00000IMG00554456.jpg

 
آینه جم:  محمد حسینی فرماندار جم روز های گذشته اجرای سه پروژه میلیاردی در شهرستان وعده داده است که باید دید این پروژه ها اجرایی می شوند یا همانند برخی مسوولان؛ حسینی به وعده درمانی پرداخته است؟!.
ساختمان دانشکده مهندسی جم احداث می شود 
فرماندار جم( اخیرا در جمع دانشجویان جمی ) با اشاره به پیگیری ها برای احداث ساختمان مستقل دانشکده فنی و مهندسی جم گفته  تامین اعتبار اولیه پروژه از طریق پتروشیمی های منطقه انجام می شود و نقشه ساختمان نیز آماده شده که امیدواریم در کمترین زمان ممکن شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه باشیم.
دانشکده مهندسی جم از اقدامات مهم عسکر جلالیان نماینده اسبق مجلس است که در دوره موسی احمدی  نماینده سابق تا مرز کلنگ زنی پیش رفت اما اجرایی نشد. 
حال اجرای این پروژه می تواند دانشکده را از بلاتکلیفی خارج کند ؛ دانشکده ای که بارها خبر انحلالش موجی از نگرانی ایجاد کرده است.
گفته می شود  احداث دانشکده از وعده های سکینه الماسی نماینده فعلی بوده است که با اجرای این پروژه؛  وعده خانم نماینده نیز محقق می شود .
مسیر ریز به دژگاه اجرایی می شود 
فرماندار  جم گفته با پیگیری های انجام شده پروژه راه ریز دژگاه با انتخاب پیمانکار فعال شد.
 به گفته محمد حسینی؛  طبق اعلام راه استان، پیمانکار ابنیه فنی جاده ریز دژگاه مشخص و ابلاغ شروع فعالیت را دریافت کرده است ؛ هماهنگي لازم جهت تجهيز كارگاه و پياده سازی مختصات نقاط با حضور پیمانکار در مرکز استان انجام شده و به زودی عملیات اجرایی ابنیه مسیر آغاز می شود.
گفتنی است یکی از مطالبات اصلی مردم بخش ریز اجرای این مسیر است پروژه ای که بارها وعده داده شد اما اجرایی نشد.
این مسیر می تواند  سهم بسزایی در کاهش فاصله   بخش ریز تا شیراز داشته باشد و بخش ریز از حاشیه خارج شود. 
تقاطع غیر همسطح در مسیر چاهه اجرا می شود 
فرماندار جم در حاشیه نشست بررسی طرح های اجرایی تقاطع غیر همسطح چاهه گفته یکی از معضلات جدی شهرستان در حوزه راه های ارتباطی، وجود تقاطع های ناایمن و حادثه ساز است.
محمد حسینی با اشاره به حوادث و سوانحی که در محدوده ورودی روستاهای چاهه و بهارستان برای رانندگان و عابران پیاده رخ داده است تاکید کرده  از مدت ها قبل رفع این مشکل و اجرای پروژه تقاطع ایمن و استاندارد با حساسیت ویژه در دستور کار قرار گرفته و با همراهی ویژه الماسی نماینده مردم در مجلس، اعتبار اولیه احداث تقاطع غیر همسطح چاهه از سوی وزارت نفت تامین شد و قرار است با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راهداری استان اجرایی شود؛  هم اکنون مراحل بررسی طرح های اجرایی آماده شده این پروژه در حال انجام است و یکی از طرح ها با توجه به شرایط مسیر و نیاز شهرستان انتخاب و پس از طی مسیر اخذ پیمانکار، اجرایی می شود.
گفتنی است  مسیر جم-فیروزآباد یکی از پرترافیک ترین و البته حیاتی ترین  مسیرهای جنوب کشور  محسوب می شود که سال گذشته نیز  در ردیف مسیرهای اصلی و پرتردد استان بوشهر و فارس نیز  قرار گرفت.
در تقاطع روستای چاهه و شهرک پتروشیمی با اتوبان جم فیروزآباد؛  بارها تصادف رخ داده است و تاکنون چندین نفر نیز جان باخته اند؛  اجرای تقاطع می تواند این مسیر را ایمن تر کند. 
براساس این گزارش؛  اجرای این سه پروژه مهم و حیاتی، بارها در رسانه ها به ویژه در سایت خبری تحلیلی آینه جم مطرح شدند و از مطالبات اصلی مردم نیز بوده است. 
اجرای این سه پروژه حیاتی می تواند برگ زرینی در کارنامه نماینده فعلی مجلس و فرماندار شهرستان باشد ؛ باید دید این وعده های خوش ؛ سر انجامی دارند یا  در شرایط بد اقتصادی کشور؛  فقط گفتاردرمانی بوده است!.
[کد خبر:AJ26159]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب