000000000000000000000000000000000000000000000000000000825226phot.jpg

آينه جم: گروهی از زنان بندر دیر در اعتراض به قطع بی برنامه آب، در دفتر کار فرماندار تجمع کرده و خواستار رسیدگی به این مشکل شدند.

به گزارش « آينه جم»؛ یکی از زنان دیری که ساکن شهرک فرهنگیان می باشد، در این خصوص گفت: قطع و وصل بی برنامه آب کلافه مان کرده و نمی دانیم چه زمان باید ظروف و لباس ها را بشوییم یا آب هست که امکان استحمام باشد.

وی ادامه داد: بارها به شرکت آب شهرستان نیز مراجعه و یا تماس گرفته ایم، ولی نه برنامه زمان بندی درباره توزیع آب محلات ارائه شده و نه اقدام موثری برای بهبود این وضعیت صورت گرفته است.

یکی دیگر از زنان معترض هم اظهار داشت: در روستای جیرانی از توابع بخش مرکزی دیر، قطع مکرر آب در حین شستشو امان مردم را بریده و ساکنین را سرگردان کرده است.

وی ادامه داد: آب در روستای ما از صبح تا شب قطع است و نیمه شب هم در ساعتی که مشخص نمی باشد، امکان ذخیره آب می باشد. از این رو مردم ناگزیرند به مراکز فروش آب مراجعه کنند که برای بسیاری از مردم ادامه این هزینه امکان پذیر نیست.

در همین خصوص فرماندار دیر ضمن تایید وجود مشکل کم آبی در محلات شهر دیر گفت: به دلیل خالی بودن مخزن ذخیره آب در روستای لمبدان برخی از محلات با مشکل کمبود آب روبرو شدند.

حمزه اعتماد در گفتگو با ایرنا وجود مخزن ذخبره آب در منازل را ضروری دانست و افزود: در نشست با مسئولان اداره آب شهری تصمیم گرفتیم که آب بصورت نوبت بندی و با اطلاع رسانی دقیق به مردم توزیع شود.

وی گفت: همه مردم باید در مدیریت مصرف صحیح آب همکاری کنند و مشکل مردم شهرک فرهنگیان، فاز 2، فاز3، محله شهید صدوقی و بسیجیان ناشی از کم آبی است که برای حل این مشکل باید پیگیر افزایش سهمیه آب شهرستان بود.

فرمانداردیر در ارتباط با مخزن 10 هزار متر مکعب ذخیره آب شهر دیر که ناتمام است، اظهارداشت: برای خرید لوله های خروجی آن در شهرستان اعتباری پیش بینی شده که درصورت تخصیص، پروژه اجرایی شده و امکان مدیریت آب در شهرستان تهسیل می شود.

گفتنی است در این تجمع، برنامه توزیع آب میان محلات و روستاهای پیرامون شهر دیر از سوی شرکت آب به معترضان اعلام گردید.

[کد خبر:AJ23171]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب