2089065.jpg

آینه جم: فرماندار شهرستان جم با اشاره به توسعه فضاهای ورزشی و هنری و افتتاح پروژه‌های متعدد ورزشی در جم گفت: شهرستان جم نیازمند استقرار پلیس راه است و امیدواریم این امر محقق شود.

به گزارش آینه جم:  فتح‌الله نوروزی صبح شنبه در نشست با جمعی از جوانان جمی با تاکید بر نقش و جایگاه جوان در تحولات جوامع گفت: جوانان موتور محرک جامعه هستند و هر چه به این قشر فعال و پرنشاط توجه بیشتری شود توسعه و تحول بیشتر خواهد بود

جم.

فرماندار جم سمن ها را حلقه های مفقوده ایجاد بستر تصمیم سازی برای جوانان دانست و اظهار داشت: سمن ها می توانند خلاقیت و توانمندی جوانان را بارور سازند و نگاه دولت تدبیر و امید به حضور و ظهور فعال و قدرتمند سمن ها در عرصه های مختلف کشور است.

وی با بیان اینکه سمن ها سازمان های خودجوش و داوطلبانه مردمی هستند تصریح کرد: سمن ها فرصتی برای مطالبه نیازهای مردم هستند و در کنار دولت می توانند راهگشای مشکلات باشند.

نوروزی ویژگی مهم جوانی را مطالبه گری و آرمان خواهی دانست و افزود: همواره از انتقادات استقبال کرده ام و معتقدم رمز موفقیت یک مدیر عدم هراس از انتقاد و پذیرش نقدهای جامعه به ویژه نخبگان است.

وی با تاکید بر اینکه درب اتاقم بر روی جوانان باز است خاطرنشان کرد: از هر فرصتی برای تقویت حوزه جوانان استفاده کردم و حمایت از جوانان را بر خود لازم دانسته و می دانم.

 نماینده عالی دولت در شهرستان جم روحیه پرسشگری جوانان جم را مطلوب توصیف کرد و گفت: شهرستان جم جوانان با استعداد و توانمند در عرصه های مختلف کم ندارد و در این زمینه از شهرستان های پیشرو در استان است.

طرح امید اجتماعی ؛ گام نخست

وی به راه اندازی طرح امید اجتماعی در استان اشاره کرد و گفت: این طرح گام نخست برای توجه به موضوع اجتماع و جوانان بود و قطعا در سال جاری با واکاوی نقاط ضعف و قوت، با جدیت بیشتری دنبال می شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: امروز شهرستان جم با معضلات اجتماعی متعددی مواجه است و قطعا نقش سمن ها در کاهش آسیب ها موثر است.

فرماندار جم در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به پرسش های جوانان گفت: طی حدود سه سال حضور دولت تدبیر و امید در راس مدیریت اجرایی کشور، گام های بسیار خوبی در راستای رفع مشکلات برداشته شده و در حوزه فرهنگ، هنر و ورزش نیز شرایط به نسبت بهتر است هر چند تا سطح مطلوب فاصله داریم و باید تلاش ها را دو چندان کنیم.

نوروزی حوزه ورزش را از حوزه های جذاب و اثر گذار شهرستان برشمرد و اظهار داشت: طی دو سال اخیر در حوزه زیرساخت‌های ورزش گام های موثری برداشته شده که می توان از آن به عنوان یک جهش در حوزه ورزش شهرستان یاد کرد.

افتتاح پروژه‌های متعدد ورزشی در جم

وی با اشاره به افتتاح چندین و چند پروژه ورزشی در سطح شهرستان در سال گذشته اضافه کرد: افتتاح سه سالن ورزشی و چندین طرح چمن مینی فوتبال در شهرها و روستاهای جم بخشی از این اقدامات است که در هفته دولت تعداد زمین‌های مینی فوتبال در سطح شهرستان به ۱۵ عدد می رسد.

نوروزی اضافه کرد: هم اکنون در بحث کمیت فضاهای ورزشی به خصوص سالن‌ها و زمین‌های چمن در سطح خوبی قرار داریم هر چند برخی سالن‌ها نیاز به تجهیزات جدید دارند که امیدواریم بتوانیم با لحاظ اولویت های اعتباری شهرستان در رفع این مشکلات گام برداریم.

احداث خوابگاه ورزشکاران در جم

فرماندار جم به موضوع خوابگاه ورزشکاران به عنوان نیاز شهرستان اشاره کرد و گفت: تیم های ورزشی شهرستان جم طی چند سال اخیر به موفقیت های چشمگیری دست یافته اند و با توجه به افزایش میزبانی مسابقات، لزوم احداث خوابگاه ورزشکاران به شدت احساس می شود که این مهم در سال جاری محقق می شود.

نوروزی از خرید یک دستگاه مینی بوس جدید برای حوزه ورزش شهرستان خبر داد و گفت: با خرید این مینی بوس، یک مینی بوس به بخش ریز اختصاص می یابد.

وی با اشاره به موفقیت چشمگیر ورزشکاران جم افزود: برای اولین بار در اسفندماه سال جاری همایش تجلیل از نام آوران ورزش جم برگزار خواهد شد.

ساختمان پلاتو در جم احداث می شود

نوروزی به موضوع هنر و هنرمندان نیز پرداخت و گفت: هر پیامی که از طریق هنر منتقل شود دارای جذابیت و گیرایی است و از این منظر باید هنرمندان را مورد حمایت قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه نگاهم حمایت از هنر و هنرمندان است افزود: حمایت هایی از حوزه تئاتر انجام شده و در سال جاری نیز در راستای حمایت از هنرمندان، ساختمان پلاتو در شهرستان احداث می شود.

نوروزی با اشاره به نیاز انارستان به سالن اجتماعات افزود: در تلاش هستیم مجتمع فرهنگی ریز هر چه سریع تر تکمیل شود تا بخش مهمی از دغدغه اهالی فرهنگ بخش ریز با این مهم مرتفع شود.

مصوبات شوراها در زمینه حمایت از جوانان را تایید می کنم

نماینده عالی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی هزینه کرد عوارض وصولی آلایندگی در شهرستان و لزوم تخصیص بخشی از آن به حوزه جوانان تصریح کرد: عوارض آلایندگی بر مبنای قانون توزیع می شود و نحوه هزینه کرد آن نیز توسط شوراهای اسلامی شهر و روستا تعیین می شود .

وی افزود: جوانان از طریق شوراها مطالبات خود در این زمینه را پیگیری کنند و قطعا مصوبات شوراها در راستای حمایت از جوانان و سمن ها را تایید خواهیم کرد.

راه اندازی مرکز رشد در دانشگاه آزاد جم

نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع آموزش و پرورش و لزوم تقویت علم و عالمان در جامعه پرداخت و گفت: در سال جاری برای اولین بار در راستای تکریم معلمان و اساتید، ستادی ویژه در هفته معلم در شهرستان تشکیل شد تا حوزه علم ویژه تر دیده شود.

وی با تاکید بر اینکه به کمبودهای آموزش و پرورش و مشکلات پیش روی آن در شهرستان واقفم تصریح کرد: باید همه مردم و مسئولان در راستای تقویت بنیه علمی شهرستان تلاش کنند تا شاهد پیشرفت و توسعه همه جانبه شهرستان باشیم.

نوروزی با اشاره به پیگیری های انجام شده در راستای راه اندازی مرکز رشد در شهرستان اظهار داشت: قرار است این مرکز در دانشگاه آزاد جم راه اندازی شود.

لزوم برنامه ریزی جدی تر برای اشتغال بانوان

نوروزی به موضوع کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان اشاره کرد و افزود: آنچه مشخص است دولت به تنهایی نمی تواند موضوع اشتغال را سامان بخشد و در این راستا باید جوانان نخبه و کارآفرین پیشگام شوند.

وی افزود: در حوزه اشتغال بانوان نیازمند برنامه ریزی جدی تر هستیم تا بتوانیم بخشی از دغدغه ها را برطرف کنیم.

پیگیری برق غربه از مرکز

فرماندار جم در بخش پایانی سخنان خود به پرسش های جوانان در خصوص برق روستای غربه، ایست و بازرسی ورودی جم و استقرار پلیس راه پاسخ داد و گفت: روستای غربه با توجه به دارا بودن برق خورشیدی به عنوان روستای برق دار ثبت شده و با توجه به تعداد خانوار این روستا و عدم تکافوی برق خورشیدی، پیگیری های لازم از طریق تهران انجام خواهد شد.

وی از راه اندازی مجدد ایست و بازرسی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: محل ایست و بازرسی در گذشته به علت خطراتی که برای رانندگان داشت مورد تایید راهداری قرار نگرفت که با پیگیری های انجام شده و اصلاح محل، مجددا راه اندازی می شود.

نوروزی استقرار پلیس راه را از نیازهای مهم شهرستان برشمرد و یادآور شد: شهرستان جم به علت کوهستانی بودن و فاصله از شهرستان کنگان و عسلویه نیازمند استقرار پلیس راه است و امیدواریم این امر محقق شود.

[کد خبر:AJ15850]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب