2.jpg

آینه جم:  شامگاه شنبه، محمد حسینی فرماندار جم در دیداری صمیمی با اصحاب قلم و رسانه ی این شهرستان، پای درد دل ها و دغدغه های خبرنگاران نشست.


به گزارش آینه ؛این نشست بیش از سه ساعت به طول انجامید و بیشتر مباحث مطرح شده در خصوص مشکلات صنفی و معیشتی خبرنگاران بود.
فرماندار جم هم در پایان نشست به سوالات و دغدغه های خبرنگاران پاسخ گفت.

فرماندار جم: بهره برداری و اجرای 60 میلیارد تومان پروژه عمرانی در جم/ اجازه نمی دهم با رسانه های منتقد برخورد شود
فرماندار جم در نشست با خبرنگاران گفت: از بدو انتصابم تا کنون هیچ رسانه ای را بابت درج مطلب یا نقد، مورد بازخواست قرار نداده ام و به هیچ دستگاه دولتی هم اجازه نخواهم داد با خبرنگاران منتقد برخورد کنند.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری جم؛ محمد حسینی در نشست با خبرنگاران شهرستان جم که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی افزود: باید به قدرت رسانه ها در توسعه جامعه باور داشت و جای تاسف خواهد بود اگر مدیری در دوران کنونی، هنوز نتوانسته باشد اهمیت رسانه را درک کند.
وی اظهار داشت: نگاه خبرنگاران شهرستان جم دلسوزانه است و قطعا این نگاه که از بستر اجتماعی برخواسته است کارکرد خرد جمعی برای تصمیم گیران دارد که باید از آن برای رفع مشکلات بهره برد.
حسینی با تاکید بر لزوم پاسخگویی مدیران به خبرنگاران و افکار عمومی جامعه تصریح کرد: طبق قانون " انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات" که با اهتمام رئیس محترم جمهور تدوین و تصویب شد تمام مدیران موظف هستند اطلاعات غیر محرمانه و عمومی را به متقاضیان ارائه کنند.
رئیس شورای تامین شهرستان جم با بیان اینکه خبرنگاران یاران امین دولت هستند خاطر نشان کرد: هم مصونیت خبرنگاران برای نقد و نقادی و هم معیشت آنان باید تضمین شده باشد تا بتوانند آزادانه و بدون دغدغه و لکنت زبان، مطالبات مردم را بازگو کرده و صدای رسای دولت باشند.
حسینی با اشاره به تغییر شرایط جامعه و افزایش نقش رسانه در توسعه اظهار داشت: موضوعات صنفی خبرنگاران مانند بیمه خبرنگاری، اشتغال و ... باید از سوی دستگاه های متولی با جدیت پیگیری شود و معیشت این عزیزان نه در شعار که در عمل هم مورد تاکید جدی باشد.
وی از تاثیر مخرب انتشار اخبار غیر موثق در جامعه به عنوان یکی از چالش های رسانه یاد کرد و گفت:خبرنگاران باید با دقت و ظرفت و لحاظ تمام ارکان خبر نویسی به انتشار اخبار اقدام کنند تا خدای ناکرده به جای درمان، درد به جامعه تزریق نشود.
فرماندار جم به موضوع تغییر مدیران پرداخت و افزود: مدیران باید بر اساس شاخص های دقیق و متناسب به اهداف سازمان منصوب شوند تا از خسارت های ناکارآمدی و ضعف مدیریتی جلوگیری شود.
وی تاکید کرد: گاهی شاهد هستیم مدیری که کمتر از یکسال منصوب شده به دلیل ناتوانی مدیریتی تغییر می کند. این نوع انتصابات و تغییرات قطعا به ضرر جامعه است و باید کسانی که بدون تحقیق کافی فردی را انتصاب می کنند باید پاسخگوی مردم باشند.
محمد حسینی با بیان اینکه مدیران کند و با اطلاعات ناقص اداری، آسیب جدی برای کارآمدی دولت هستند افزود: متاسفانه در برخی مجموعه های اداری با کمبود شدید نیروی انسانی متخصص و توانا مواجه هستیم و اگر تغییرات با کندی انجام شود به دلیل حساسیتی است که برای انتصابات داریم.
نماینده عالی دولت در پاسخ یه سوالی در خصوص نتایج بررسی آلودگی زیست محیطی در پایین دست شرکت پالایش گاز فجر جم گفت: پرونده این موضوع به دستگاه قضا ارجاع شده و مستندات هم ارائه شده که دادستان محترم شهرستان هم با جدیت پیگیر موضوع هستند.
وی با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت از بهره برداری و اجرای 60 میلیارد تومان پروژه در شهرستان خبر داد.
حسینی خاطر نشان کرد: برای پاسخگویی به خبرنگاران هیچ محدودیتی قائل نیستم و هر زمان خبرنگاران عزیز تمایل داشته باشند برای پاسخگویی به سوالات آمادگی لازم وجود دارد.


تصاویر: ابوالفضل دهقان

[کد خبر:AJ25546]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب