photo_2003-01-24_11-14-53.jpg

آینه جم: هفته‌ای گه گذشت برای استان بوشهر و به ویژه جنوب استان، روزهای پربرکتی داشت و در گرمای «خرماپزان» جنوب، حلاوت خرمای خاصویی را به کام مردم هدیه داد.

به گزارش آینه جم؛سکینه الماسی -وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از وزارتخانه‌های گسترده و شاخص، متولی بخش‌های مهمی‌ست که مستقیما با مشکلات مردم در این حوزه‌ی انتخابیه سر و کار دارد. اشتغال، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، آسیب‌های اجتماعی، بیمه، درمان، فقرزدایی، حمایت از توانخواهان و... بخشی از این طیف کاری گسترده است که تلاش شد در هر یک، برنامه‌ای به فراخور نیاز منطقه ترتیب داده شود. این پیگیری‌ها نهایتا با رایزنی و برنامه‌ریزی‌های مداوم به سفر وزیر محترم، معاونین و مدیران ارشد این وزارتخانه ختم شد و از این پس نیز با قوت بیشتر ادامه خواهد یافت.

جناب آقای دکتر ربیعی در جلسات متعدد و پس از استماع مشکلات، راهکارها و مطالبات، دستور رسیدگی و بررسی دادند و من نیز با تمام آنچه در توان داشتم به سراغ سازمان‌های مهم و بزرگ زیرمجموعه‌ی این وزارتخانه همچون سازمان تامین اجتماعی، سازمان فنی و حرفه‎ای و سازمان بهزیستی رفتم تا مقدمات سفری را بچینم که به امید خدا بخشی از مشکلات دامنگیر حوزه جنوبی استان بوشهر را مرتفع کند. به همراه مشاوران و همکاران دلسوزم ده‌ها ساعت جلسات متعدد برگزار شد و شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر چنان تشریح شد که وزیر محترم در زمان سفر، نه تنها با نام و مختصات این شهرستان‌ها آشنایی کامل داشتند که از بافت فرهنگی – اجتماعی، تاریخ پرافتخار این دیار و مشاهیر دیروز و امروزمان نیز شناخت خوبی داشتند.

مقرر شد که در ماه مبارک رمضان جناب دکتر ربیعی و همکارانشان به این حوزه‌ی انتخابیه سفر کنند اما برداشتم این بود که شهرستان‌های چهارگانه، هنوز آمادگی کاملی برای بهره‌برداری از این سفر ندارند. لذا از ایشان خواستم که سفرشان را به تاریخ دیگری موکول کنند که بزرگوارانه پذیرفتند.

از آن روز تا هفته‌ی گذشته به طور مداوم پیگیری شد تا بتوانیم بیشترین استفاده را از این حضور داشته باشیم. نهایتا در هفته‌ای که گذشت مقدمات چیده شد و این سفر انجام گردید. وزیر محترم با همه‌ی همکاران عالی‌رتبه خود (که بنا به گفته معاون محترم وزیر تاکنون بی‌سابقه بوده است) و در گرمای گاه طاقت فرسای مرداد ماه، راهی دیار نخل قامتان شدند. در روز اول نشستی با موضوع مسئولیت‌های اجتماعی در فرمانداری عسلویه برگزار و مطالب مهمی نیز بحث و تبادل نظر شد. سپس وزیر محترم و هیات همراه به هر چهارشهرستان دیر، کنگان، جم و عسلویه سرزدند که از تشریح آن خودداری می‌کنم و تنها به برخی از نتایح و دستاوردهای این سفر دو روزه اشاره می‌کنم.

در شهرستان عسلویه مقرر شد که زیرساخت‌های بیمارستان تامین اجتماعی توسعه یافته و در گام اول به یک بیمارستان 100 تخت خوابی مجهز تبدیل گردد. همچنین با تجهیز بیمارستان با ظرفیت کنونی و افزودن بخش‌هایی مانند سیتی‌اسکن نیز موافقت گردید. به علاوه بخش زنان و زایمان این بیمارستان نیز هرچه سریعتر تجهیز و افتتاح می‌شود. همچنین اداره بهزیستی این شهرستان نیز با اعتبار 2 میلیارد تومان ارتقاء ساختار یافته و ضمن تعیین چارت سازمانی و تجهیز اداره، 6 نفر نیروی انسانی بومی جذب ‌شود. علاوه بر این وزیر محترم به مدیران حوزه وزارت دستور صریح دادند که در خصوص چگونگی تامین منابع اعتباری احداث مرکز تحقیقات و بهداشت کار عسلویه بررسی شده و به ایشان گزارش دهند. همچنین اعلام شد که 30 نفر نیروی بومی در شرکت پتروشیمی جم استخدام می‌شوند.  

در شهرستان جم با احداث درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی موافقت شد و در خصوص ساخت مجتمع ورزشی کارگری، وزیر محترم با نظر مساعد و تاکید بر لزوم احداث این مجتمع، بررسی‌های بیشتر و طی شدن روال اداری را به بازگشت ایشان به تهران موکول کردند. همچنین با احداث مرکز مشاوره اجتماعی و پایگاه اورژانس اجتماعی موافقت شد و برای تامین کادر درمانی مورد نیاز درمانگاه فعلی نیز مجوز استخدام پزشک و دندانپزشک صادر گردید.  

در شهرستان کنگان، با پیگیری‌های قبلی که انجام شده بود تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت نفت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدوین شده بود که بر اساس آن مرکز فنی حرفه‌ای کنگان تجهیز شده و از این پس نیروهای آموزش دیده‌ی این مرکز در صنایع مستقر در منطقه حذب شده و کلیه‌ی نیروهای استخدامی جدید وزارت نفت نیز می‌بایست در این مرکز آموزش ببیند. بیش از 6 میلیارد تومان در این مرکز هزینه خواهد شد و آنچه در چشم‌انداز فنی حرفه‌ای کنگان می‌بینم تبدیل آن به یکی بزرگترین مراکز جنوب ایران است. وزیر محترم از نزدیک با ظرفیت‌های این شهرستان آشنا شده و همچنین با ایجاد کارگاه‌های کوچک مددجویان و زنان سرپرست خانوار نیز موافقت گردید. در خصوص اشتغال نیز تصمیمات خوبی اتخاذ شد که در ادامه اشاره می‌کنم.

در شهرستان دیر، اتفاق بسیار مبارکی رخ داد و تفاهم‌نامه ساخت درمانگاه تامین اجتماعی به امضاء رسید و از جناب آقای دکتر نوربخش ریاست محترم سازمان تامین اجتماعی کل کشور قول گرفتم که با توجه به مشکلات عدیده‌ی درمانی در این شهرستان این درمانگاه به سرعت ساخته و در اختیار مردم شریف دیر قرار بگیرد. در این خصوص باید از همراهی و همکاری استاندار نیز صمیمانه تقدیر کنم. برای رفع موقت کمبود نیروی متخصص نیز مجوز جذب پزشک و دندانپزشک برای این درمانگاه که فعلا در ساختمانی استیجاری فعالیت می‌کند صادر گردید. همچنین مقرر شد که نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیر، به اداره ارتقاء یابد.  

علاوه بر مصوبات اختصاصی هر شهرستان، تصمیماتی نیز اتخاذ شد که کل حوزه انتخابیه را شامل می‌شود. از جمله در موضوع اشتغال علاوه بر مرکز فنی‌حرفه‌ای کنگان که می‌تواند نقش پررنگی در حرفه‌آموزی جوانان و رفع معضل بیکاری داشته باشد، وزیر محترم تاکید صریحی بر اولویت داشتن نیروهای بومی در بکارگیری آنان در صنایع داشتند و آمادگی خود را برای اخذ “مصوبه الزام‌آور شورای اشتغال” مبنی بر جذب حداقل 50 و 70 درصد نیروی بومی در آینده نیز اعلام کردند که اتفاق بسیار مبارکی است و استاندار نیز مصمم به پیگیری این موضوع هستند.  

به منظور کاهش معلولیت‌های مادرزادی نیز مقرر شد که استان بوشهر در کنار استان‌های یزد، مازندران و کرمان به طرح اجباری شدن مشاوره ژنتیکی افزوده شود و سازمان بهزیستی اعتبارات مورد نیاز و نیروی انسانی لازم را تامین نماید.

همچنین در خصوص مسائل و مشکلات مشاغل مرتبط با دریا از جمله بیمه ملوانان و قرارگرفتن شغل ملوانی در زمره مشاغل سخت و زیان‌بار مقرر شد، بررسی گردیده و نتیجه آن متعاقبا اعلام گردد.  

اهم دستاوردهای سفر جناب آقای دکتر ربیعی و هیات همراه آنان بیان شد و از بیان جزئیات برای خودداری از اطاله‌ی کلام پرهیز می‌کنم. جا دارد از همه‌ی همراهان و همکاران ارجمندی که برای برنامه‌ریزی این سفر تلاش کردند قدردانی کنم. استاندار محترم و معاونین گرانقدر ایشان، مدیران کل محترم زیرمجموعه این وزارتخانه در استان، فرمانداران، ائمه جمعه و شوراهای اسلامی محترم و دیگر بزرگوارانی که از ذکر نام آنان عاجزم.

الهی به امید تو...

[کد خبر:AJ17606]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب