00000076.jpg

 

آینه جم: رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت:  1386 نفر در شهرستان جم به بیماری فشار خون بالا مبتلا می باشند .
 
به گزارش آینه  جم، احمد قاسمی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز طرح بسیج ملی فشار خون در سطح کشور اظهار داشت: بیماری های قلبی و عروقی به عنوان رتبه اول علل مرگ و میر در سطح کشور می باشد و متاسفانه در شهرستان جم نیز مرگ های ناشی از بیماری قلبی و عروقی رو به افزایش است و هم اکنون بیشترین درصد مرگ افراد در سطح شهرستان، ناشی از همین عامل است.
 
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم با تاکید بر اینکه 50 درصد از علت مرگ های شهرستان جم در سال گذشته ناشی از بیماری های قلبی و عروقی است گفت: عدم آگاهی از میزان فشار خون، سبک زندگی ناسالم، عدم تحرک مناسب و ... عواملی است که باعث شده این بیماری در جامعه گسترده شود.
 
احمد قاسمی با بیان اینکه فشارخون بالا عامل اصلی بیماری های قلبی و عروقی است افزود: سن افراد مبتلا به بیماری های قلبی پایین آمده است و در صورتی که اقدام پیشگیرانه ای در این زمینه صورت نگیرد، آمار سکته های قلبی و مغزی افزایش دوچندانی خواهد یافت.
 
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم خاطرنشان کرد: فشار خون بالا معمولا بدون علامت است و به تنهایی به عواملی چون عادت غذایی نامناسب، عدم تحرک، سابقه خانوادگی و ... بستگی ندارد و اندازه گیری فشار خون با استفاده از دستگاه های فشار سنج تنها راه اطلاع از میزان دقیق آن می باشد.
 
وی از ابتلای 1386 نفر از مردم شهرستان جم به بیماری فشار خون خبر داد و افزود: در جم شیوع بیماری فشار خون 8/5 درصد می باشد که این آمار در بین نزدیک به 30 هزار نفر جمعیت بالای 30 سال شهرستان است که قطعا با اجرای طرح بسیج ملی فشار خون بر این آمار افزوده خواهد شد.
 
احمد قاسمی از اجرای رایگان طرح بسیج ملی فشار خون 38 پایگاه سنجش در سطح شهرستان جم خبر داد و گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور از تاریخ 17 اردیبهشت ماه تا 15 تیرماه در سطح پایگاه های سلامت، خانه های بهداشت، مراکز درمانی، بیمارستان توحید شهرستان جم اجرایی می شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در این طرح ملی همه ارگان ها با وزرات بهداشت همکاری خواهند کرد و در شهرستان جم نیز نیروهای امدادی هلال احمر، سپاه پاسداران، تامین اجتماعی به کمک مجموعه بهداشت و درمان خواهند آمد تا این طرح با پوشش کاملتری اجرا شود.
 
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: در این طرح افراد بالای 30 سال، مادران باردار و بیماران کلیوی شهرستان جم پاییش خواهند شد و آموزش های لازم در خصوص خطرات و نحوه کنترل بیماری فشار خون به آن ها داده خواهد شد.
* خبرنگار: مهدی مهران نژاد
[کد خبر:AJ28517]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب