157269794.jpg

 

 

 

آینه جم : نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با موضوع ارائه عملکرد این اداره کل در دولت های یازدهم و دوازدهم با حواشی اخیر درباره تغییر معاونان وی نیز همراه بود.

به گزارش آینه جم ؛ علیمراد کرمی درباره تغییر اخیر دو معاون "پرورشی" و "سوادآموزی" که گفته شده از نیروهای اصولگرا و در هماهنگی با نمایندگان جدید مجلس می باشد، اظهار کرد: بنده اگرچه در دولت تدبیر و امید که به اصلاح طلبان نزدیک است مسئولیت گرفته ام، اما از ابتدای مدیرکلی اعلام کردم که فراجناحی عمل خواهم کرد، چون آموزش و پرورش جولانگاه هیچ گروه سیاسی نیست و اگر اینطور شود، فرزندان مردم ضرر می بینند.

کرمی با بیان اینکه درباره عزل و نصب های اخیر کسی به من سفارش یا صحبت نکرده و خودم تلاش بهترین گزینه ها را انتخاب کنم، ادامه داد: بنده طی این مدت 36 انتصاب داشته ام که همگی از نیروهای معتدل اصلاح طلب بوده، ولی یک اصولگرا منصوب کردم و بسیاری فحش دادند. اتفاقا این فرد در همین دولت معاون پرورشی اداره کل بوده و در وزارتخانه که با وی مصاحبه داشتند، بابت اینکه بهترین گزینه موجود را معرفی کرده ام، تبریک گفتند. البته این فرد اصولگرا همراه دولت است و بنای کارشکنی ندارد.

وی با بیان اینکه برخی می گویند قرار است کرمی با این انتصابات در دولت بعد هم بماند؛ افزود: از قول بنده بنویسید که قطعا قبل از برگزاری انتخابات 1400 مدیرکلی را تحویل می دهم. الان هم چون در موقعیت انتقال دولت هستیم، باید با نیروهای معتدل در یک وضعیت به سامان مجموعه را تحویل دولت بعد که که این وری یا آن وری باشد دهیم.

آغاز سال تحصیلی جدید از 15 شهریور

مدیرکل آموزش و پرورش استان درباره سوالی  پیرامون نحوه  برگزاری سال تحصیلی جدید اظهار داشت: به هرشکلی است، سال تحصیلی جدید از 15 شهریور شروع می شود و با رعایت پروتکل های بهداشتی، مشکلی برای دانش آموزان پیش نمی آید، همانطور که آزمون پایه های هفتم و نهم یا مدارس نمونه به شکل موفقی در این ایام برگزار شد.

کرمی افزود: به احتمال زیاد سال تحصیلی جدید بصورت تلفیقی یعنی حضوری و مجازی است. قطعا زیرساخت ها و نواقص شبکه اینترنتی شاد نسبت به سال قبل کمتر شده و باید از این فرصت به عنوان مکمل آموزش در سال تحصیلی پیش رو استفاده بیشتری کنیم.

وی درباره اینکه برخی والدین به دلیل نگرانی از مبتلا شدن کودکان به کرونا، از ثبت نام نوآموزان خودداری کرده اند، تصریح کرد: تاخیر در شروع تحصیل به دانش آموزان ضرر می زند و والدین شک نکنند مناسب ترین تصمیم با رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل ها در مدارس اجرایی می شود. همانطور هم که تا حالا با وجود برگزاری چند آزمون، کسی نگفته دانش آموزان در مدارس به کرونا مبتلا شده اند.

بدون سنجش، ثبت نام کلاس اولی ها ممنوع

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین بر ضرورت حضور نوآموزان در سنجش هوش و سلامتی تاکید کرد و گفت: چون ثبت نام دانش آموزان در پایه اول مستلزم داشتن جواب مرکز سنجش است و اگر نباشد سامانه ثبت نام را انجام نمی دهد، از والدین درخواست داریم براساس نوبتی که به آنها داده شده، با رعایت فاصله گذاری در مراکز سنجش شرکت کنند.

به گفته کرمی، برای سال تحصیلی جدید 18 هزار کلاس اولی در استان داریم که تاکنون 15 هزار نفر آنها ثبت نام کرده و از این تعداد قریب 50 درصد سنجش شده اند و با توجه به فاصله گذاری و تعیین وقت قبلی برای هر دانش آموز، همکاری خانواده ها در این زمینه مناسب بوده است.

وعده پرداخت پاداش بازنشستگان و حق التدریسی ها

وی در پاسخ به سوالی پیرامون مطالبات مهم فرهنگیان اظهار داشت: طبق قول نوبخت معاون رییس جمهور، تا پایان شهریورماه پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی پرداخت می شود، همچنین نیروهای حق التدریس از اسفند گذشته تا اردیبهشت امسال حقوق نگرفته اند که امیدواریم تا اول مهر پرداخت شود.

کرمی همچنین از پرداخت وام 100 میلیون تومانی مسکن برای فرهنگیان فاقد خانه استان در کنار پیش بینی 15 میلیاردتومان وام مرابحه عام و 15 میلیاردتومان برای تسهیلات خرید کالا جهت فرهنگیان هم استانی خبر داد.

کمبود حدود 200 فرهنگی برای سال تحصیلی جدید

مدیرکل آموزش و پرورش همچنین با اشاره به بازنشستگی 370 فرهنگی استان تا قبل از مهر ادامه داد: با وجود مجوز استخدام 540 نفر در قالب آزمون استخدامی و جذب 80 سرباز معلم، اما حدود 200 نفر کمبود داریم که در قالب دعوت بکار بازنشستگان مشمول، حق التدریس نیروهای شاغل و خرید خدمت می توان این کمبود را جبران کرد.

ارتقا 5 پله ای رتبه کنکور استان

کرمی در بخش نخست این نشست خبری، به بیان عملکرد این اداره کل از سال 92 تا 98 در دولت کنونی پرداخت که گزیده ای از آن در ادامه می بینید:

  • در سال 92 رتبه کنکور استان 20 کشور بود که در سال گذشته به رتبه 15 رسید. همچنین رتبه های زیر هزار کنکور استان از 94 به 223 نفر افزایش یافت که نشان از هم افزایی استان خصوصا تلاش فرهنگیان و کمک های نفت در زمینه برگزاری دوره های پیش از کنکور است.
  • شرکت دانش آموزان در المپیادهای ورزشی درون مدرسه از 55 هزار دانش آموز در سال 92 به 120 هزار نفر در سال گذشته رسیده است
  • نرخ پوشش تحصیلی نوآموزان در مقطع ابتدایی از 97.5 درصد به 99.5 درصد ارتقا یافت
  • کلاس های درس از 8200 به 10 هزار و 333 کلاس افزایش یافت
  • دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان از 185 به 337 نفر رسیده است
  • قبل از سال 92 هیچ مدالی در المپیادهای علمی دانش آموزی نداشنیم ولی طی این مدت تا پایان 98، شاهد کسب 2 طلا، 2 نقره و 8 مدال برنز کشوری بودیم
  • رفع تصرف ۵۰ هزار متر مربع از اراضی آموزش و پرورش، طوری که در مدت هفت سال گذشته ۱۹ هزار متر مربع به مجموعه اراضی آموزشی، پرورشی و ورزشی استان افزوده شده است
  • آموزش و توانمند سازی ۵۸ هزار و ۹۰۵ نفر نیروی انسانی دوره متوسطه، تقویت بنیه علمی هزار و ۵۹۰ دانش آموز سال آخر استان با مشارکت بنیاد علوی، افزایش سهم آموزش‌های فنی و حرفه ای در دوره دوم متوسطه از ۲۹.۹۸ به ۳۹.۲۷ درصد، برون سپاری شاخه کاردانش از ۲هزار و ۷۶۴ به سه هزار و ۷۴۱ نفر و افزایش شمار پژوهش سراها از چهار به ۱۹ مورد را از دیگر اقدام‌های انجام شده در دولت کنونی است
  • ارتقای پایه دوره اول متوسطه از ۹۴.۳۹ به ۹۵.۶۷ درصد و ارتقای میانگین عملکرد دانش آموزان در امتحان‌های نهایی از ۱۱.۶به ۱۲.۴۴ درصد از دیگر دستاوردهای معاونت متوسطه اداره کل آموزش و پرورش  در دولت های یازدهم و دوازدهم است.
  • خلیج فارس 
[کد خبر:AJ33359]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب