0000000000000000000bazare-kar.jpg

آینه جم؛ ستاد بهداشت و درمان نفت بوشهر آگهی استخدام کارشناس برای بیمارستان توحید منتشر کرده و متقاضیان طبق اطلاعیه منتشره موظف شده اند به اداره کار جم برای دریافت معرفی نامه معرفی شده اند.

اداره کار ضمن حواله متقاضیان برای دریافت تاییده بومی بودن، در اقدامی عجیب، آنان را به بنگاه کاریابی حواله می کند و بنگاه کاریابی خصوصی جم بابت ثبت نام متقاضی، ۲۰ هزار تومان دریافت می کند و تعهدی هم مبنی بر پرداخت نیمی از پایه حقوق ماه اول و ۲۰ درصد اضافه دریافت پایه حقوق دریافت می کند.

اما در خصوص این روند ذکر چند نکته ضروری است:

اول: بنگاه های کاریابی، کاملا خصوصی هستند و برای تسهیل کاریابی برای کارجوها ایجاد شده اند که افراد متقاضی شغل نه به اجبار که مخیر هستند از این بنگاه ها برای رسیدن به شغل بهره ببرند!

دوم: روند شرکت در آزمون کتبی و مصاحبه بیمارستان توحید، کاملا مشخص است و افراد نیازی به ثبت نام در بنگاه کاریابی ندارند چرا که در این مورد هم شغل مورد نظر را یافته اند و هم نیازی به مشاوره ندارند پس ارجاع اجباری جوانان متقاضی اشتغال مشخص در بیمارستان خلاف قانون است و رفتار اداره کار در این خصوص کاملا مشکوک به نظر می رسد.

سوم: طبق آیین نامه کاریابی ها، هزینه مصوب در کاریابی ها برای ثبت نام و مشاوره است و طبق قانون اگر فقط مراجعه به منظور ثبت نام و کاریابی باشد و مراجعه کننده نیاز به مشاوره نداشته باشد نیمی از هزینه قابل دریافت است! در حالی که در این مورد بنگاه کاریابی جم نه تلاشی برای کاریابی انجام می دهد و نه نیاز به ارائه مشاوره هست چرا که محل اشتغال را کارجو خود یافته است و شغل مورد نظر را هم بدون نیاز به مشاوره انتخاب کرده است.

چهارم: اگر قرار باشد بابت هر آگهی استخدام، بنگاه های کارآفرینی کاسبی به راه بیندازند باید تمام استخدام های کشور بر این مبنا باشد! که چنین چیزی به هیچ عنوان در کشور و آن هم به شیوه رانت خوارانه و اجباری وجود ندارد.

با توجه به موارد ذکر شده، به نظر می رسد رفتاری رانتی و راهزنانه در اداره کار جم و بیمارستان توحید شکل گرفته که با هیچ منطق قانونی سازگار نیست و نهادهای نظارتی و دادستان جم لازم است در این خصوص موضوع را با جدیت دنبال کرده و اجازه ندهند این دو دستگاه دولتی، جوانان شهرستان را سرکیسه کنند./ منبع:آوای بوشهر

 

اخبار مرتبط:

آزمون استخدامی بیمارستان توحید جم و یک ابهام بزرگ/داستان «نام های خانوادگی مشابه» تکرار می شود؟!

[کد خبر:AJ26687]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+1 # amir 1397-09-18 00:56
اقای محبی دیگه کم کم دارند میگندند باید عوض بشه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # parsa 1397-09-26 11:18
والله از زمانی که آقای محبی زاده امده حدود هشتاد تا نود درصد نیروهای مشغول در محدوده شهرستان بومی خود شهرستان هستند - خدایی بنده خدا نه اهل باج گرفتن و نه اهل رانت خواری است - بنده ساکن جم ولی بومی نیستم ولی هر کاری کردم معرفی نامه بهم نداد شاید اولش من هم مثل شما فکر میکردم ولی بعد از این قضیه مطمئن شدم که انسان باخدا و خوبی است
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # parsa 1397-09-26 11:25
آقای محبی بسیار انسان خوب و با خدایی است بنده هم اولش مثل شما فکر میکردم تا اینکه معرفی نامه میخواستم برای یکی از شرکت های منطقه - بومی جم نیستم ولی ساکن جم هستم رفتم پیشش و هر کاری کردم قبول نکرد و گفت کار در شرکت های منطقه حق بچه های جم میباشد و نامه بهم نداد با اینکه بهم معرفی نامه نداد ولی از طرفداری کردنش از بومی ها خوشم اومد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # بهنام 1397-09-26 11:30
اول اطلاعات از شخصی که میخواهید حرفش بزنید کسب بفرمایید بعد بگویید فلان یا بهمان --- واقعا زشته
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # پرستار 1397-10-11 21:34
متاسفانه با توجه به اینکه دست اندرکاران صنعت نفت بوشهر در عسلویه کلینیک خصوصی زدن وبرای همین به تازگی یک درمانگاه نفت را تعطیل کردند تابیماران بیشتری به کلینیک شان بیاید وسود بیشتری به جیب بزنند برای همین کلی از پرسنل وپرستار بیکارشده اند که به بیمارستان می ایند ودیگه خبری از جذب پرستار نیست وپرسنل پتروشیمی هم بیچاره شدند به خاطر تعطیلی درمانگاه ابن سینا
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # بيباك 1397-10-12 12:53
متاسفانه رانت در بهداشتو درمان بيداد ميكنه هيچكسم جوابگو نيست براي همين امتحان رو بيمارستان لغو كرد ماهم چشم انتظار
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب