000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000002259636.jpg

- شهردار جم با بیان اینکه در ۴ سال گذشته ۲۰۰ پروژه بزرگ و کوچک در این شهر به بهره‌برداری رسیده است، گفت: موجودی شهرداری جم ۱۶۰ میلیارد ریال است.

 

به گزارش آينه جم، سید احمد علمداری سه‌شنبه شب در نشست خبری بیان داشت: رسانه‌های شهرستان جم تلاش‌های قابل ستایشی دارند گرچه در این چند سال بیشترین انتقاد به مجموعه شهرداری داشته‌اند اما از آنها ناراحت نیستم.

شهردار جم اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد مردم شهر جم از عملکرد مجموعه شهرداری رضایت دارند و برخی نارضایتی‌ها از واحد شهرسازی است.

وی با بیان اینکه تعامل مردم شهر جم در بازگشایی معابر بسیار ضعیف است، افزود: در حوزه شهری از سال ۹۱ تا سال ۹۵،  آمار ساخت واحدهای مسکونی به ترتیب ۲۷۶ واحد،  ۴۳۸ واحد، ۳۴۱ واحد، ۴۰۶ واحد و هزار و ۴۱ واحد بوده است.

شورای چهارم همدل و هم‌سو نبودند

علمداری با بیان اینکه شورای دوره چهارم شهر جم، همدل و هم سو نبودند بیان کرد: برخی از اعضای شورا از من می‌خواستند به مردم دروغ بگویم اما من قانون سرلوحه کارم بوده است؛ با مردم صادق بودم و اگر پروژه و دیگر مسائل مربوط، مشکل قانونی داشت با جرات و شفاف می‌گفتم امکان اجرا شدن را ندارد، قدرت نه گفتن را دارم اما برخی اعضای شورا و مردم به همین دلیل از من ناراضی شدند.

شهردار جم خاطرنشان کرد: در خصوص کمک به ادارات و دیگر نهادها نهایت همکاری را داشته‌ایم؛ در این چهار سال، ۱۸ میلیارد ریال به ادارات شهرستان کمک شد که به نظرم بین شهرداری استان بی‌سابقه است.

علمداری در زمینه کمک به ساخت دانشکده فنی و مهندسی جم نیز گفت: بر اساس قانون شهرداری نمی‌تواند به دانشکده فنی برای احداث ساختمان کمک کند گرچه بخاطر برخی مصوبات شورای شهر و کمک‌های شهرداری همچنان باید پاسخگوی دادسرا باشم.

وی اضافه کرد: برخی اعضای شورای شهر تاکید داشتند که می‌شود و امیدوارم در دوره پنجم شورایی که حضور دارند حتما دو میلیارد و حتی بیشتر با وجود موجودی ۱۶ میلیارد تومانی از طریق شهرداری برای ساخت دانشکده کمک کنند.

انتقاد از فرماندار جم

علمداری که از برخی اقدامات فرماندار فعلی جم ناراضی بود خاطرنشان کرد: عبدالله نادری را قوی‌ترین فرماندار استان بوشهر می‌دانم. فتح‌الله نوروزی فرماندار فعلی جم  در بحث استیضاح من مستقیما ورود کرد و خواهان استیضاحم بود که استیضاح رای نیاورد.

وی بیان داشت: عملکرد ضعیف نوروزی فرماندار جم در شهرستان ملموس است و به عدم سابقه وی در بدنه  سیاسی و اجرایی بر می‌گردد.

علمداری بخشی از انتقادات را متوجه شورای اسلامی شهر دانست و گفت: برخی از اعضا شورای شهر در خصوص اکثر پروژه‌هایی که مد نظر داشتیم مخالفت می‌کردند.

بومی‌گرایی برای برخی‌ها یک شعار است

شهردار جم با تاکید بر اینکه در جم  در خصوص بومی‌گرایی عده‌ای فقط شعار می‌دهند و اینها زبان تخریب را خوب بلد هستند تصریح کرد: عده‌ای فضا را برایمان محدود کردند و اجازه ندادند آن طور که می‌شود برای آبادانی و توسعه جم گام برداریم.

علمداری از اجرای ۲۰۰ پروژه بزرگ و کوچک در دوران خدمت خود در شهر جم خبر داد و بیان کرد: پل بهرباغ که به پل صراط نیز مشهور شده است در هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود.

شهرداری را با بدهی تحویل گرفتم

وی با بیان اینکه در سال ۹۱ شهرداری را با بدهی تحویل گرفتم افزود: درآمد های شهرداری جم روند افزایشی داشته است و اکنون شهرداری را با موجودی ۱۶ میلیارد تومانی و همچنین ۴ میلیارد تومان چک و بدهی از افراد تحویل خواهم داد، یعنی ۲۰ میلیارد تومان موجودی شهرداری است.

علمداری با گلایه از این که برخی ناخواسته به جبهه شکل گرفته علیه وی وارد شدند افزود: برخی انتقادات رسانه‌های خاص نسبت به شهرداری بی‌انصافی و مغرضانه بود، با این وجود از آنها  ناراحت نیستم.

در برابر نفت کوتاه نیامدم

علمداری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که مهم‌ترین پروژه های اجرا شده توسط وی کدام بوده گفت: بلوارهای ورودی شهر جم، خیابان‌های ساحلی، هتل و پارک چگاسه، پروژه‌های مهمی بوده که طی سال‌های اخیر افتتاح و یا در حال تکمیل شدن هستند.

وی گفت: در برابر حق مردم بخش مرکزی و به خصوص شهرجم در برابر نفت کوتاه نیامدم و با قدرت از حق مردم دفاع کردم و برای پیگیری حقوق مردم چندین بار در تهران و شیراز نشست با مسئولان کشور و شرکت‌های نفتی داشتیم.

شورا پروژه مصوب نمی‌کرد

شهردار جم بیان داشت: مشکلات ترافیک شهر به دلیل این است که شهرداران قبلی به دور از ضوابط مجوز ساخت و ساز داده‌اند، در زمینه پارکینگ مجتمع‌های تجاری یا مسکونی  بسیار سخت‌گیر بوده‌ایم و طبق قانون عمل شده است.

وی با دفاع از عملکرد خود گفت: عده‌ای فشار آوردند که شهردار عملکرد خوبی ندارد؛ در جواب باید بگویم وقتی شورا پروژه‌ای مصوب نمی‌کند ما که نمی‌توانیم پروژه‌ای را آغاز کنیم، مقصر کم‌کاری‌ها شهرداری نیست، متاسفانه هر گونه مشکلی که در شهرستان رخ می‌دهد مقصر را شهرداری جم  عنوان می‌کنند و می‌خواهند که شهرداری در همه موارد ورود کند.

[کد خبر:AJ22643]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # مهدی 1396-05-25 11:45
یکی از انتقادات اصلی که به شهردار و مجموعه شهرداری وارد هست اینه که چرا نقش جامع شهری رو در یک سایت نمیگذارند تا همه به اون دسترسی داشته باشند این یک ضعف هست و راه دلالی و رانت خواری را برای عده ای باز می کنه چرا مردم نباید به نقشه جامع شهری دسترسی داشته باشند و موارد دیگه ای مانند عدم به سرانجام رساندن بلوار ساحلی که از جاده فرودگاه شروه میشه و فعلا تا بازارچه خاتمه پیدا می کنه این طرح بصورت نیمه تمام مونده چون نتونستن معارضین رو قانع کنند اول باید مسیر رو صاف می کردند بعد پروژه رو انجام میدادند و اینکه حساب شهرداری پر هست این رو بعنوان امتیاز نمیشه بهش نگاه کرد بسیاری از پروژ ه ها میشد اجرا بشه که نشد قرار نیست ما به پر بودن حساب افتخار کنیم خیلی ها با جیب خالی کار می کنند ولی حساب شهرداری جم پر بوده و هیچ کار زیر بنایی صورت نگرفته یا حداقل یک سرمایه گذاری میکردید که باعث ایجاد درآمد برای شهرداری باشه باقی ماندن پول در حساب افتخار نیست شما بگید چقدر هزینه کردید برای چراغانی شهر از بلوار ورودی شهر تا خروجی شهر؟ تمام چراغهای تزئینی با عمر بسیار کوتاه نابود شدند و هیچ اثری دیگه ازشون نیست و یا ایستگاههای تاکسی در شهر بدون تاکسی شهری و یا گذاشتن دکه ها در وسط پیاده رو که باعث سد معبر میشه و الا ماشاالله
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب