0000000000000000000000000000000000000684823photo_2016-12-07_00-03-37.jpg

 

آينه جم: نشست معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست با گروههای فعال اصلاح طلب در بوشهر با حاشیه هایی همراه بود.

به گزارش « آينه جم»؛ با وجود آنکه قرار بود جلسه اصلاح طلبان با نمایندگان احزاب و فعالین سیاسی استان در ساعت 18 روز سه شنبه برگزار شود و از آنجا که پیش بینی می شد عمده مباحث نیز به نقد عملکرد استاندار مرتبط باشد، اما پس از حضور نمایندگان احزاب در استانداری، با سالن پر شده از جمعیت مواجه گردیدند که باعث اعتراض آنها به این روند شد.

اعتراض فعالین اصلاح طلب از ائتلاف و شورای هماهنگی برای حضور در جلسه از قبل مدیریت شده در استانداری به حدی بود که پادرمیانی خانم ابتکار و معاون سیاسی استاندار نتوانست آنها را راضی به حضور در جلسه کند و سرانجام با پافشاری این افراد، مقرر شد جلسه خصوصی با معاون رییس جمهور برگزار شود.

براین اساس، معترضان به مهمانسرای استانداری هدایت شدند، از طرفی استاندار، معاونان و برخی همراهان و فعالان سیاسی حامی وی نیز در این جلسه حضور یافتند.

طبق خبرهای دریافتی، برخی حاضران طی سخنانی عملکرد استاندار بوشهر را مطللوب و موفق ندانسته و نقدهایی در این خصوص برشمردند.

در این نشست، ابتکار طی سخنانی خواستار تعامل بیشتر طرفین شد و گفت: با توجه به نیاز کشور به فضای آرامش خصوصا در سال منتهی به انتخابات، انتظار است طرفین فضایی تعاملی را رقم زده و در مسیری قرار بگیرند که سرمایه اجتماعی دولت تقویت شود.

گفتنی است پس از این نشست، ابتکار در سالن شماره دو استانداری حضور یافت و در نشستی که با حضور چهره های سیاسی حامی استاندار برگزار شد، شرکت کرد.

واقعیت ملاقات اصلاح طلبان با خانم دکتر ابتکار

رضا معتمد از اعضای ستاد ائتلاف اصلاح طلبان بوشهر درباره اتفاقات رخ داده از سوی استانداری طی یادداشتی توضیح داد:

دو شب پیش بود که جناب آقای حیدرزاده با این جانب تماس گرفت و گفت که چند روز پیش از دفتر خانم ابتکار تماس گرفته اند و گفته اند که ایشان می خواهند با دبیران احزاب و تعدادی از فعالان سیاسی اصلاح طلب دیدار کنند. از ایشان پرسیدم که این دیدار با چه هدفی است؟ گفت ظاهرا می  خواهند حرفهای منتقدان مدیریت استان را بشنوند.

آنها از آقای حیدرزاده خواسته بودند که کار هماهنگی و دعوت از  مدعوان را برعهده بگیرد.

از آقای حیدرزاده پرسیدم قرار است که این نشست در کجا برگزار شود؟ گفت: که گفته اند به دلایل امنیتی بهتر است این جلسه در استانداری برگزار شود. گفتم اگر قبل از این که ما برویم، سالن را از هواخواهان پر کرده باشند چه؟ آقای حیدرزاده گفت که مشاوران خانم ابتکار گفته اند خودمان مدیریت می کنیم که چنین نشود.

شب پیش هم نشستی در منزل یکی از دوستان برگزار شد و قرار بر این شد که علاوه بر دبیران احزاب، از هر شهرستان نیز یک نفر از فعالان سیاسی و تعدادی از خانم های اصلاح طلب و نمایندگان دانشجویان برای نشست دعوت شوند. در این جلسه تاکید شد که حتما از دو تن از دبیران احزاب اصلاح طلب که در میان همه احزاب موضع حمایتگرانه ای نسبت به استاندار دارند،هم دعوت شود و هم به آنها وقت سخن گفتن داده شود.  مشاوران خانم ابتکار سقف حاضران را 40 نفر تعیین کرده بودند.

همان دیشب از منابع مختلف شنیدیم که طرف مقابل در تدارک جمع آوری موافقان و پر کردن سالن جلسه است و بر حسب سابقه می دانستیم توان این کار را هم دارد. بر همین اساس، قرار شد که اگر چنین اتفاقی رخ داد، وارد سالن نشویم چون اولا ما درخواستی برای نشست نداشتیم و تشکیل جلسه پیشنهاد معاون محترم رئیس جمهور بود ثانیا بنا نداشتیم فضایی از رو در رویی با برخی از دوستان پیش بیاید که اگر چه در برخورد با مدیر استان با ما هم نظر نیستند، به هر حال اصلاح طلب و حامی دولتند.

امروز عصر وقتی وارد استانداری شدیم، پیش بینی ها درست از آب درآمد. سالن را پرکرده بودند. برای همین دبیران احزاب اصلاح طلب، هم از شورای هماهنگی و هم ائتلاف اصلاح طلبان، به همراه جمعی دیگر از اصلاح طلبان از ورود به جلسه خودداری کردند. حرفشان هم این بود که ما خواستار تشکیل این جلسه نبوده ایم، اکنون که خلف وعده شده و فضا برای گفت و گو مناسب نیست، می رویم.

مشاوران خانم ابتکار هم که کاملا در جریان قضایا بودند، ابتدا خواهش کردند که دوستان وارد سالن شوند، اما مورد موافقت قرار نگرفت. آنها  ناگزیر موضوع را به خانم ابتکارانتقال دادند و ایشان این بار خودشان به جمع دوستان آمدند. دبیران احزاب دلایلشان را برای وارد نشدن به جلسه بیان کردند. سرانجام خانم دکتر ابتکار پیشنهاد دادند که جلسه ای خصوصی تشکیل شود و شد.

بنابر این جلوگیری تعدادی اصلاح طلبان از ورود خانم ابتکار به سالن، متاسفانه از جنس دروغ های شاخدار است و همچنین این ادعا که آنان خواستار جلسه خصوصی شده اند، خلاف واقعیت است. چون اساسا اصلاح طلبان متقاضی این جلسه نبودند. اما متاسفانه باز هم قشون کشی و رفتارهای نابخردانه باعث شد،نشستی که قرار بود در فضایی خصوصی برگزار شود و هر دو طرف قضیه هم حرف هایشان را بیان کنند، به فضای عمومی کشیده شود. به بیان دیگر، قشون کشان هم چوب را خوردند و هم پیاز را. هم نتوانستند مانع از بیان نظرات  منتقدان شوند و هم آنچه که قرار بود مورد بهره برداری تبلیغاتی قرار گیرد و به وارونه سازی واقعیت بینجامد، به عکس آن تبدیل شد:
از قضا سرکنگبین صفرا فزود
روغن بادام چربی می فزود

خوب و بدهای نشست اصلاح طلبان با خانم دکتر ابتکار

اکبر صایری از فعالان سیاسی اصلاح طلب دشتستان هم در خصوص اتفاقات پیش آمده در جلسه خانم ابتکار نوشت:

اینکه برای یک عضو سبز کابینه آقای روحانی مهم باشد که با اصلاح طلبان بنشیند و مطالبات و انتقادات آنها را بشنود بسیار خوب است و البته قابل تقدیر؛ اما در کنار این نکته خوب و مثبت دو نکته منفی و بد نیز رخ داد.

یکی اینکه خانم ابتکار جمع 20 نفره ای را به جمع 70 تا 80 نفری ترجیح داد. تا آنجا که حدود 45 دقیقه با جمع 20 نفری نشست و کمتر از 7 دقیقه با جمع 70 تا 80 نفره.  آنچه مسلم است این نوع رفتار توهین به آن جمع 70 نفره که همه از حامیان دولت و غالبا چهره های شاخص شهرستان های استان بودند تلقی می گردد. عامل این ناهماهنگی استانداری بوده یا خانم ابتکار و مشاورینش من دقیقا نمی دانم. به هر صورت از اتفاقات بد این شب بود و کاش دوستانی که خصوصی نشستند دوستان دیگر را هم محرم فرض می کردند و به احترام آن جمع 70 - 80 نفره که همه از دوستان همفکر بودند می آمدند و در جلسه ای مشترک انتقادات خود را بیان می کردند.

نکته بد و منفی دیگر استفاده از ادبیات نامناسب برخی دوستان در طرح انتقادات خود بود که باعث تاسف است. بزرگان اصلاحات مثل جناب خاتمی الگوی اخلاق و احترام به دیگران حتی مخالفین بوده و هستند؛ چگونه ما ادعای اصلاح طلبی می کنیم در حالی که در بیان انتقادات خود از کوره در رفته و نه تنها شان بزرگترها و پیشکسوتان را رعایت نمی کنیم که حتی همفکران سیاسی خود را نیز با بدترین کلمات و عبارات مورد خطاب قرار می دهیم.

آنچه می خواستم در جلسه تقریبا خصوصی با خانم ابتکار مطرح کنم و متاسفانه وقت نشد یا ندادند یکی همین نکته بود که دوستان عزیز؛  سالاری نه امام است و نه امامزاده و هیچ گونه تقدسی ندارد که مصون از نقد باشد ولی بیابیم در طرح انتقادات خود محترمانه و منصفانه سخن بگوییم و در نقد استاندار به روی دوستان همفکر خود چنگ نزنیم و موافقان و مخالفان استاندار حرمت هم را نگه دارند.

و نکته دیگر اینکه می خواستم پیشنهاد نمایم تا کمیته ای از دوستان اصلاح طلب شکل بگیرد متشکل از دو نفر از شورای هماهنگی.  2 نفر از ایتلاف اصلاح طلبان.  2 نفر از ستادهای آقای روحانی بعلاوه یک  نفر از حزب اعتدال و توسعه و یک یا دو نفر از مشاورین استاندار جمعا 9 نفر  مسایل و مشکلات و اختلافات فیلم مابین بخشی از اصلاح طلبان و استاندار را بررسی و حل و فصل نمایند. طبیعی است در حل و فصل اختلافات دو طرف باید تعامل و نرمش نشان دهند و دو طرف واقعا دنبال وحدت و همدلی در آستانه انتخابات باشند. عمده اصلاح طلبان و حامیان دولت در استان از  بزرگان اصلاحات استان توقع گذشت و همدلی برای دست یابی به اهداف کلان و مهمتر دارند.

به امید رفع اختلاف نظرها و موفقیت در دو انتخابات مهم پیش رو/ خليج فارس

[کد خبر:AJ19511]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب