00000000000000000000uuuuuuuu777.jpg

به گزارش آینه جم ، جنگل گلوبردكان بخش ریز واقع در شهرستان جم یكی از پرطرفدارترین نقاط برای سفر و گذراندن تعطیلات در جنوب استان بوشهر محسوب می‌شود و در هر فصل، زیبایی‌های خاص خود را دارد

این جنگل بسیار زیبا دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است كه موجب شده است مناظر طبیعی و چشم‌‌اندازهای بسیار زیبایی از تركیب سه عنصر جنگل، كوهستان و رودخانه در برابر دیدگان گردشگران به وجود بیاید.

جنگل گلوبردکان از جمله مناطقی است که عید نوروز بسیار پر تردد و مهمان‌پذیر است و به دلیل وسعت نسبتاً زیاد، تعداد زیادی از مسافران نوروزی و مردم شهرستان می‌توانند از محیط مفرح آن استفاده کنند.

جنگل زیبای گلوبردکان ریز با درختان و پوشش گیاهی منحصر به فرد خود مناظر چشم نواز این منطقه را شکل داده است جنگلی که در سال های نه چندان دور در مسیر خود رودخانه ها و چشمه های خنک و زیبایی داشت، در چند سال اخیر با کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی رویه از سفره های زیر زمینی، دیگر نشانی از آن رودخانه پرخروش و چشمه های پر آب نیست.

این جنگل برای ادامه حیات ، با تهدیدات انسانی و طبیعی و کمبودهای متعددی دسته و پنجه نرم می کند که در تصاویر به نمایش گذاشته شده است:

پیشنهاد می شود کارگروه بقای جنگل گلوبردکان به ریاست فرماندار در راستای برنامه ریزی برای جلوگیری از نابودی جنگل تشکیل شود.

 

 

منبع تصاویر:اناررسا

[کد خبر:AJ16429]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+1 # محمد جوهری 1395-04-02 07:40
نگذاریم بمیرد جنگل که جهان خواهد مرد. نگذاریم بمیرد گلوبردکان که جم و ریز خواهد مرد. مایه تاسف و تالم است. با طبیعت چکار می کنیم؟ چرا فقط تیشه هامتخصص ضربه به ریشه جنگلها شده اند؟ جنگل ریه و قلب طبیعت است اینگونه با این اعضای حیاتی نامهربان نباشیم و حداقل به حرمت و دلسوزی این پرندگان زبان بسته کمی به خود بیاییم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب