنها شهرستان بوشهر این شرایط را دارد و سایر شهرستان ها مشمول تعطیلی نیستند.

برهمین اساس، روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان تعطیلی را فقط برای مرکز استان دانسته و اعلام کرده: «اداره کل و همچنین اداره شهرستان بوشهر در هفته پیش رو تعطیل است و تنها تعداد معدودی از افراد که به تشخیص مدیر استان یا شهرستان، حضورشان برای انجام به موقع ماموریت‌های اصلی و دارای فوریت اجتناب ناپذیر است، در محل کار حضور پیدا خواهند کرد و بقیه کارکنان با استفاده از دورکاری، مسئولیت‌های خود را انجام خواهند داد.»

مشابه همین تصمیم از سوی سازمان تامین اجتماعی اتخاذ شده وبه استناد تصمیم مرکز، اعلام شده: کلیه شعب و کارگزاری های این سازمان در شهرستان بوشهر که وضعیت قرمز دارد (به استثنای مراکز درمانی)، این هفته تعطیل است.

اما اداره کل ثبت احوال استان، تعطیلی هفته پیش رو را مشمول همه شهرستان های استان دانسته و اعلام کرده: «واحدهای اجرایی (شهرستانها) صرفا در خصوص ثبت ولادت و وفات در خدمت هم استانی های گرامی خواهند بود و مابقی بخش ها تعطیل است.»

با این وجود، در بسیاری از دستگاههای اجرایی استان، تصمیم دقیقی درباره اینکه چه گروههایی از کارمندان حضورشان در محل کار ضروریست تصمیم دقیقی گرفته نشده و عملا کارمندان باید روز شنبه در محل کار حضور یابند و منتظر اعلام نظر مقام ارشد دستگاه باشند.

 

استانداری: ادارات استان بوشهر تعطیل نیستند

برای پیگیری موضوع با معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری بوشهر تماس گرفتیم.

حسین ابراهیمی با بیان اینکه هنوز بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور به استانداری ابلاغ نشده، اظهار داشت: با توجه به اینکه هیچ گونه مصوبه جدیدی مبنی بر تعطیلی سراسری به کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا واصل نشده است، کماکان ضوابط اعلامی قبلی محدودیت ها در مورد شهر های کشور (زرد، نارنجی و قرمز) بر اساس ابلاغ طرح جامع بوده و تعطیلی سراسری ادارات وجود ندارد.

وی ادامه داد: این اختیار به بالاترین مقام استان داده شده تا در مناطق قرمز امکان کاهش کارکنان بیش از یک سوم داشته باشند.

 

بی تدبیری در یک تصمیم ساده

به هرحال آنچه مشخص است، بی تدبیری در اعلام یک تصمیم ساده، باعث سردرگمی در میان بسیاری از کارمندان و ارباب رجوعی شده که نمی دانند هفته پیش رو دقیقا چه شرایطی دارند.

افزون بر آن، کارمندان بانک ها یا شرکت های خصوصی که مشمول تعطیلی دولت نشده اند، گلایه مند هستند و معتقدند در چنین مواردی، آنها نادیده گرفته می شوند و گویا از دید مسئولان، در برابر کرونا ایمن می باشند!

 

 

خلیچ فارس 

[کد خبر:AJ34289]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب