A0315092.jpg

 

 

 

آینه جم:  روز گذشته یکی از رسانه های محلی جم، بر اساس گزارش منبع خود در مجتمع گاز پارس جنوبی، مدعی شد مجتمع گاز پارس جنوبی مبلغی حدود ۲۲ میلیارد تومان در سال ۹۷ بابت عوارض به شهرداری جم پرداخت کرده است! 
این خبر با تکذیب صریح شهرداری و شورای اسلامی شهر جم مواجه شد و رئیس شورای شهر جم اعلام کرد کل عوارض پرداختی مجتمع گاز پارس جنوبی از بدو تاسیس شهرداری جم تا کنون به رقم ادعا شده واریزی طی سال ۹۷ نمی رسد!
پس از این تکذیبیه، رسانه منتشر کننده خبر، لیستی از پرداخت های تایپ شده بدون سربرگ و مهر و امضا را منتشر کرد و مدعی شد این رقم های تایپی، همان سند مذکور است!
با توجه به عدم ارائه سند قابل استناد از سوی رسانه محلی و تکذیب صریح پرداخت چنین رقمی از سوی شورا و شهرداری جم، یک علامت سوال بزرگ ایجاد شده است!
آنطور که مشخص است سند ادعایی رسانه محلی جم بر اساس اخبار منابع داخلی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی است که لازم است مجتمع گاز پارس جنوبی، عوارض پرداختی به شهرداری جم در سال ۹۷ را به صورت شفاف منتشر نماید.
مشخص شدن تکلیف این ۲۲ میلیارد ادعایی سه نتیجه به همراه دارد:
اول: اگر رقم ادعایی فاقد صحت باشد رسانه منتشر کننده باید پاسخگوی ادعای دروغ خود باشد و پارس جنوبی و شهرداری جم مبرا می شوند.
دوم: اگر پارس جنوبی سند پرداخت ۲۲ میلیارد تومان به شهرداری جم در سال ۹۷ را تایید و منتشر کند در اینصورت شهرداری جم باید پاسخگوی رفتار غیر شفاف خود و احیانا تخلف بزرگ مالی در این شهرداری باشد.
سوم: مجتمع گاز پارس جنوبی  سند هزینه ای با عنوان پرداخت عوارض به شهرداری جم صادر کرده باشد اما پولی به شهرداری جم پرداخت نشده باشد که اگر چنین اتفاقی رخ داده باشد باید منتظر بررسی نهادهای نظارتی در خصوص اختلاس ۲۲ میلیارد تومان پول در پارس جنوبی باشیم!
امیدواریم مجتمع گاز پارس جنوبی با اعلام صحت یا عدم صحت ادعای مطرح شده، به شائبه های ایجاد شده در مورد موضوع خاتمه دهد.
[کد خبر:AJ28131]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب