0000000000000000000000000666.jpg

آینه جم– فرماندار جم با اشاره به هزینه‌های مصوب نظام مهندسی برای ساخت و سازها گفت: در راستای کمک به ساخت و سازهای خرد در شهر، تخفیفاتی داده شود.

به گزارش آینه جم، فتح الله نوروزی ظهر شنبه در نشست با رئیس سازمان نظام مهندسی استان بوشهر با اشاره به جایگاه سازمان نظام مهندسی ساختمان در ارتقای کیفیت ساخت و سازها گفت: باید با خدمات رسانی مناسب و مطلوب و نظارت دقیق بر روند اجرای پروژه های ساختمانی، شرایط را برای ساخت و ساز ایمن در شهرستان بیش از پیش فراهم کرد.

نوروزی با اشاره به برخی گلایه‌ها در شهرستان از وضعیت نظارت‌ها گفت: متاسفانه گاها گلایه‌هایی از سوی مردم در خصوص عدم نظارت مناسب از سوی برخی ناظرین مطرح می شود که لازم است در این زمینه نظارت های عالیه تقویت شود.

وی با بیان اینکه رسالت سازمان نظام مهندسی، نظارت دقیق بر حسن اجرای پروژه است افزود: باید این نگاه که نظام مهندسی به افزایش هزینه‌های ساخت و ساز کمک می کند را با تقویت نظارت ها و بررسی مستمر روند اجرای پروژه اصلاح کرد.

نوروزی لزوم سرعت بخشی به رسیدگی به پروندها را مورد تاکید قرار داد و گفت: قطعا سرعت بخشی در رسیدگی به پرونده‌ها می تواند در افزایش رضایت مندی مردم تاثیر گذار باشد.

فرماندار شهرستان جم به موضوع هزینه‌های مصوب نظام مهندسی برای مالکان پرداخت و گفت: پرداخت هزینه های اولیه ساخت و ساز برای اقشار کم درآمد جامعه، مشکلاتی را ایجاد می‌کند که امیدواریم در راستای کمک به ساخت و سازهای خرد در شهر، تخفیفاتی داده شود.

وی تقسیط پرداختی ساخت و سازهای کلان را نیز از مطالبات انبوه سازان دانست و افزود: با توجه به هزینه‌های نظام مهندسی در ساخت و سازهای بزرگ، پرداخت چندمرحله‌ای حق نظارت، مسیر را برای سرمایه گذاری های بیشتر هموار می کند.

عملکرد ناظران ساختمانی در استان بوشهر کنترل می‌شود

 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر گفت: عملکرد ناظران ساختمانی در استان بوشهر کنترل می‌شود.

احمد زارعی با تاکید بر جایگاه قانونی سازمان نظام مهندسی در کشور گفت: نظام مهندسی بر مبنای قانون موظف به نظارت است و تلاش می‌کنیم خدمات‌رسانی‌ها روز به روز بهتر شود.

وی با بیان اینکه دو نوع قرارداد نظارتی مقیم و مقطعی وجود دارد، افزود: نظارت بر ساخت و ساز ساختمان‌ها نظارت مقطعی است و مالک طبق قراردادی که با ناظر دارد باید در اجرای هر مرحله از کار، مراتب را به اطلاع ناظر برساند و ناظر نیز موظف است نظارت دقیق را انجام دهد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر افزود: در قراردادها تلاش کرده‌ایم به نفع مردم عمل کنیم اما برخی‌ها به دنبال فرار از نظارت هستند که ما باید حسب قانون عمل کنیم.

زارعی با اشاره به برگزاری نشستی در فرمانداری در سال گذشته اظهار داشت: بر مبنای مذاکرات انجام شده اقداماتی صورت گرفت و هم‌اکنون کمیسیون‌های مختلف تایید نقشه برای ساختمان‌های زیر دو هزار متر مربع به صورت روزانه یا هفتگی در جم تشکیل می‌شود که سرعت رسیدگی‌ها را هم افزایش داده است.

وی افزود: در بحث ساختمان‌های زیر ۲۰۰ متر مربع و اقشار کم درآمد نیز تخفیف های ۱۵ درصدی لحاظ شده در سال گذشته تداوم می‌یابد.

زارعی در خصوص تقسیط پرداختی هزینه های نظارت نیز گفت: در پروژه های بزرگ تقسیط قابل انجام است اما در پروژه های کوچکتر باید موضوع در هیئت مدیره مطرح و به تصویب برسد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر با اذعان به مشکلات موجود در روند نظارت‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان تصریح کرد: در سال گذشته در دو مرحله ناظرین عالیه نظام مهندسی استان از وضعیت نظارت ساختمان ها در جم بازدید کردند و تخلفات ناظرین هم ثبت شد.

وی تاکید کرد: نظارت‌ها بر عملکرد ناظران شهرستانی به صورت مستمر انجام می‌شود و اگر تخلفی انجام شود قطعا با ناظر متخلف حسب مقررات برخورد خواهد شد.

زارعی با تاکید بر اینکه اگر مالک در زمان انجام فرایند ساخت و ساز به ناظر اطلاع رسانی نکند ناظر می بایست از تایید عملیات خودداری کند، ابراز داشت: ناظران نظام مهندسی باید هر نوع تخلف در انجام ساخت و ساز را به شهرداری‌ها گزارش کنند تا طبق قانون دستور تخریب صادر شود.

وی اضافه کرد: شهرداری‌ها نیز حسب قانون موظفند هر نوع تخلفی را در گزارش ناظرین مشاهده کردند به نمایندگی نظارت شهرستان اعلام کنند.

مهندس زارعی تاکید کرد: نظارت را در جم افزایش خواهیم داد و مردم و مالکان نیز هر گونه قصور و کوتاهی ناظران را به نمایندگی شهرستان یا استان گزارش کنند تا حقی از مردم ضایع نشود.

[کد خبر:AJ15865]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # سید 1395-03-10 09:21
نیازی نیست هزینه ها بیارید پایین
ما خانواده های فقیر بیشتر از دو طبقع نمیتوانیم بزنیم و نیازی چندانی نداریم فقط به سود بساز بفروش ها می شود..
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب