2661477.jpg

 

 

بوشهر - فرماندار جم گفت: ۳۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح یا کلنگ زنی  می‌شود.

به گزارش آینه جم ، محمد حسینی عصر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار و تشکر از همکاری و تعامل رسانه ها برای رفع مشکلات و معضلات شهرستان اظهار داشت: مدیران باید پاسخگویی عملکرد خود به رسانه ها باشند.

فرماندار شهرستان جم با مهم دانستن شخصیت و انصاف رسانه ای گفت:سعی میکنم با رسانه ها برای پیگیری مشکلات مردم تعامل و همکاری لازم را داشته باشم.

وی معرفی ظرفیت ها و سرمایه های اجتماعی شهرستان را امری مهم دانست و تصریح کرد: نقش رسانه اطلاع رسانی، روشنگری و افزایش سواد رسانه مدیران است.

این مقام مسئول ابراز داشت: هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه در شهرستان جم در حال اجرا است.

وی در خصوص تیم پارس جنوبی جم گفت: منطقه ویژه براساس محدودیت قانونی نمی‌تواند به تیم لیگ برتر کمک مالی کند اما با رایزنی‌های انجام شده در قالب های دیگر کمک خواهد کرد.

حسینی با اشاره به اینکه پتروشمی ها یک شرکت خصوصی هستند، ادامه داد: با در نظر گرفتن معافیت های مختلف برای پتروشیمی ها آنها حاضر به سرمایه گزاری در این منطقه شده اند.

وی یاد آور شد: شهرستان جم از جمله شهرستانی های استان است که از سفره آب زیرزمینی استفاده می‌کند.

فرماندار جم با بیان اینکه برای اجرایی شدن پروژه آب سیراف به جم با وعده های بی اساس به مردم قول‌های داده بودند، افزود: این پروژه از خرداد ۹۷ در دستور کار دوباره قرار گرفت که خط انتقال آن ۹۰ درصد و  آب شیرین آن ۳۰ درصد در پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: با تکمیل شدن این پروژه ۱۰ هزار متر مکعب آب برای شهرستان  تأمین خواهد شد.

 رئیس شورای اداری شهرستان جم خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار در حوزه آموزش و پرورش و آبخیز داری و... هزینه شده است.

وی تاکید کرد: بخاطر گرانی زمین در شهرستان جم استقبالی برای احداث کارگاه های تولیدی نمی‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه در دوران مدیریتم ۱۳ مدیر را جا به جا کردم، بیان داشت: وقتی زمینه ارتقا برای مدیران فراهم شود با آغوش باز این کار را در چارچوب قانون انجام خواهم داد.

وی یاد آور شد: تأکید وزیر کشور و رئیس جمهور استفاده از ظرفیت و توان بانوان برای پست های مدیریتی مختلف است.

حسینی با بیان اینکه فرودگاه‌ توحید جم در سال ۹۴ تعطیل شد، تصریح کرد: با نشست های مختلف که در  سطح استان و  وزارت کشور داشتیم، مقرر شد این فرودگاه‌ به عنوان پدافند غیرعامل مورد استفاده قرار بگیرد.

وی گفت: در حوزه فرهنگ یک میلیارد ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

محمد حسنی با بیان اینکه دستور تخریب چاه‌های غیر مجاز کشاورزی از هفت سال قبل صادر شده است، افزود: ۷۰۰ چاه غیر مجاز در سطح شهرستان جم داریم که هنوز تعیین تکلیف نشده است.

وی مطرح کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث سد باغان و سرچشمه، ۲۸ میلیارد تومان اعتبار برای احداث خط انتقال آب ، ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث باند دوم جاده جم به فیروز آباد و ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث جاده جم به پالایشگاه در نظر گرفته شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان جم بیان داشت: ایجاد مدرسه تیزهوشان یا سمپاد در شهرستان جم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: در آخرین صورت جلسه مصوب شد که شهر شدن بهارستان در هفته دولت اجرایی شود.

حسینی در خصوص گشت زنی نیروی های بسیج ابراز داشت: براساس بخشنامه، به دلیل ارتقای امنیت شهرستان از نیروی بسیج استفاده‌ می‌شود که این افراد فقط اجازه انعکاس دادن مواردی که مشاهده‌ می کنند را دارند.

وی گفت: از اعتبارات سال ۹۸ بیش از ۳۲ میلیارد تومان برای ۱۷۸ پروژه عمرانی، تعمیر و تجهیز اختصاص یافته هست.

حسینی با بیان اینکه اولویت با پروژه های هفته دولت و دهه فجر است، خاطر نشان کرد: ۳۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: ۳۲ پروژه با اعتبار ۴۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری و هفت پروژه با اعتباری ۴ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

مقام عالی دولت یاد آور شد: از این پروژه‌ها، ۱۲پروژه در حوزه عمران شهری، ۹ پروژه در حوزه عمران روستایی و ۱۱ پروژه در حوزه های دیگر است.

محمد حسینی اظهار داشت: پروژه هتل شهرداری جم با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان و زمین چمن بهارستان با اعتبار دو میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ۸۶ پروژه در دست اجرا است، تصریح کرد: مهمترین شاخص ما در سال ۹۸ احداث ناحیه صنعتی با اشتغال ۷۰۰ نفر نیروی انسانی است.

[کد خبر:AJ29123]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب