00noroozi11.jpg

 

 

آینه جم:  فرماندار شهرستان کنگان گفت: دریافت عوارض آلایندگی حق شهرستان کنگان است و ما هم اجازه نمی‌دهیم حقمان در این زمینه ضایع شود.

به گزارش آینه جم ، فتح‌الله نوروزی ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان کنگان  با اشاره به رویدادهای منطقه‌ای اظهار داشت: مداخلات خارجی برخی قدرت‌ها در امور داخلی کشورهای منطقه خاورمیانه، سیاست‌های قهرآمیز یک‌جانبه گرایانه و تروریسم افراط‌گرایی و  پیمان‌شکنی و قانون‌گریزی آشکار آنها در موضوعات مربوط به صلح و امنیت بین‌المللی از جمله قرارداد هسته‌ای ایران و بحث برجام، منطقه را به عنوان یکی از بحران خیزترین  مناطق جهان تبدیل کرده است.

فرماندار شهرستان کنگان با بیان اینکه ایران به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است، افزود: علی‌رغم کارشکنی‌های آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها که به دنبال این بودند تا ایران از تعهدات خود در برجام عقب‌نشینی کند که هوشمندی مقام معظم رهبری و مسؤولین و صبر مردم این بهانه را از این کشورها گرفت.

وی فشار حداکثری را کلید واژه آمریکایی‌ها دانست، بیان کرد: راه اصلی برای موفقیت در برابر دشمنان براساس فرمایش رهبری راهی شجاعانه ، امیدوارانه، عاقلانه، خردمندانه و مبتکرانه خواهد بود.

مصرف بهینه برق در ادارات

نوروزی با تأکید بر لزوم هم‌افزایی در شهرستان ادامه داد:طبق بخشنامه ابلاغی از اول تیرماه ساعت اداری به ساعت 13 کاهش پیدا می‌کند که مدیران باید بر ورود و خروج منظم نظارت داشته باشند و رعایت صد در صدی مصرف برق در ادارات مدنظر قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در سیستم ادارای باید با جدیت و اعتقاد کامل در راستای عملیاتی شدن اصلاح الگوی مصرف اقدام کنیم، خاطرنشان کرد: زمینه‌سازی و فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه برق در جامعه توسط دستگاه‌های مربوطه دنبال شود.

نصب سیستم کاهنده مصرف آب

فرماندار شهرستان کنگان خواستار نصب سیستم کاهنده مصرف آب در ادارات شد و افزود:روشنایی‌های بی مورد در وقت اداری  و دستگاه‌های برقی در ساعات غیر اداری حتما خاموش شوند.

طرح بسیج ملی کنترل فشارخون

وی خواستار اطلاع‌رسانی خطرات فشارخون بالا و ترغیب دیگران به شرکت در طرح ملی کنترل فشار خون  ابراز کرد: آن درصد و سهمیه‌ای که به شهرستان اعلام شده انجام دهیم چون این اقدام در راستای تحقق سلامت مردم شهرستان است.

نوروزی  با بیان اینکه مدیران آب شهری و روستایی در اولین فرصت نشست با شوراها و دهیاران برگزار کنند، تصریح کرد: پایه و اساسی پیشرفت هر کشوری در حوزه کشاورزی است و حفاظت از منابع ما در این حوزه اولویت اصلی کار جهاد کشاورزی است.

توسعه و تقویت گلخانه‌ها

وی خواهان تقویت گلخانه‌ها در سطح شهرستان شد و اضافه کرد: برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی باید دانش را وارد مزرعه کنیم و به سمت برنامه‌های نوین برویم.

توجه و رونق‌دهی به صنایع دستی

عالی‌ترین مقام دولت در شهرستان کنگان ،صنایع دستی را یکی دیگر از ظرفیت‌ها دانست و افزود: باید توسعه صنایع‌دستی در شهرستان دنبال شود و با ایجاد نمایشگاه صنایع‌دستی فضایی ایجاد کنیم که علاقه‌مندان  به تولید و عرضه این محصولات در بازار ترغیب شوند.

وی نمایشگاه فروش صنایع‌دستی را حلقه مفقوده صنایع‌دستی در شهرستان کنگان برشمرد و یادآور شد:کیفیت تولید، تبلیغات و بازاریابی مناسب باید تقویت شود و در برنامه‌ریزی‌های مدنظر قرار دهیم تا شاهد موفقیت‌هایی باشیم.

عمل به قول‌ها

نوروزی با بیان اینکه  امسال اعتبارات تملک دارایی شهرستان کنگان بالغ بر 50 میلیارد تومان است، گفت: سعی کرده‌ایم قول‌هایی که داده بودیم در عمل حداقل در کمیته برنامه‌ریزی آورده باشیم؛  در حوزه توسعه شهری حداقل‌هایی که توانسته‌ایم انجام شده نیاز به برداشتن گام‌های بهتری است اما در حوزه هنر پلاتو پول گذاشتیم و نگارخانه را هم تکمیل می‌کنیم و در حوزه ورزش هم اقداماتی صورت می‌گیرد.

وی در حوزه آب توافقات خوبی با استان داشته‌ایم عنوان کرد:کلینیک تخصصی و پانسیون‌های پزشکی در بیمارستان و شهر کنگان و توسعه مرکز درمانی بنک و  اورژانس  دنبال و تکمیل می‌شود.

پیگیری اعتبارات و موافقت نامه‌ها

فرماندار شهرستان کنگان با بیان اینکه  اعتباری که برای تعمیر و تجهیز ادارات گذاشته می‌شود باید پیگیری و دنبال شود، افزود: دستگاه‌های اجرایی موافقت نامه‌های پروژه‌ها را تا انجام  و تخصیص آن  به جد پیگیری کنند.

پیگیری اعتبارات پایش آلودگی هوا

وی با بیان اینکه اعتبار 10 میلیارد تومانی که برای پایش آلودگی هوا در شهرستان کنگان در نظر گرفته‌ایم باید با جدیت دنبال شود، یادآور شد: اکنون همگان متفق‌القول  دریافت عوارض آلایندگی  را حق کنگان می‌دانند و تأیید می‌کنند که کنگان از دو مسیر آلاینده‌های عسلویه و خودش تاثیر‌پذیر است که ما هم اجازه نمی‌دهیم حقمان در بحث سهم آلایندگی ضایع شود و نخواهد شد.

استفاده از فضای مجازی به نفع مردم

نوروزی با اشاره به اینکه از ظرفیت فضای مجازی به نفع مردم استفاده و تعامل روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها حفظ شود، ابراز کرد: مدیران به روابط عمومی ادارات خود احترام و بها دهند و تا از اقدامات حوزه اداری بتواند به خود اقدام و دفاع کند.

 نظارت بر قیمت‌ها

وی با اعلام اینکه کمبودها در فضای بازار رصد شود تا مردم با کمبود کالا مواجه نشوند و قیمت‌ها نیز با جدیت رصد شود، گفت:  مدیران بانک‌ها در بحث اشتغال همراهی داشته باشند و ادارات متولی و نهادهای حمایتی نیز پیگیر باشند.

آمادگی در مقابل آتش‌سوزی‌های احتمالی

این مقام مسؤول خواستار توجه به مسائل ایمنی در اسکله‌های شهرستان شد، گفت:با توجه به بارندگی‌های خوبی که امسال داشته‌ایم و پوشش گیاهی و گرمای هوا احتمال آتش‌سوزی وجود دارد که باید شهرداری‌ها، دهیاری و منابع طبیعی آمادگی لازم داشته باشند.

ارتباط‌گیری مدیران با مردم

نوروزی با اشاره به اینکه ادارات با سمن‌ها نشست داشته باشند و از ظرفیت آنها استفاده کنند،اظهار کرد: مدیران بین مردم حاضر شوند و نشست‌های محله‌ای برگزار کنند و مسائل و مشکلات جامعه را رصد و حل کنند.

پرهیز از فضاسازی‌های انتخاباتی زودهنگام

وی با بیان اینکه انتخابات تمرین دموکراسی و تقویت مردم‌سالاری دینی است، یادآور شد: مدیران و ادارات هوشیار باشند در زمین کسی بی‌جا بازی نکنند و در فضایی که هنوز که زمان تبلیغات شروع نشده میدان‌داری آن چنانی نکنید.

فرماندار کنگان یادآور شد:ما می‌خواهیم انتخابات 98 را با رعایت همه جوانب و حرمت همه در شرایطی سالم، پرشور،  قانون‌مدار و با رعایت بی‌طرفی در کنگان داشته باشیم./ فارس 

[کد خبر:AJ28664]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب