11111111112222.jpg

 

آينه جم: عبدالكريم ناظمي رئيس پایانه صادراتی میعانات گازی شرکت پالایش گازفجرجم در بندر سیراف گفت: خوشبختانه پس از رفع تحريم ها شاهد رشد قابل توجه صادرات ميعانات گازي اين شركت در پايانه صادراتي اين شركت در بندرسيراف هستيم.


وي افزود: این مقدار میعانات گازی از ابتدای امسال تاکنون به وسيله 13 كشتي با رعایت تمام الزامات زیست محیطی و صدور اسناد مربوطه و نظارت دستگاه های ذی صلاح صادر شده است.
وی ادامه داد: میعانات گازی تولیدی پالایشگاه فجرجم از طریق خط لوله به بندر سیراف منتقل و از طریق کشتی های30 تا 40 هزار تنی بارگیری و صادر می شود.
ناظمي با بیان این که چهار مخزن ٤٠ هزار مترمکعبی میعانات گازی در بندر سیراف قرار دارد، گفت: ميعانات گازي ابتدا در اين مخازن ذخيره و سپس کشتی ها از طریق گوی شناوری که در فاصله چند کیلومتری ساحل قرار دارد، اقدام به بارگیری میعانات می کنند.
وی تصریح کرد: میعانات گازی يكي از محصولات باارزش شركت پالايش گازفجرجم محسوب ميشود كه در طول سال از طریق گوی شناور بندر سیراف بارگیری و صادر می شود.
شرکت پالایش گاز فجرجم در شهرستان جم واقع شده است و با هشت واحد تصفیه، نقش مهمي در سبد انرژي كشور دارد.
این شرکت ابتدا برای تصفیه گاز طبیعی مخازن نار و كنگان طراحی شده بود اما اكنون طرح مطالعه دريافت روزانه50 ميليون متر مكعب گاز ترش عسلويه نيز از مهمترين برنامه هاي اين شركت مي باشد.

منبع: روابط عمومي

[کد خبر:AJ23577]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب