5355111114477000.jpg

آینه جم : استاندار بوشهر بلاخرره به گرانی های روز افزون مواد خوراکی در استان و ضعف متولیان تنظیم بازار ورود کرد و گفت: نرخ هرکیلوگرم مرغ در بازار استان باید 11 هزار و 500 تومان باشد و نظارت ها بر نحوه توزیع گوشت نیز نظام مند و برای مقابله با متخلفان از ناظران متعهد در این بخش استفاده شود.

به گزارش «آینه جم »؛ این اظهارنظر در شرایطی می باشد که اکنون در سطح خرده فروشی بوشهر، مرغ هرکیلو از 15.500 تومان عبور کرده است. ضمن اینکه عرضه مرغ گرم با نرخ دولتی نیز به 11 هزارتومان رسیده، آن هم در مراکز محدودی که در برخی شهرستان های استان تعیین شده و صف های طولانی مقابل آن وجود دارد

عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان بوشهر گفت: قیمت گوشت قرمز باید در استان مدیریت شود و قیمت‌های موجود شایسته نیست لذا این مهم نیازمند نظارت نظام‌مند و محکم است.

بررسی میدانی نشان می دهد قیمت گوشت گوسفندی در بازار بوشهر به مرز 100 هزارتومان و گوساله به 77 هزارتومان رسیده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مجموعه بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر نیازمند خانه تکانی می باشد، ادامه داد: نظام بازرسی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید تقویت شود چرا که مردم از نبود کالاهای مورد نیاز نگران نیستند بلکه از اعمال نشدن قانون و مدیریت ما نگران هستند.

وی با بیان اینکه مردم افزایش قیمت ها را پذیرفته اند ولی انتظار آنان در این شرایط ثبات قیمت و برنامه ریزی برای برخورد با متخلفان است ادامه داد: در همین راستا استفاده از توان و نیروی بسیج و سازمان تعزیرات حکومتی برای کنترل و نظارت بر قیمتها باید انجام شود.

گراوند با تاکید بر اینکه برخی از مدیران، مسئولان شرایط سخت نیستند ادامه داد: اعمال قانون و برخورد قاطع با متخلفان و سودجویان باید در راس برنامه های مسئولان و متولیان بخش سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی باشد.

وی افزود: باتوجه به وجود ماهی و میگو در کنار مرغ و گوشت در استان می توان با برنامه ریزی و کنترل دقیق برای کاهش مشکلات مردم در تامین نیازهای آنان برنامه ریزی کرد.

به گفته گراوند، اتحادیه صیادان استان بوشهر برای تامین ماهی 20 درصد زیر قیمت اسکله اعلام آمادگی کرده که به زودی انجام می شود.

استاندار بوشهر همچنین به برپایی نمایشگاه عرضه کالا از سوی شهرداری های عالیشهر و چغادک و اعتراض اتاق اصناف اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه چنین نمایشگاههایی بدون مجوز و رعایت اصول قانونی برپا شده با جدیت پی گیری و برخورد قانونی شود. خلیج فارس 

[کد خبر:AJ27484]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب