2159526.jpg

آینه جم: کمبود امکانات و تجهیزات درمانی به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم شهرستان جم مطرح است و در حال حاضر امکانات درمانی این شهرستان تناسبی با جمعیت آن ندارد که باید توسعه یابد.

به گزارش آینه جم- ابراهیم قیصری: جم از شهرستان‌هایی است که با وجود بیمارستان توحید، شهروندان جمی از خدمات کم در این بیمارستان گلایه‌مند هستند.

حدود ۱۵ هزار نفر از مردم شهرستان جم بیمه شده تامین اجتماعی هستند و سازمان تامین اجتماعی از لحاظ حضور صنعت در این منطقه و حجم بیمه‌شدگان، منافع بسیاری دارد که باید طبق قانون بخشی از درآمد را در همین منطقه و برای بخش‌های درمانی مصرف کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور دو سال قبل در حاشیه افتتاح بیمارستان عسلویه گفته بود که با وجود بیمارستان توحید در جم برنامه‌ای برای ساخت بیمارستان یا درمانگاه تامین اجتماعی در جم وجود ندارد و این گفته مدیر عامل واکنش های منفی از طرف مردم شهرستان جم در پی داشته است.

درمانگاه تخصصی نیاز جدی شهرستان است

یکی از فعالان اجتماعی شهرستان جم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امکانات بهداشتی و درمانی با میزان تقاضا در شهرستان تناسب ندارد.

سید جلال حق شناس افزود: دانشگاه علوم پزشکی به حوزه درمان جم هیچ توجهی نمی‌کند.

وی با بیان اینکه درمانگاه تخصصی از نیازهای جدی شهرستان جم است افزود: سازمان تامین اجتماعی موظف است براساس قانون، بخشی از درآمدهای چندین میلیاردی ماهیانه تامین اجتماعی در این منطقه را برای ایجاد و تقویت زیر ساخت های درمانی شهرستان هزینه کند.

حق شناس گفت: بیمارستان توحید پاسخگوی همه نیازهای درمانی شهرستان نیست و نیاز است تامین اجتماعی بخش هایی که در جم نیست را پوشش دهد.

امکانات درمانی جم متناسب با جمعیت نیست

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به جمعیت رو به رشد شهرستان و خیل عظیم جمعیت مهاجر و عدم وجود درمانگاه مناسب در بخش و اینکه بیمارستان توحید جم علی‌رغم خدماتی که به مردم شهرستان می‌دهد، اما نه از بعد کمی و نه کیفی پاسخگوی نیاز شهرستان نیست.

علی پریشان با بیان اینکه فارغ از نبود امکاناتی از قبیل بخش سی تی اسکن، دیالیز، ام آر آی و پزشکان متخصص و حاذق در حوزه های مختلف پزشکی از جمله قلب، مغز و اعصاب، گوارش و داخلی، این بیمارستان از سوء مدیریت و تبعیض نیز رنج می برد که نارضایتی های شدیدی نسبت به آن وجود دارد.

وی افزود: با این شرایط و مشکلات حوزه بهداشت و درمان که در منطقه جم و ریز وجود دارد حق مردم شهرستان است که دولت پاسخگوی مسائل درمانی آنها باشد و جدا از مجموعه نفت و گاز و سر خم کردن مقابل مسئولان بیمارستان توحید که منتسب به نفت است، به درمان این مردم توجه شود.

١٠ سال از خرید زمین برای بیمارستان می‌گذرد

پریشان گفت: با گذشت قریب ١٠ سال از خرید زمین برای احداث بیمارستان تامین اجتماعی جم، وقت آن فرا رسیده است که مسئولان استان و شهرستان در راستای کلنگ زنی این درمانگاه گام های مثبتی بردارند.

وی تاکید کرد: این بدین معنا نیست که مردم از حقوق خود نسبت به بیمارستان توحید جم دست بکشند چرا که این بیمارستان علاوه بر خدمت به پرسنل نفت و گاز به منظور خدمات دهی به مردم محروم این منطقه نیز احداث شده است و تلاش خواهیم کرد که مشکلات این بیمارستان در تمام حوزه‌ها حل شود.

پریشان افزود: چرا برخی شهرستان‌ها با مشارکت سازمان منطقه ویژه پارس، بیمارستان احداث و تجهیز می‌شود و شهرستان‌های دیگر استان هم از نعمت بیمارستان و درمانگاه شماره یک برخوردار هستند اما جمعیت ٦٠ هزار نفری شهرستان جم برای مداوا و درمان یا باید به خارج از استان مراجعه کنند و یا باید به شهرستان همجوار بروند.

بخش ریز فاقد یک درمانگاه مناسب است

وی افزود: این در حالی است که مردم حوزه بخش ریز فاقد یک درمانگاه مناسب هستند این درمانگاه باید سال‌ها پیش در جم ساخته می‌شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم بیان داشت: منطقه جم و ریز از منابع درآمدی کشور است و همچنین سازمان تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از درآمد آن از بیمه شدگان جمی است چرا نباید بخشی از درامدهای آن طبق قانون در شهرستان جم صرف شود.

احداث درمانگاه تامین اجتماعی جم ضروری است

فرماندار جم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان جم دارای جمعیت بزرگی از خدمات گیرندگان تامین اجتماعی است و لازم است در بحث حمایت های درمانی توجه ویژه‌تری انجام شود.

فتح الله نوروزی با اشاره به حدود ۱۴ هزار نفر بیمه شده اصلی و ۴۵ هزار بیمه شده تبعی در شهرستان، افزود: به این تعداد بیمه شده باید کارکنان نفت، گاز و پتروشیمی بیمه شده تامین اجتماعی ساکن در جم را نیز اضافه کرد که خدمات درمانی خود را از جم می گیرند اما به دلیل اشتغال در عسلویه، بیمه تامین اجتماعی عسلویه هستند.

وی با بیان که موضوع پیگیری برای احداث تامین اجتماعی با نماینده مجلس و مسئولان تامین اجتماعی درمیان گذاشته است افزود: شهرستان جم پس از دشتستان اولویت اصلی احداث درمانگاه تامین اجتماعی است و باید احداث درمانگاه جم در دستور کار مسئولان استان قرار گیرد.

زمین برای احداث درمانگاه مهیا است

نوروزی به قانون هزینه کرد بخشی از درآمدهای تامین اجتماعی در حوزه درمان اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به این قانون، درمانگاه شهرستان جم باید سال ها پیش احداث می شد و اکنون لازم است این تاخیر در ساخت جبران شود.

فرماندار جم از مهیا بودن زمین برای احداث درمانگاه خبر داد و تاکید کرد: مردم جم شایسته خدمات بهتری در حوزه درمان هستند و امیدواریم این موضوع هر چه سریعتر محقق شود.

شهرستان جم به رغم اینکه میزبان شایسته‌ای برای صنعت و فعالان صنعتی بوده است ولی هنوز به حق خود در بهره‌مندی از مزایای صنعت به خوبی دست نیافته است.

[کد خبر:AJ17330]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+1 # یوزارسیف حکیم 1395-05-27 15:20
بیمارستانی که دکتر خوب وباتجربه نداره همون بهتر که نباشه واقعا باعث تاسف هست که جم باداشتن اینهمه پتانسیل ولی بیمارستانی نداره تا که باید رو صنعت نفت چیشمون باشه تاکی آیا وقت این نرسیده که مسئولین بفکر احداث بیمارستان باشند همونطور که بفکر احداث مصلا با اون سرمایه اولیه که واقعا چشمگیر هست باشن؟؟؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب