156876577.jpg

 

 

 

آینه جم؛  مصطفی ارجمند
چند روز پیش خبری منتشر شد که دانش آموز 11 ساله دیری به خاطر نداشتن گوشی، خودکشی کرده است. موضوعی که به تیتر رسانه های داخلی و خارجی تبدیل شد.
در همین راستا، موسی احمدی نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون انرژی با تایید اینکه دانش آموز دیری از خرابی گوشی اش ناراحت بوده اظهار داشت: "شورای راهبردی پتروشیمی‌های عسلویه قول داده بود تعدادی تبلت در اختیار دانش آموزان قرار دهد اما آنقدر امروز و فردا کرد که هنوز هم اجرا نشده است."
همین خبر را با این خبر مقایسه کنید: یک خیریه خانوادگی در شهر 35 هزار نفری جم استان بوشهر، 100 تبلت دانش آموزی را تامین و در اختیار دانش آموزان بی بضاعت این شهرستان قرار داده است. همین خیریه به تازگی 6 هزار ماسک رایگان را هم میان دانش آموزان محروم شهرستان جم توزیع کرده است.
هم اکنون ده ها فاز پالایشگاهی به همراه بیش از 30 شرکت پتروشیمی در جنوب استان بوشهر فعالند که پتروشیمی کاوه به عنوان بزرگترین تولید کننده متانول جهان هم به تازگی در شهرستانی به بهره برداری رسیده که خبر خودکشی کودک یازده ساله اش به خاطر نداشتن گوشی هوشمند همه را داغدار کرده است.
شرایط امروز کشور بغرنج است و بسیاری از خانواده ها توان خرید گوشی های هوشمند برای فرزندان شان را ندارند اما اسفبارتر و رقت انگیزتر از اوضاع اقتصادی کشور، بی توجهی ده ها شرکت بزرگ صنعتی در پایتخت انرژی کشور با میلیاردها دلار درآمد سالیانه، به مسئولیت های اجتماعی است!
شنیدن خبر خودکشی دانش آموزی 11 ساله به خاطر نداشتن گوشی هوشمند در شهرستانی که میزبان و همجوار ده ها شرکت بزرگ صنعتی است لکه سیاه و ننگی است در کارنامه مدیران نفتی و گازی و پتروشیمی منطقه که باید تا ابد مدیران این شرکت ها با عذاب وجدان آن شب و روزشان را سپری کنند.
* عصر ایران
[کد خبر:AJ33952]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+2 # هموطن 1399-07-23 09:28
انقدر فاصله اجتماعی و تبعیض در جامعه ایران زیاد شده که مسئولین شرکت های مستقر در منطقه عار خودشان می دانند که بخواهند به انسانهایی که از حق و حقوشان محروم شده اند توجهی کنند این در حالی است که این منابع خدادادی موجود در این منطقه که پولشان تو جیب اقایان تهرانی می ره حق و حقوق امثال این کودک معصوم و بومی منطقه است واقعا ما از شرف و انسانیت فرسنگ ها فاصله گرفته ایم انشائ اله تو اون دنیا حق این مظلومان از حلقوم تان گزفته خواهد شد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب