000000000000000000000000000000000000000000000000000photo603335823419617944.jpg

به گزارش آينه جم، بعد از نطق اخیر خانم سکینه الماسی نماینده جنوب استان بوشهر در صحن علنی مجلس که منجر به تصویب پیشنهاد وی در خصوص تغییر موادی از لایحه تقویت اقتصاد دریایی جنوب گردید، یادداشتی به به قلم فردی ناشناس در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دست به دست شد که بر خلاف حامیان نماینده، نه تنها اقدام الماسی را دستاوردی بزرگ نمی دانست که آن را ضربه ای سنگین به اقتصاد جنوب کشور معرفی کرده بود.

 بعد از نطق اخیر خانم سکینه الماسی نماینده جنوب استان بوشهر در صحن علنی مجلس که منجر به تصویب پیشنهاد وی در خصوص تغییر موادی از لایحه تقویت اقتصاد دریایی جنوب گردید، یادداشتی به به قلم فردی ناشناس در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دست به دست شد که بر خلاف حامیان نماینده، نه تنها اقدام الماسی را دستاوردی بزرگ نمی دانست که آن را ضربه ای سنگین به اقتصاد جنوب کشور معرفی کرده بود.
امروز اما کرامت الله صبوری مشاور رسانه ای سکینه الماسی در واکنش به شبهه ایجاد شده در یادداشت مذکور، نتیجه گیری نویسنده ناشناس را ناصحیح دانسته و توضیحاتی را ارایه کرده است که استان۲۴ وظیفه خود می داند آن را نیز به قضاوت مخاطبان خود بگذارد.

در ادامه پاسخ مشاور رسانه ای نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه از نظر مخاطبان می گذرد:

کرامت الله صبوری: یکی از اتفاقات خوب هفته گذشته دفاع جانانه و موثر سرکار خانم الماسی از حقوق سواحل جنوب کشور و توسعه سواحل استان بود که به خوبی انجام شد و یکی از دغدغه های مطلعین، رفع گردید.

در متنی که به نام نقد این اقدام خانم الماسی منتشر شده، اطلاعات غلط و نتیجه‌گیری غلطی انجام شده که نیاز است نکاتی چند را در این باره مد نظر قرار دهیم.

پایه و اساس این نقد به این دلیل اشتباه است که اصولا خانم الماسی به گونه‌ای که در این متن آمده تذکری نسبت به بند ۲ ماده ۳ نداشته است بلکه تذکر ایشان به بند «چ» ماده ۴۸ بوده است. بنا بر این کل آن نقد، از اساس اشتباه است اما جهت اطلاع از آنچه رخ داده لازم است بدانیم که:

در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و در بند ۲۱ آن آمده است که: توسعه اقتصاد دریایی جنوب کشور در محور چابهار – خرمشهر با تأکید بر سواحل مکران. همانگونه که می‌بینیم در این بند بر «توسعه» «محور چابهار – خرمشهر» تاکید شده است. پرواضح است که استان بوشهر نیز در همین محور قرار می‌گیرد.

بر اساس همین اولویت و همچنین تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه شهرهای آسیب دیده از جنگ، دو اولویت مکران و اروند به عنوان اولویت‌های کلی توسعه در ابتدای برنامه ششم گنجانده شده است که توسط برخی افراد به اشتباه تصور شده، خانم الماسی نسبت به آنان اعتراض داشته است. اما در واقع آنچه در صحن علنی مجلس اتفاق افتاد و امتیاز خوبی را برای استان بوشهر به ارمغان آورد حذف اولویت‌های مکران و اروند از ماده ۴۵ برنامه ششم بوده است.

در تبصره چ این ماده آمده است: «ایجاد زیرساخت مورد نیاز برای پرورش دویست هزارتن ماهی در قفس تا پایان برنامه و توسعه فعالیت‌های شیلاتی و ایجاد تأسیسات زیربنایی در سواحل کشور با اولویت سواحل مکران و سواحل اروند».

نماینده جنوب استان بوشهر در نطق خود با بیان اینکه اولویت سواحل مکران و اروند در ابتدای برنامه ششم ذکر شده است تاکید می‌کند که تکرار این اولویت در این تبصره باید حذف شود. دلایلی که از سوی ایشان ذکر می‌شود، از سوابق تاریخی منطقه تا مشخصات اکولوژیکی، نمایندگان مجلس را قانع می‌کند که به پیشنهاد الماسی رای مثبت بدهند و این امتیازات قانونی مختص دو ساحل مکران و اروند نباشد:

۱٫ ایجاد زیرساخت برای پرورش دویست هزارتن ماهی در قفس

۲٫ توسعه فعالیت‌های شیلاتی

۳٫ ایجاد تأسیسات زیربنایی در سواحل

توجه داریم که این مواد مربوط به برنامه ششم توسعه است که قرار است سرنوشت کشور در ۵ سال آینده را ترسیم کند و دقت در همین ۳ مورد بالا نشان می‌دهد که کار با یک تذکر و نطق به موقع، رایزنی با نمایندگان مجلس و همراه کردن آنان و بیان دلایل علمی و منطقی چه خدمت بزرگی به مردم استان بوشهر و به ویژه ساحل‌نشینان شده است.
 منبع: استان ۲۴ 
[کد خبر:AJ20134]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب