000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001949259.jpg

 

آینه جم:  قائم‌مقام هیئت نظارت شورای نگهبان استان بوشهر گفت: داوطلبینی که به هر دلیلی ازجمله مشکلات مالی در دوره‌های قبل رد صلاحیت شده‌اند، اگر مدارک و مستنداتی مبنی بر درست نبودن اتهامات واردشده به خوددارند، ارائه کنند و در غیر این صورت برای کاندیداتوری مجلس تائید نخواهند شد.
 
به گزارش خبرنگار آینه جم؛  خلیل رضایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سلامت انتخابات و نظارت بر حسن اجرای قوانین انتخاباتی بر عهده شورای نگهبان است.
 
قائم‌مقام هیئت نظارت شورای نگهبان استان بوشهر بابیان اینکه سلامت انتخابات در مشارکت بالای مردم کمک می‌کند، ابراز کرد: در هفته جاری هیئت‌های نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در استان بوشهر تشکیل خواهد شد.
 
وی در خصوص مراحل تائید یا رد داوطلبین ثبت‌نام کننده خاطرنشان کرد: مراحل تائید یا رد افراد در مراجع چهارگانه هیئت اجرایی، هیئت نظارت، هیئت نظارت مرکزی و شورای نگهبان بررسی می‌شود و درنهایت به داوطلبین ثبت‌نام کننده انتخابات مجلس اعلام خواهد شد.
 
سخنگوی هیئت نظارت شورای نگهبان استان بوشهر تصریح کرد: رصد داوطلبین مجلس از فروردین‌ماه امسال شروع‌شده و افرادی که در این مدت تخلفاتی داشته‌اند، بر اساس قانون در تائید یا رد افراد در انتخابات مؤثر است.
 
وی با اشاره به آمار تعداد داوطلبین دوره‌های قبل انتخابات مجلس در استان بوشهر، بیان کرد: در انتخابات مجلس دوره هفتم تعداد 86 نفر، دوره هشتم 84 نفر، دوره نهم 45 نفر و دوره دهم 110 نفر داوطلب انتخابات مجلس شده بودند که آمارها حکایت از افزایش بیش از دو برابری تعداد داوطلبین در انتخابات مجلس دارد.
 
قائم‌مقام هیئت نظارت شورای نگهبان استان بوشهر در خصوص تعداد دفاتر و افراد هیئت‌های نظرت در شهرستان‌های استان بوشهر، گفت: دفاتر هیئت نظارت در همه شهرستان‌ها وجود دارد و در هر دفتر سه نفر مسؤول هیئت نظارت آن شهرستان هستند.
 
رضایی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص شرایط تائید داوطلبینی که در انتخابات گذشته سوءپیشینه داشته و رد صلاحیت شده بودند، تصریح کرد: افرادی که به هر دلیلی ازجمله مشکلات مالی در دوره‌های قبل رد صلاحیت شده‌اند، اگر مدارک و مستنداتی مبنی بر درست نبودن اتهامات واردشده به خوددارند، ارائه کنند و در این صورت صحت مستندات تصمیم جدیدی اتخاذ خواهد شد اما در غیر این صورت برای کاندیداتوری مجلس تائید نخواهند شد.
[کد خبر:AJ30396]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب