2121230.jpg

آینه جم: نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای باند دوم مسیر جم به فیروزآباد به مناقصه می‌رود.

سکینه الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار آینه جم با بیان اینکه هر هفته شاهد چندین تصادف در مسیر جم به فیروزآباد هستیم اظهار داشت: پیگیری اجرای باند دوم در دستور کار بوده است.

نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با پیگیری انجام شده باند دوم با اعتبارات ملی در دستور کار قرار گرفت و هفته آینده اجرای باند دوم به مناقصه می‌رود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: طبق قانون، اولویت اجرای پروژه با  پیمانکاران بومی خواهد بود.

جاده جم به فیروزآباد نقش بسیار مهمی در ارتباط بین استان‌های بوشهر و فارس دارد ولی تکمیل این جاده استراتژیک به فراموشی سپرده شده بود و همواره شاهد وقوع حوادث متعددی در این مسیر بودیم.

خبرگزاری مهر و سایت آینه جم در گزارش‌های متعددی به این موضوع پرداخته و در این گزارش به اهمیت اجرای باند دوم این مسیر تاکید شده بود.

راه جم به فیروزآباد به دلیل استفاده تریلرها و کامیون‌های حامل محصولات پتروشیمی و نفتی از راه‌های حیاتی برای وزارت نفت است و به‌دلیل اتصال شهرهای مرکزی کشورمان به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و همچنین خلیج فارس موقعیت استراتژیک برای کشور را دارد.

جاده جم به فیروزآباد دارای طول حدود ۱۶۰ کیلومتر است که ۱۷ کیلومتر از این مسیر در استان بوشهر و بقیه مسیر در استان فارس واقع است؛ در استان فارس نیز مسیر در سه شهرستان واقع شده است.

[کد خبر:AJ24457]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب