00000IM01024.jpg

آينه جم: تیم پزشکی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان بیمار مبتلا به پیچش شدید روده را به شکل موفق جراحی کردند.

به گزارش آينه جم؛ دکتر پیمان صدری، متخصص جراح عمومی بیمارستان کنگان در این خصوص اظهار داشت: بیمار فرد ۵۴ ساله ای بود که با مشکل نفخ شدید و انسداد شکم به بیمارستان کنگان مراجعه کرده بود. بیمار حدود ۴ ماه پیش نیز با همین مشکل به بیمارستانی دیگر مراجعه می کند که به وسیله دستگاه کولونوسکوپی جا اندازی روده ها، انجام شده بود. به علت عدم توجه بیمار به توصیه های پزشک معالج خود از انجام عمل جراحی سر باز زده و راهی کنگان شده بود.


وی افزود: بیمار چند روز پیش مجددا دچار مشکل شده و با مراجعه به بیمارستان کنگان مورد ویزیت همکاران ما قرار گرفت و با تشخیص احتمالی انسداد روده، بستری می شود. پس از بررسی های بیشتر و انجام عکس و سیتی اسکن، به تشخیص قطعی مبنی بر انسداد روده از نوع ولولوس(اصلاح عامیانه: پیچش روده) رسیدیم. انسداد روده از نوع ولولوس به حالتی گفته می شود که روده دچار پیچ خوردگی حول محور خود می شود و حالت اورژانسی در فرد ایجاد میکند و در صورتی که به موقع تشخیص داده نشود ، موجب از بین رفتن بیمار می شود. جراح عمومی بیمارستان کنگان ادامه داد: به همین علت بیمار را بلافاصله مورد جراحی قرار دادیم . قُطر روده این مراجعه کننده به ۲۰ الی ۳۰ برابر حالت طبیعی روده انسان رسیده بود و دلیل آن تعلل بیش از حد در درمان خود می باشد و هر لحظه امکان پاره شدن روده وجود داشت.
دکتر صدری گفت: خوشبختانه جراحی را به موقع انجام دادیم و آن قسمت از روده ( بزرگ) که دیگر مورد نیاز بدن بیمار نبود را جدا کردیم و پیوند روده را با موفقیت طی یک عمل جراحی انجام دادیم. پس از عمل جراحی بیمار را ۲ روز در آی سی یو بستری کردیم و سپس با حال عمومی خوب به بخش منتقل نمودیم.
وی یادآور شد: در این جراحی، همکارانم آقایان دکتر نظری متخصص بی هوشی، عابدی تکنسین اتاق عمل، حیدری تکنسین بی هوشی نیز حضور داشتند و بنده را در این عمل یاری نمودند.

** ثلاث

[کد خبر:AJ26031]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب