0000000000000000000000000000000000000000000000000000000hosinzadeh.jpg

آينه جم؛ حسین زاده بيمارستان توحيد جم را مركز اصلي ارائه خدمات به كاركنان صنعت نفت نفت و ساكنين منطقه معرفی و توسعه خدمات بهداشتي و درماني را همگام با توسعه صنعتي عنوان کرد.

به گزارش آينه جم؛ دكتر مهرداد حسين زاده رئيس بهداشت ودرمان صنعت نفت استان بوشهر با اشاره به اهمیت ارايه خدمات متنوع بهداشتي و درماني در مناطق عملياتي جم و عسلويه و خارك گفت : این مرکز با داشتن بيمارستان تخصصي 64 تخت خوابه توحيد جم ، بيمارستان تخصصي ٣٢ تخت خوابه خليج فارس خارك ، ٤ مركز پزشكي خانواده و 34 مركز بهداشتي درماني صنعتي خدمات متنوعي را به كاركنان صنعت نفت و خانواده هاي آنان و همچنين ساكنين بومي مناطق جم و عسلويه و خارك ارائه مي دهد و آمار مراجعين به اين مراكز درماني طي سالهاي اخير رشد صعودي را داشته است به گونه اي كه نسبت به سالیان گذشته ، افزايش 8 درصدي را در تعداد مراجعين شاهد هستيم.

وی افزود: بيمارستان توحيد جم با جذب پزشكان متخصص تمام وقت در 14 رشته تخصصي شامل (داخلي ، اطفال، جراحي ، زنان و زايمان ،بيهوشي ،ارتوپدي ،قلب و عروق ، راديولوژي ، متخصص طب اورژانس ، متخصص طب كار، چشم ، گوش و حلق و بيني ، روانپزشكي و پوست) بعنوان مركز اصلي ارائه خدمات به كاركنان صنعت نفت و ساكنين منطقه فعاليت دارد.

 

 
 

رئيس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ اظهار داشت : همچنين با اجراي «طرح تحول نظام سلامت» و همگام با سياست هاي دولت ،امكان استفاده بهينه ساكنين مناطق پيراموني صنعت از خدمات درماني دربيمارستان هاي توحيد جم و خليج فارس خارك فراهم شده است.

دکتر حسین زاده با اشاره به ايفاي نقش مسئوليت اجتماعي وزارت نفت در مناطق عملیاتی بیان داشت : در بخش هاي پرهزينه درماني همانند بخش اورژانس ،زايشگاه ،اتاقهاي عمل و بخش بستري 80% مراجعين را ساكنين بومي منطقه تشكيل مي دهند كه مراجعين بومي حداكثر 6% از هزينه ها را پرداخت مي كنند كه اين نيز خود نمونه بارزي از ايفاي نقش مسئوليت اجتماعي وزارت نفت مي باشد.

رئيس بهداشت ودرمان صنعت نفت بوشهر و خارگ در خصوص طرح سلامت دهان و دندان تصریح کرد : در حال حاضر تعداد 14 يونيت دندانپزشكي در كلينيك تخصصي بيمارستان توحيد و ٢ يونيت در بيمارستان خارك به ارايه خدمات دندانپزشكي مشغول هستند . و همچنين مراكز سلامت كار و پزشكي خانواده در طرح سلامت دهان ودندان ،كه يك طرح پيشگيرانه است ، فعال هستند. همچنین در آذرماه سالجاری واحد دندانپزشكي "درمانگاه خليج فارس " شهرك آتين سازه با هدف ارائه خدمات به جمعیت شهرك که معادل 1374 نفر است به صورت پاره وقت راه اندازي شد.

وي افزود : شهرك آتين سازه در 8 كيلومتري جاده فرودگاه عسلويه واقع شده است و كاركنان شركت هاي پتروشيمي جم ،پلي پروپيلن جم،جم صنعتكاران و آرياساسول به همراه خانواده در اين شهرك سكونت دارند وخدمات درمانگاه خانواده خليح فارس شهرك آتين سازه شامل: پزشك خانواده،اورژانس، متخصص زنان (پاره وقت)،داروخانه، مشاوره روانشناسي،واكسيناسيون و پايش رشد و مامايي مي باشد.

دكتر حسين زاده در ادامه به راه اندازی مركز كاردرماني و گفتار درماني و اهمیت آن منطقه اشاره و بیان کرد: مركز كاردرماني و گفتار درماني را می توان يكي ديگر از بخش هاي بسيار اثرگذار اين مركز عنوان کرد که امكان ارائه خدمات به كودكان با ناتواني هاي جسمي و ذهني فراهم شده است.

 رئيس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ تاکید کرد : در اين قسمت نيز پذيراي كودكان نيازمند بازتواني از شهرستان جم و نواحي اطراف هم هستیم و نهايتاً 320 كودك از فرزندان كاركنان صنعت نفت و ساكنين منطقه ،تحت پوشش اين خدمات ارزشمند قرار گرفته اند و با توجه به لزوم استمرار فعاليت هاي كاردرماني و گفتار درماني از بخش اعزام هاي مستمر خانواده ها به شهرهاي بوشهر و شيراز جلوگيري شده است.

دكتر حسين زاده از راه اندازي بخش هاي درماني صنعتي در طرحهاي توسعه اي پارس جنوبي خبر داد و گفت: با هماهنگي كامل با شركت نفت و گاز پارس و شركت مجتمع گاز پارس جنوبي و با توجه به راه اندازي فازهاي پالايشگاهي 17 ،18 و 19 و 20 ،21 و 22،23 ،24 و 13 و 14 در طول سال 1395 و 1396 ، مراكز درماني متناسب با اين پالايشگاهها نيز راه اندازي خواهد شد .

وی همچنين بیان داشت : با همكاري شركت ملي گاز ، طرح توسعه و بازسازي اتاقهاي عمل و زايشگاه بيمارستان توحيد جم بزودي آغاز خواهد شد كه با انجام آن فعاليت هاي اين بيمارستان در بخش جراحي هاي جنرال و ارتوپدي و چشم و... افزايش مي يابد.

رئيس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ گفت : در سال گذشته 6 طرح درماني شامل مركزسلامت ابن سينا،درمانگاه فاز12 ،مركز درماني شركت نفت و گاز پارس در كمپ شيرينو ، مركز پزشكي خانواده شهرك آتين سازه،مركز كاردرماني وگفتار درماني و درمانگاه فاز 15 و 16 راه اندازي شده است و از ديگر طرح هاي توسعه اي ، راه اندازي بخش بيماري هاي خاص و دياليز است كه اين طرح نيز با همكاري شركت پالايش گاز فجر جم در دست اقدام است.

دکتر مهرداد حسین زاده رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ تصریح کرد : همزمان با ٢٣ آبان اولین روز از هفته حمایت از بیماران کلیوی، مرکز دیالیز جزیره خارگ در بیمارستان خلیج فارس صنعت نفت فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: اولین بیمار دیالیزی بومی جزیره خارگ در مرکز دیالیز بیمارستان خلیج فارس نفت در حال خدمات‌گیری است و این مرکز به ‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ با بیان اینکه بخش دیالیز مجهز به 2 تخت است و به تعداد 8 نفر مراجعه کننده خدمات ارائه می شود گفت: بیمارستان صنعت نفت در جزیره به‌ صورت ٢٤ ساعته به اهالی شریف جزیره خارگ و کارکنان صنعت نفت در حال خدمت‌رسانی است.

دکتر مهرداد حسین زاده ادامه داد: مهمترین دغدغه مدیران و کارکنان بیمارستان صنعت نفت ارائه خدمات شایسته برای رفاه حالی اهالی بومی و پرسنل نفت در جزیره خارگ است.

وی بیان کرد: در بیمارستان خلیج فارس صنعت نفت جزیره خارگ برای رفع مشکلات بیماران کلیوی برنامه های ویژه ای برای ارائه خدمات مناسب تبیین شده است.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ با اشاره به اینکه این بخش قابليت افزايش 4 تخت را دارد افزود: یکی از مهمترین شاخص‌های راه‌اندازی این دستگاه دیالیز رفع مشکل ایاب و ذهاب بیماران است خصوصا در فصول پاييز و زمستان كه شرايط آب و هوايي ،تردد به بوشهر را دچار مشكل ميكرد .

وی تصریح کرد: دستگاه بادی باکس در کلینیک سلامت کار مجتمع گاز پارس جنوبی، 2دستگاه اسپیرومتری پیشرفته (ایمپالس اسیلومتری) در درمانگاه منطقه ویژه و مرکز سلامت مجتمع گاز پارس جنوبی برای ارائه خدمات مناسبتر راه اندازی شده است و با خرید 2 دستگاه اتوآنالایزر و 2دستگاه سل کانتر و یک دستگاه الکتروفورز ، خدمات بخش آزمایشگاه طبی نیز ارتقاء یافت و وسایل هتلینگ (تخت بستری و کمد بیمار)بخش CCU و اورژانس بیمارستان توحید به طور کامل تعویض شد.

دكتر حسين زاده بيان كرد: پلي كلينيك تخصصي بيمارستان توحيد جم با حضور پزشكان متخصص با پذيرش ميانگين روزانه 600 بيمار، از بخشهاي فعال و پرازدحام بيمارستان توحيد جم مي باشد كه خدمات ارزشمند كاركنان بخش پذيرش آن بر كسي پوشيده نيست.

 
 
 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به عدم حضور بخش خصوصي و مطب پزشكان متخصص در سطح شهرستان جم و همچنين حضور تمام وقت اين پزشكان در بيمارستان توحيد،ميزان مراجعين به پلي كلينك تخصصي بسيار بالاست و اين مركز علاوه بر كاركنان و خانواده صنعت نفت،به ساكنين شهرستان جم و مناطق اطراف نيز خدمات رساني مي كنندو حتي در روزهاي تعطيل نيز پلي كلينيك تخصصي فعال بوده و پذيراي بيماران مي باشد.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره حضور 48 پزشك متخصص پلي كلينك تخصصي بيمارستان توحيد جم گفت : اين كلينيك در رشته هاي داخلي ،اطفال،ارتوپدي ،زنان ،گوش و حلق و بيني ،پوست،قلب،چشم ،روانپزشكي،سونوگرافي ،بيهوشي،طب كار ،طب اورژانس و جراحي عمومي به همراه واحدهاي سونوگرافي و اپتومتري و تست ورزش و اكوكارديوگرافي،و اندوسكوپي وبرونكوسكوپي خدمات ارائه می دهند .

دکتر حسین زاده از تجهيز اورژانس منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس به " كيت پانسمان سوختگي " خبر داد و تاکید کرد:با توجه به گستره فعاليت صنعت نفت در منطقه پارس جنوبي و احتمال وقوع حوادث صنعتي به ويژه آتش سوزي و احتمال ارجاع مصدومين سوختگي ،تعداد 50 عدد «كيت استاندارد ويژه مصدومين سوختگي »، با همكاري سازمان منطقه ويژه خريداري و در اختيار مركز اورژانس منطقه ويژه قرار گرفت.

 
[کد خبر:AJ20238]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # مطلع 1395-11-06 14:48
طرح تحول سلامت که به صورت ناقص و نیمه فعال داره اجرا میشه. طرح سلامت دهان و دندان و کلینیک دندانپزشکی بیمارستان هم که فقط و فقط مختص شرکت نفتی ها می باشد و بومی ها به هیچ وجه نمی توانند استفاده کنند.
تجهیزات سونوگرافی و بخش بستری قلب هم که واقعن ناامید کننده هست. کلن بخش تشخیصی بیمارستان هیچ نظم و ساماندهی ندارد. لطفن گزارش غیرواقعی به مردم ندهید جناب دکتر
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # جم 1395-11-10 12:01
این بیمارستان فقط رنگ و لعاب داره و زرق و برقش گول زننده ست.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # جمی 1395-11-14 11:36
با سلام. ضمن تشکر از زحمات شبانه روزی مسولین شهرک تندگویان. که این مرکز دیالیز را برا مدت موقت در این نقطه شهرک مسقر خواهند کرد تا آن شالله بزودی ساختمان آن ساخته بشه. تشکر و قدردانی از زحمات شایسته مسولین شهرک تندگویان.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب