13951025001052_Test_PhotoH.jpg

 
آینه جم : جمی که در سال‌های گذشته یکی از نقاط سرسبز و دیدنی و همچنین خوش آب و هوای استان بوشهر بوده این روزها به دلیل بارش‌های کم‌باران و برداشت بی‌رویه آب توسط برخی شرکت های مستقر در منطقه سبب شده تا جم دیگر بهشت گذشته نباشد و حالا مردم این شهرستان برای تامین آب مورد نیاز خود دچار مشکل شده‌اند و نمی‌دانند برای تامین آب باید چه کار کنند!
به گزارش «آینه جم » ؛ در حالی که سومین ماه بهار 97 رو به پایان است، چند هفته‌ای است که گرما بر هوای استان بوشهر حاکم شده و جم نیز از چند هفته پیش به استقبال تابستان رفته است.
در سال گذشته به دلیل عدم وجود بارش‌های کافی و مناسب، بحران کم آبی و جیره‌بندی آب در روستاها و شهرهای جم قبل از شروع فصل تابستان آغاز شده و به نظر می‌رسد مردم شهرستان جم، تابستانی کم‌آب و سخت و دشوار را پیش روی خود می‌بینند.
هر چند دولت طی سال‌های گذشته برای ساخت سدچه‌ها و طرح‌های آبخیزداری در شهرستان جم اقدامات خوبی را انجام داده اما به دلیل نبود بارش کافی، جم در تابستان شرایط دشواری را خواهد داشت.
کمبود آب در استان بوشهر این روزها داد مردم اهالی شهرها و روستاهای مختلف استان را به همراه داشته، اما آب جم بر خلاف دیگر شهرهای استان از منابع آبی زیرزمینی تامین می‌شود و عدم بهره‌برداری پروژه انتقال آب دریا به جم روز به روز شرایط را بدتر می‌کند.
جمی که در سال‌های گذشته یکی از نقاط سرسبز و دیدنی و همچنین خوش آب و هوای استان بوشهر بوده این روزها به دلیل بارش‌های کم‌باران و برداشت بی‌رویه آب توسط برخی شرکت های مستقر در منطقه سبب شده تا جم دیگر بهشت گذشته نباشد و حالا مردم این شهرستان برای تامین آب مورد نیاز خود دچار مشکل شده‌اند و نمی‌دانند برای تامین آب باید چه کار کنند!
این روزها اکثر اهالی شهرستان جم در روستاها و شهرها از نبود آب حرف می‌زنند و از مشکلات شان به دلیل نبود آب می‌گویند.
برخی از اهالی روستاهای پایین دست بخش مرکزی شهرستان جم در فضاهای مجازی می‌گویند که طی 48 ساعت کمتر از دو ساعت آب دارند و از مسئوولان می‌خواهند که اقدامی برای رفع این مشکل انجام دهند که متاسفانه مسئوولان آب شهرستان جم روزه سکوت اختیار کرده‌اند.
یکی از اهالی شهر جم در گفت‌وگو با فارس در شهرستان جم اظهار داشت: سه روز است که در محله ما یک قطره آب هم در شبکه وجود ندارد و شرایط سختی را پشت سر گذاشته‌ایم اما هیچ کدام از مسئوولان برای حل آن اقدامی نکرده‌اند.
وی تاکید کرد: متاسفانه در شهرستان جم، مدیران ادارات و مسئوولان در شهرک‌های وزارت نفت این شهرستان ساکن هستند و به دلیل این که آب این شهرک‌ها از طریق تانکر از سیراف به جم می‌آید و  مشکلی در حوزه آب ندارند به فکر مردم روستانشین نیز نیستند و متاسفانه ما در شهر جم نیز با مشکل مواجه هستیم.
برخی از اعضای شوراهای اسلامی روستاهای بخش ریز و بخش مرکزی نیز  با انتقاد از شرایط موجود کم آبی اظهار داشتند: مردم از ما می‌خواهند که مشکل کم آبی را حل کنیم و ما نیز توانی برای حل مشکل نداریم، برخی روستاها در 24 ساعت کمتر از دو ساعت آب دارند و طبق جیره‌بندی که در روستاها انجام می‌شود، آب مردم به درستی تامین نمی‌شود.
 مردم شهرستان جم به شدت از وضعیت موجود انتقاد دارند و با توجه به اینکه هنوز تابستان شروع نشده و مشکلات کم‌آبی در این شهرستان وجود دارد، اهالی جم برای تامین آب خود و خانواده‌هایشان بسیار نگرانند.
کمبود آب این روزها در استان بوشهر وجود دارد و در جم نیز این بحران استارت خورده است و اگر تدبیری از سوی مسئوولان اندیشیده نشود، انتظار فاجعه  و بحران آب دور از دسترس نخواهد بود.
بر اساس این گزارش، به گفته مسئوولان برای مدیریت کم آبی شهرستان جم، کانکس‌های توزیع آب در شهر جم و روستاها نصب می‌شود که فقط برای پخت و پز و آشامیدنی خواهد بود و مردم نیز می‌گویند برای حمام و سرویس بهداشتی نیاز به آب داریم که آب نیست!
هر چند بحران کم آبی در کل کشور وجود دارد اما مردم نیز باید در مصرف آب صرفه‌جویی انجام دهند تا این بحران سایه‌اش را از سر استان بوشهر کم کند.
امید است مسئوولان و مدیران آب نیز طی این روزهای بحرانی، کاملا شرایط را درک کرده و پاسخ‌گوی مردم باشند.
* فارس 
[کد خبر:AJ24993]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب