IMG-20190619-WA0000.jpg

آینه جم : سید مصطفی هاشمی نژاد؛ شهرستان جم در هفته ای که گذشت آبستن خبرهای متعددی بود اما آنچه بیش از همه نُقل محافل رسانه ای و گاها سیاسی شهرستان شد موضوع سلب امتیاز میزبانی از تیم فوتبال پارس جنوبی در شهرستان جم بود.
درست در روزهایی که تیم پارس کادر فنی و بازیکنان جدیدش را می شناسد و خبرهای خوبی در خصوص حمایت شرکت های پتروشیمی از تیم پارس شنیده می شود، باز هم انگار هر ساله  باید قبل از شروع فصل هواداران دچار اضطراب و استرس شوند.
وقتی دو سال پیش جام به جم رسید و همه‌ غرق در شور لیگ برتری شدن بودیم در تهران و در ساختمان فدراسیون فوتبال و لیگ برتر گفته می شد؛ جم شرایط میزبانی ندارد و ورزشگاه تختی  نمی تواند لانه ای مناسب برای میزبانی از زنبورهای زرد جنوب باشد.
اما فقط یک چیز یا بهتر بگویم یک فرد می‌توانست به ما این امید را بدهد که میزبانی تیم فوتبال پارس جم سلب نخواهد شد! فتح الله نوروزی فرماندار وقت شهرستان جم!
چه هوارداران متعصب پارس، چه مسوولان سازمان لیگ، چه مسوولان استان و شهرستان و چه مدیران نفتی به این گفته نگارنده ایمان کامل دارند. 
پیگیری شبانه روزی، قدرت رهبری مدیران شهرستان و تلاش های صادقانه فرماندار وقت موجب شده بود کار بازسازی ورزشگاه تختی جم شبانه روز و با سرعت قابل قبولی پیش برود.
شهرستان جم و ورزشگاه تختی در مدت زمان اندک‌به حداقلی های میزبانی دست پیدا کرد و‌این امر باعث رضایت سازمان لیگ شد. آنها گمان نمی‌کردند بتوان در این مدت کم شرایط میزبانی را فراهم کرد.
حال فدراسیون فوتبال در راستای تامین امنیت و جلوگیری از اتفاقات تلخ سال گذشته دستور داده تا شرایط فروش بلیط الکترونیک مهیا شده و به تبع آن صندلی سکوها نصب و دوربین های امنیتی نیز کارگذاری شود. سه اقدام مهمی که باید در ورزشگاه تختی جم نیز صورت بگیرد.
عزم فدراسیون برای سخت گیری بر رعایت این شروط از سوی میزبانان جزم است اما چیزی که دیده نمی شود عزم جزم میزبان است!
ورزشگاه متعلق به فجر جم و تیم فوتبال پارس در مالکیت سازمان منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس جنوبی است.
از همین حالا دعوای زرگری این دو نهاد نفتی شروع شده است. شعرانی دستیار ویژه مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی اخیرا در یکی از گروه های مجازی نوشت: شرکت پالایش گاز فجر جم طی نامه ای از منطقه ویژه خواستار واریز ۸ میلیارد به جهت استفاده تیم فوتبال پارس جم از امکانات رفاهی و ورزشی این شرکت شده است.
نه وقت داوری کردن بین این دو سازمان داریم و نه صلاحیت آن، اما آنچه اکنون بیش از هر چیز دیگر احساس می شود ورود مقتدرانه محمد حسینی فرماندار شهرستان جم به مساله میزبانی است.
اگر فتح الله نوروزی فرماندار جم بود حقیر چندان نگرانی خاصی نداشتم چون وی در فصل اول لیگ برتری شدن تیم پارس خودش را ثابت کرده بود.
هرچند محمد حسینی فرماندار فعلی جم کارنامه قابل قبولی  در برگزاری بازی پایانی و حساس لیگ برتر و جشن قهرمانی پرسپولیس دارد چرا که همگان افتضاح به بار آمده در فولاد آره نا اهواز در فینال جام حذفی را به یاد دارند اما این به تنهایی نمی تواند سنگ محکی برای مقایسه و امتیاز دادن به فرماندار جم باشد.
به نظر می رسد آقای فرماندار باید دعوای بین فجر جم و منطقه ویژه را کنترل و از هر دو بخواهد برای تغییرات و بازسازی ورزشگاه هر چه سریعتر در فرصت اندک برطرف نمایند. تقسیم کار بین آنها صورت بگیرد تا همه امور بر دوش یک سازمان خاص نباشد.
پیش داوری نخواهم کرد اما فرصت مناسبی است که فرماندار جم عیار مدیریتی اش را نشان داده و جم را آماده میزبانی آبرومندانه در لیگ‌برتر کند.
آقای فرماندار این شما و این گوی و میدان!
 
 
[کد خبر:AJ28673]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب