m4qgylirqmb9krib5pgl.jpg

آینه جم ، در حاشیه حضور دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان جم، از مقام شامخ پدر و مادر شهید صافی تجلیل شد.

دکتر ربیعی که در همایش تشکل های کارگری در جم حضور یافته بود بعد از تجلیل از پدر و مادر شهید صافی ، در سخنانی گفت: باید شهرستان جم را با این شهید خردسال معرفی کرد.

براساس گزارش آینه جم، شهید حسین صافی در سال 1348 در خانواده ای فقیر و تهیدست اما مذهبی و صاحب کمال و فضل و ادب در روستای دره بان از توابع بخش ریز (شهرستان جم)دیده به جهان گشود.

شهید صافی از همان دوران کودکی در نزد خانواده مذهبی، تعلیمات دینی و اسلامی را فرا گرفت و در سن هشت سالگی قرآن را به طور کامل و صحیح تلاوت می نمود. وی از دوران کودکی صاحب اخلاق اسلامی و مذهبی و رفتاری شایسته و پسندیده بود و همین خصوصیات شهید باعث شده بود که نظر تمامی مردم را به سوی خود جلب نماید.

در سن هشت سالگی بر اثر ذوق و علاقه سرشاری که نسبت به فراگیری علم داشت پدرش در سال 1355 او را به «دبستان دانش» روستای دره بان که بعد از شهادت ایشان به نام «دبستان شهید صافی» نامگذاری گردیدثبت نام نمود.

با آغاز جنک تحمیلی وی با اعزام به جبهه در عملیات حصر آبادان شرکت کرد و با پیروزی برگشت و باز هم نتوانست دور از جبهه زندگی نماید و دلبستگی خاصی بین او و جبهه بود. در نگاه پر نفوذش هزار راه و رمز نهفته و به افق دور دست همیشه نگاهش مجسم بود.

برای دومین مرحله عازم جبهه های نبر گردید و سر انجام به آنچه فکر می کرد و آرزویش بود و با گلوی بریده شده (بر اثر ترکش خمپاره) سرافرازانه در تاریخ 7/9/1360 و در سن دوازده سالگی در جبهه بستان و در عملیات طریق القدس به درجه رفیع شهادت نائل آمد.







[کد خبر:AJ17576]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب