000000000000000000025975390747_581.jpg

آینه جم ،سرشماری نفوس و مسکن هر ده سال یکبار به منظور دستیابی به آماری از وضعیت جمعیتی کشور برگزار می شود و مبنایی برای برنامه ریزی ها می باشد. امسال برای نخستین بار، این مهم به صورت اینترنتی تجربه شده و از هفته جاری نیز سرشماری حضوری با حضور مامورانی که دارای کاور و کارت شناسایی هستند، دنبال شد.

سرشماری اینترنتی نفوس ومسکن تا جمعه 30 مهرماه تمدید شد تا زمینه مشارکت گروه بیشتری از هموطنان در این مهم فراهم شود.

براساس اعلام مرکز آمار، در شامگاه پنجشنبه، یک روز مانده به خاتمه سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن، بیشترین مشارکت مربوط به سمنان (77.41 درصد) و بوشهر (73.55 درصد) بوده است.

همچنین طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه بوشهر، میزان مشارکت شهرستان های استان (طبق جمعیت قبلی) تا شامگاه پنجشنبه به شرح زیر است:

عسلویه 104.58

دیلم 81.43

دشتی 80.76

دیر 80.11

تنگستان 79.02

کنگان 77.76

دشتستان 75.22

گناوه 71.79

جم 68.18

بوشهر 60.50

در این رتبه بندی جم در رتبه 9 شهرستان های استان بوشهر قرار دارد.

انتقاد عضو شورای اسلامی شهرستان جم از عملکرد فرماندار در سرشماری اینترنتی

عضو شورای اسلامی شهر جم گفت : اگر در سرشماری اینترنتی در شهرستان جم تدبیری صورت می گرفت قطعا رتبه جم بهتر از رتبه نهم بود.

علی پریشان در گفتگو با خبرنگار آینه جم اظهار داشت: فرماندار محترم شهرستان مطالبات شهرستان جدي تر دنبال كند.

وی با بیان اینکه تدبير و مديريت لازمه موفقيت هر مسولي است كه داعيه خدمت به مردم دارد افزود: پشتكار و تشكيل جلسات متعدد اگر در كنار آن تدبير و مديريت لازمه و كافي نباشد جزء وقت تلف كردن و گمراه كردن مردم دستاوردي نخواهد داشت كما اينكه در سر شماري اخير عليرغم جلسات و پيگيريهاي متعدد اگر قدري تدبير وجود داشت شهرستان فرهنگي جم در جايگاه بهتر از 9 در استان در سرشماري نفوس و مسكن كسب ميكرد.

پریشان خاطرنشان کرد: شهرستان عسلويه با درايت فرماندار آن شهرستان كه در تعامل با شركت هاي نفتي و گازي ، پيمانكاران ، شوراهاو مردم شرايطي فراهم نمود كه رتبه اول در سرشماري در استان كسب نمود.

سخن‌گوی شورای اسلامی شهرستان جم بیان داشت : با توجه به حضور و خيل عظيم جمعيت وخانواده هاي نفت و گاز و همچون شهرستان عسلويه بهتر بود آنها را مكلف به ارايه كد رهگيري به فرمانداري جم مينمودند كه در آينده شهرستان ما متضرر نشود وی بیان داشت :متاسفانه اين قضيه صحيح و اصولي مديريت نشد و عواقب آن متوجه كساني است كه درايت لازم نداشتند و چوب اين بي تدبير دامان مردم شهرستان را خواهد گرفت.

با ارائه کد رهگیری، نیازی به سرشماری حضوری نیست

رضا عوض پور رییس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار آینه جم با دعوت مجدد مردم شریف استان برای همکاری در سرشماری بیان داشت:از روز چهارشنبه طرح سرشماری حضوری نیز همزمان با اینترنتی آغاز شده است و ماموران ما با حضور درب منازل، اطلاعات را از خانوار دریافت می کنند .

وی افزود: تقاضا داریم آنهایی که دارای کد رهگیری هستند، آن را در اختیار فردی که در منزل حضور دارد، بگذارند تا به ماموران ارائه نموده و نیازی به سرشماری حضوری نباشد.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر خاطرنشان کرد: آن دسته از خانواری که در در سرشماری حضوری غایب هستند، توسط ماموران سرشماری برچسبی در محل دیدشان نصب می گردد تا با آن قادر به ثبت اطلاعات خانوارشان در سامانه باشد، حتی پس از پایان مهلت اینترنتی که تا جمعه تمدید گردیده است.

[کد خبر:AJ18626]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+6 # بیداری 1395-07-30 14:14
به نظر میرسد شهرکهای مسکونی جم ، پایینترین درصد مشارکت داشتند و همین موضوع باعث شده آمار جم نزول داشته باشد وگرنه در سطح شهر و روستاها براساس آمار ، بالاتربن مشارکت صورت گرفته. نشون میده فرماندار هبچگونه نفوذی در مورد ملزم کردن شهرکهای مسکونی به اجرای قوانین ندارد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب