DSC_0004-148x123.jpg

آینه جم: ابراز نگرانی رییس شورای اسلامی بیدخون نسبت به خطرات زیست محیطی و انسانی نیروگاه سیکل ترکیبی در مجاورت بیدخون


به گزارش آینه جم: رئیس شورای اسلامی بیدخون شهرستان عسلویه نسبت به خطرات زیست محیطی و انسانی نیروگاه سیکل ترکیبی که در مجاورت این روستا قرار است احداث شود هشدار داد.
عباس رضوی افزود: برای استقرار هر گونه تاسیسات هر چند کوچک باید مطالعات دقیق زیست محیطی صورت گیرد و مکان یابی درستی برای آن انجام شودو سپس بهترین مکان انتخاب گردد. علاوه بر آن، باید همان طور که در مورد مزایای طرح اطلاع رسانی می شود ،معایب و مضرات آن هم اعلام شود اما به نظر می رسد در مورد نیروگاه بیدخون این کار به هیچ وجه صورت نگرفته است.
رییس شورای اسلامی بیدخون تاکید کرد: در کنار این نیروگاه سیکل ترکیبی، روستای بیدخون با بیش از ۸۰۰۰ نفر جمعیت قرار گرفته است که متاسفانه بخار و آلودگی های صوتی ناشی ازفعالیت آن در آینده ممکن است باعث بروز مشکلات جسمی و روحی برای اهالی گردد که این امر باعث ایجاد نارضایتی و نگرانی مردم شده است. از سوی دیگر پساپ های سمی آن نیز می تواند باعث آلوده شدن آب های زیرزمینی منطقه گردد و محیط زیست را تهدید کند.
رضوی خاطر نشان کرد: طبق اصل ۵۰ قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه ای عمومی تلقی می شود و اقداماتی که منجر به تخریب محیط زیست شود ممنوع بوده و اهالی محترم بیدخون هم بر پایه همین اصل قانون اساسی و دیگر قوانین و مقررات، درخواست دارند مانع از ایجاد آلودگی های مضر برای محیط زیست و سلامت مردم شوند.
وی بیان داشت: دولت نباید به نام توسعه، سلامت و زندگی مردم را به خطر بیندازد.هدف از توسعه پایدار چیزی جز تامین نیازهای نسل حاضر و نسل های آینده نیست .توسعه ای که سلامت و زندگی مردم را به مخاطره بیندازد محکوم است چرا که حفظ سلامت انسانی و زیست محیطی باید مبنا و محور هر توسعه ای باشد،در حالی که احداث این نیروگاه بدون در نظر گرفتن سلامت و آسایش مردم محیط پیرامونی ، می تواند اهداف توسعه پایدار را زیر سوال ببرد.
عضو شورای شهرستان عسلویه افزود: نمیتوان باور کرد که احداث کنندگان این نیروگاه از آثار سو آن بر سلامت و زندگی مردم بی اطلاع بوده اند.نهاد های نظارتی و قضایی می توانند مسئولین را به علت مکان یابی نادرست مورد مواخذه قرار دهند.

وی در پایان از تمامی مسئولین مربوطه و کسانی که حق حیات و سلامت مردم به عنوان بالاترین و مهمترین حق، برایشان اهمیت دارد تقاضا نمودند که چاره ای برای حل این معضل بیندیشند و نسبت به نگرانی مردم در مورد این مطالبه به حق پاسخگو و پیگیر باشند.

منبع: بیدخون

[کد خبر:AJ15295]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب