8I4A1099.JPG

آینه جم - فرماندار جم بر لزوم توجه نفت و گاز به مسائل فرهنگی اجتماعی محیط پیرامون تاکید کرد و گفت: حمایت وزارت نفت از بیمارستان جم ضروری است.

به گزارش آینه جم ، فتح الله نوروزی ظهر چهارشنبه در نشست با مشاور اجتماعی وزیر نفت، تقویت تعاملات دوسویه میان نفت و گاز و شهرستان در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه هر فعالیت صنعتی و عمرانی بدون در نظر گرفتن پیوست‌های فرهنگی آن به سرانجام مطلوب نخواهد رسید تاکید کرد: حدود ربع قرن از حضور نفت و گاز در شهرستان جم می گذرد و نیاز است در نگاه وزارت نفت به حوزه اجتماعی محیط پیرامون تجدید نظر شود.

تقویت ارتباطات مدیران نفتی با مردم شهرستان

فرماندار جم نگاه وزیر نفت دولت تدبیر و امید به مسائل اجتماعی محیط پیرامون را امید بخش توصیف کرد و گفت: طی چند سال اخیر شاهد تغییر نگاه ها به مقوله اجتماعی در محیط پیرامون هستیم و همراهی های خوبی را در این راستا شاهد هستیم.

نوروزی نقش جم به عنوان میزبان و عقبه عاطفی پارس جنوبی و صنایع نفت و گاز را یادآور شد و افزود: هر اقدامی که در راستای حل معضلات و آسیب های اجتماعی شهرستان انجام شود قطعا تاثیر بسزایی در افزایش بهروه وری و تولید خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان جم تقویت ارتباطات مدیران نفتی با مردم شهرستان را راهگشای بسیاری از تعارضات دانست و تصریح کرد: حضور مدیران نفت و گاز در عرصه‌های اجتماعی شهرستان، فاصله‌های ایجاد شده در دو دهه گذشته را کاهش داده و شرایط را برای همراهی و همدلی بیشتر فراهم می کند.

لزوم مقابله با آسیب‌های اجتماعی

وی با تاکید بر لزوم آموزش مهارت‌های زندگی خاطرنشان کرد: شهرستان جم با تلاقی خرده فرهنگ های گوناگون و آسیب های اجتماعی مختلف روبروست و این تلاقی خرده فرهنگ‌ها در صورت عدم توجه، می تواند آسیب‌های ناگواری را به دنبال داشته باشد.

نوروزی به برخی نیازمندی‌های شهرستان در عرصه‌های مختلف پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون در حوزه ورزش، فعالیت‌های فرهنگی و هنری، آسیب‌های اجتماعی نیازمند حمایت هر چه بیشتر نفت و گاز هستیم و امیدواریم روند ایجاد شده در حوزه اجتماعی با جدیت بیشتر ادامه یابد.

فرماندار جم به لزوم حمایت ویژه وزارت نفت از بیمارستان توحید اشاره کرد و گفت: بیمارستان توحید برای خدمات رسانی مطلوب تر به مجموعه شهرستان و کارکنان نفت و گاز نیازمند توسعه و تجهیزاست و باید هم در جذب متخصص و هم افزایش بخش های مختلف چون دیالیز، سی تی اسکن ، آی سی یو و ... حمایت شود.

راه‌اندازی مجدد پروازهای فرودگاه توحید جم

نوروزی راه اندازی مجدد پروازهای فرودگاه توحید جم را از دیگر نیازهای شهرستان در حوزه اجتماعی برشمرد و افزود: در سال گذشته اقدام بسیار خوبی در عرصه آموزش و پرورش و نخبه پروری از سوی منطقه ویژه در شهرستان انجام شد که امیدواریم این روند تداوم یابد.

وی اضافه کرد: شهرستان جم به علت دارابودن روستاهای زیاد و شرایط خاص جغرافیایی در حوزه سرویس‌های روستا مرکزی مدارس با مشکلاتی مواجه است که انتظار داریم در این زمینه نیز شاهد حمایت های وزارت نفت باشیم.

فرماندار جم در این نشست از همراهی مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی با شهرستان تقدیر کرد.








 

[کد خبر:AJ17186]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب