2587155.jpg

 

 

 

آینه جم:   جوابیه روابط عمومی فرمانداری جم پیرامون یادداشت تنش شهرداري جم با مخابرات  و پروژه اي كه بر زمين ماند
در خصوص مطلب منتشره مبنی بر تنش میان مخابرات و شهرداری جم و نقش فرمانداری جم نکات زیر قابل ذکر است:
 
اول: پروژه فیبر نوری شهر جم پس از سال ها مسکوت بودن، با پیگیری های انجام شده و مساعدت شورا و شهرداری وارد فاز اجرایی شد تا شرایط بهتری برای ارتباطات شهری جم فراهم شود.هم اکنون 11 کیلومتر فیبر نوری در شهر جم اجرایی شده است که تاثیر چشمگیری در توسعه ارتباطات شهری دارد.
 
دوم: پروژه ای با این حجم کار که نیازمند تخریب و کانال کشی تمامی معابر شهری است یقینا مشکلاتی را هم برای شهروندان در پی دارد که بخشی از این مشکلات ناشی از ماهیت پروژه است و موضوع عجیبی هم نیست.
 
سوم: یکی از مواردی که باعث شد ترمیم معابر تخریب شده به طول بینجامد طولانی شدن پروسه اقدام به کار پیمانکار مخابرات برای مرمت مسیرهای تخریب شده بود که علت موضوع هم افزایش شدید قیمت قیر و ناتوانی پیمانکار مخابرات در اجرای پیمان بود که با توجه به طولانی شدن روند و مشکلاتی که برای شهروندان ایجاد می کرد تصمیم لازم برای ترمیم از سوی شهرداری اتخاذ و مخابرات مکلف به پرداخت هزینه ترمیم شد.
 
چهارم: هر چند مخابرات در اجرای تعهدات، خلف وعده داشت اما با توجه به اهمیت پروژه مورد نظر، شرایط برای اجرا فراهم شد و قطعا مشکلات پیش آمده در اجرای تعهدات نیز رفع خواهد شد و از این بابت نگرانی خاصی وجود ندارد.
 
پنجم: آنچه اهمیت ویژه ای دارد اینکه اجرای پروژه فیبر نوری، نقشی حیاتی در ارتباطات شهرستان دارد و امروز خوشبختانه در شهرهای ریز و انارستان هم این پروژه در دستور کار قرار گرفته که در شهر ریز 5 کیلومتر اجرا شده و در شهر انارستان هم در دست اجراست.
 
ششم: بحمدالله همدلی و همراهی خوبی میان مسئولان شهرستان وجود دارد و تمامی بخش های مدیریتی شهرستان از شوراها گرفته تا شهرداران و دهیاران، همگام و همراه با دولت، در حال تلاش برای خدمات رسانی هستند و یقینا تداوم این همدلی با وجود شرایط سخت اقتصادی کشور، می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات شهرستان بوده و خواهد بود.
 
 
توضیحات روابط عمومی شهرداری جم پیرامون یادداشت مذکور: 
 
 
در خصوص مطلب منتشر شده جهت روشن شدن موضوع  و تنوير افكار عمومي لازم ديدم نكاتي بيان نمايم.
 
ابتدا اينكه انشالله نگارنده محترم دغدغه واگذاري خطوط تلفن شهروندان عزيز را داشته باشد كه بعد از گذشت ٨ سال از ثبت نام هاي انجام شده و دريافت هزينه از شهروندان هنوز تلفني واكذار نشده است.
 
در خصوص توسعه فيبر نوري شهرداري جم بعد از درخواست از اداره مخابرات مجوز هاي لازم جهت حفاري را صادر  و اداره مخابرات عمليات لوله گذاري فيبر نوري را شروع كرد ولي متاسفانه بعد از ان مخابرات جهت ترميم ان اقدام نكرد كه پس از نامه نگاري هاي متعدد و صحبت هاي حضوري مبني انجام ان مخابرات اقدامي نكرد و شهرداري راسا اقدام و نسبت به ترميم حفاري هاي انجام شده اقدام كرد
 
سوم اينكه در خصوص ادعاي مخابرات مبني بر غير عرف بودن هزينه اعلام شده از سوي شهرداري بايد خدمتتان عرض نمايم 
كه اولا شهرداري بر اساس تعرفه هاي كميسيون حفاري اقدام خواهد كرد و هزينه ها را اعلام مي نمايد
همچنين شهرداري مبلغي به عنوان عوارض ، هزينه ترميم نوار حفاري كه شهرداري راسا خود اقدام كرده است و روكش اسفالت كه بر اساس سال عمر ان محاسبه مي شود اخذ مي نمايد و مبلغ را به مخابرات اعلام نموده است.
 
حال اينكه مخابرات با چه پرامترهايي محاسبه مي نمايد نميدانم.
 
شهرداري به هيچ عنوان با اين نگاه كه بخواهد جلوي كارهاي عام المنفعه را بگيرد را ندارد و خود پيشگام در اين كارها مي باشد
و دفاع از حق شهروندان و وصول حقوق انها را از وظايف خود ميداند 
پرداخت عوارض از طرف مخابرات هم حق و حقوق شهروندان مي باشد  و اگر عوارضي پرداخت شود باعث توسعه شهر مي شود
 
در اخر نيز اعلام ميداريم شهرداري با هيچ كسي اختلاف ندارد و تا اين لحظه مخابرات درخواستي مبني بر واگذاري تلفن هاي ثبت نامي سال ٩٠ شهروندان به شهرداري نداشته واگر مخابرات درخواستي مبني بر حفاري جهت واگذاري تلفن هاي جديد به به شهروندان دارد اعلام بفرمايد.
[کد خبر:AJ28088]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب