00000shahrdari72.jpg

آينه جم ؛ محمدمهدي صبوري: جم در سال 81 به یکی مراکز شهرستان های استان تبدیل شد اما فقط سنگینی این نام را بر دوش خود حمل می کند.


شهرداری به عنوان یک‌نهاد خدماتی در حوزه ی شهر و شهروندی هموراه تلاش خود را برای ارائه خدمات بهتر به مردم انجام می دهد.

شهرداری جم با توجه به اینکه سهم خوبی از عوارض آلایندگی شهرستان به نسبت جمعیتش نصیبش می شود حتی می توان گفت در بین دیگر شهرهای استان نیز بی همتاست(تاکید می کنم به نسبت جمعیت) اما متاسفانه تاکنون شاهد اجرای پروژه های درخور شان مردم جم نبوده ایم برای نمونه رئیس شورای اسلامی شهرجم بارها در سخنان خود از اجرای مرکز فرهنگی هنری جم سخن گفته که تاکنون درحد همان حرف باقی مانده است.

البته همین درآمدهای شهرداری جم از منابع درآمد پایدار و دائمی نبوده و بیشتر درآمد آن از محل عوارض نفت و گاز تامین می شود حال اگر روزی پالایشگاه های گاز به عنوان پالایشگاه سبز اعلام گردند درآمد شهرداری از کجا تامین می شود ؟؟؟

 
آیا شهرداری جم درآمد پایداری برای خود ایجاد کرده که کسی خبردار نشده است؟؟؟

 

از دیگر مشکلات اساسی شهر جم می توان به تمرکز شهرداری بر روی زیبا سازی شهر و عدم توجه لازم به زیرساخت های شهری نام برد برای مثال چند وقتی پیش بدون کار کارشناسی اقدام به نصب ایستگاه اتوبوس به شکل BUS در سطح شهر بودیم !!! آقای شهردار ! قطعا قصدتان از ایجاد ایستگاه BUS برطرف کردن ترافیک شهری بوده اما فکر کنم اول باید اتوبوس و‌ناوگان حمل و‌نقل عمومی وجود داشته باشد تا بعد جایگاه آن را احداث کرد.

ما که تا به حال اتوبوسی ندیده ایم که در جلو BUS توقف کند ! راستی از تاکسی های زرد شهری که در رکاب پولداران جمی خدمت می کنند چه خبر ؟!

 
آقای شهردار کاش کمی هم به فکر زیرساخت های شهری باشید وگرنه گل و گیاه را همه می کارند چراغ زینتی را همه نصب می کنند.

 
آیا تا به حال به فکر برنامه آمایش سرزمینی شهر جم بوده اید ؟!

اما مهم ترین زیرساخت های شهری که جم از آن ها محروم مانده؟؟؟

1- نبود معابر اصلی عریض ؛ متناسب با بار ترافیکی شهر:

 
خیابان اصلی شهر خیابانیست که با پارک یک ماشین در خیابان ، دیگر با هزار صلوات و سلام از کنارش رد می شود حال این وضع را بعدازظهر ها که غلغله است تصور کنید و با در نظر گرفتن این نکته که جمعیت شهرستان بخاطر موقعیت مناسب شغلی و نعمت های خدادادی روبه افزایش بوده. قضاوت با خودتان

 
2-عدم وجود تصفیه خانه فاضلاب شهری و‌خانگی (حداقل از نوع بیولوژیکی):

 
در این بحبوبه بی آبی ظاهرا چاه اب شهرداری هنوز نخشکیده که به فکر استفاده مجدد از اب های مصرفی نیستیم برای مثال ابی که در لندن یا پاریس مصرف می کنند حداقل پنج یا شش بار دیگر قبلا مورد استفاده قرار گرفته شده  و پیشنهاد می شود شما که این قدر به گل و گیاه و درخت علاقه دارید با احداث یک تصفیه خانه بیولوژیکی آب گیاهان خود را تامین کنید.
در خصوص فاضلاب که یکی از مهم ترین ها می باشد متاسفانه هیچ گونه اقدامی از سوی شهرداری صورت نگرفته و با افزایش روزافزون ساخت و ساز در شهرستان همین مقدار کم ابی هم در زیر زمین برایمان مانده با پساب های شهری آلوده می شوند.
این حق مردم این دیار است واقعا؟؟؟

 
3-تونل تاسیسات شهری:

 
همکارانمان در این خصوص بحث کرده اند و مقاله نوشته اند فکر نمی کنیم در تاریخ جم سابقه داشته باشد در مورد موضوعی اینقدر صحبت کرده باشند من نیز تنها به همین نکته بسنده میکنم که با احداث این تونل ها دیگر نیازی به کندوکاو مجدد خیابان های تازه روکش شده نیست.

 
4-کمبود فضای آموزشی متناسب با نیازهای شهرستان:

 
شاید در نگاه اول این موضوع را مرتبط با شهرداری ندانیم و حتی از کمک های شهرداری به آموزش و پرورش نیز تشکر کنیم اما وقتی شهرداری با این همه مجوز ساخت و سازهایی که صادر می کند خواه ناخواه یکی از ارگانهایی می شود که در افزایش جمعیت شهرستان نقش دارد و با افزایش جمعیت تقاضا برای فضای آموزشی زیاد می شود که یا باید کلاس های سی چهل نفره کنیم یا بومیان برای تحصیل فرزندانشان باید به سایر شهرها کوچ کنند.

حتی این ساخت و سازهای بی حد و شمار باعث شده دیگر ادارات خدمات دهند مثل ، آب ؛ برق ؛ گاز و مخابرات با چالش جدی روبه رو شوند و نتوانند به خوبی خدمات ارائه دهند .

 
5-هتل:

 
شهرداری جم در بحث فضاهای گردشگری به نسبت عملکرد خوبی داشته اما به فکر مکانی برای اسکان مناسب این گردشگران نبوده (البته ما هم که اصلا نمی دانیم ساخت هتل شهرداری در حد همان گود برداری باقی مانده) راستی آیا می دانید اگر روزی بخواهیم در سطح اول ورزش کشور تیم داری کنیم به علت عدم وجود هتل در 25 کیلومتری محل میزبانی حق میزبانی از ما سلب می شود؟؟؟

 
حرف آخر اینکه امید است پیشنهاد این شهروند ناچیز پذیرفته شود:

 
پیشنهاد: شهرداری می تواند شهردارهای سابق و موفق شهرهای بزرگ ایران را به صورت مشاوره یا پیمانی برای مطالعه درباره ی چشم انداز شهری جم و ارائه نظر در این باره استخدام کند و در بحث فضای آموزشی نیز می تواند مبلغی را محل عوارض ساخت و ساز به این موضوع اختصاص دهند.

 

 

***یادداشت فوق به عنوان دیدگاه های ارسالی به این رسانه خبري تحليلي بوده و حق پاسخگویی برای شهرداري جم محفوظ است.

[کد خبر:AJ14879]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+16 # شهروند جمی 1395-02-01 10:48
بسیار موافقم .شهرداری جم جای نقد بسیار دارد و متاسفانه شورای شهر هم توان برخورد با شهردار را ندارد. چه بریز بپاش هایی که تو شهرداری نمیشه
....................................................
پاسخ سردبير: درج كامنت به معناي تاييد سايت خبري آينه جم نيست
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+16 # سید 1395-02-01 10:56
بابا جان شهردار تخصص میخواد ... تجریه میخواد. شهرداری که نه تخصص داشت و نه تجربه. شهردار جمالی رو که برداشتن به جاش علمداری سرپرست شد. در ادامه اعضای شورا تو رودبایستی گیر کردن نتونستن عوضش کنن. از اعضای شورا دو تاشون با شهردار دوستن ...دوتاشون جرات ندارن حرف بزنن و یکی هم فامیل شهرداره.
......................................................
پاسخ سردبير: درج كامنت به معناي تاييد سايت خبري آينه جم نيست
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+16 # ابراهیمی 1395-02-01 11:02
شهردای مردم رو بیچاره کرده. یکی نیست به داد مردم برسه. فقط بلدن با سرکیسه کردن مردم کوچه اسفالت کنن و گل بکارن!!!!!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+15 # موافق ابراهیمی 1395-02-01 11:12
من با کامنت جناب ابراهیمی موافقم. شهرداری جم باید فراتر از اسفالت معابر و فضای سبز فکر کنه. متاسفانه این توان در شهردار جم نیست
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-17 # پدري 1395-02-01 11:17
شهردار بنك ترور فيزيكي مي شود شهردار جم ترور عملكرد / دلم به حال اين شهرداران ، خط مقدمان خدمت رساني صادقانه به مردم مي سوزد ياد شهيد باكري زنده باد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+16 # مهراب 1395-02-01 11:20
من موندم با 40-50 میلیارد تومان درامد شهرداری جم از عوارض ساخت و ساز تا الایندگی و ..... چرا هیچ اتفاق خاصی متناسب با این درامد صورت نمی گیره . تنها اتفاق مهم این شهر اسفالته
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+17 # حسین 1395-02-01 11:23
کی گفته شهرداری کار نمی کنه. در سال چندین بار کارمنداشون رو مسافرت خوب میبرن. هر سال دو دوست کت و شلوار میخرن براشون. شهردار هم که همیشه در سفره. اینا همه اش کاره دیگه.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+12 # مکاری 1395-02-01 11:32
خیلی باحال بود خخخخخخخخخخخخخخ
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+13 # رفیعی 1395-02-01 11:35
واقعا راست میگه. این تاکسی زرد ها در خونه پولدارها چیکار میکنه؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+13 # دلسوز شهر 1395-02-01 11:30
ای کاش نظر سنجی درباره شهردار و زیرمجموعه ایشان صورت می گرفت تا ثابت بشه که چقدر مردم ناراضی اند. واقعا ضعیف عمل می کنن و غیر شفاف و حتی مشکوک
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+14 # حسن پور 1395-02-01 13:20
در خصوص انتخاب پیمانکاران ، مبالغ قراداد آنها و نیز تغییر کاربری زمین ها هم علامت سوال زیادی هستش. کلا شهر بی برنامه است
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-14 # احمد 1395-02-01 19:49
با سلام خدمت نویسنده عزیز بنده چند نکته به ذهنم رسید گفتم شاید گفتنش بهتر از سکوت باشد.مواردی که شما به آن اشاره کردید مورد تایید است ولی شما از زاویه دید خودتان به موضوع شهر و شهردار و شهرداری نگاه کرده اید قطعا شما نیز اگر جای شهردار بودید با مسایل و موضوعاتی روبرو بودید که از دیدگاه یک شهروند پنهان می باشد. حتما اذعان می دارید که شهر جم , شهری نوپاست و تا رسیدن به زیر ساخت های مناسب شهری هنوز فاصله دارد به عنوان مثال در بخش دیوار حایل ساحلی کلی می بایست هزینه کرد که شاید به چشم همه شهروندان نیاید و مواردی از این دست. در پایان از همه عزیزانی که کامنت می گذارند خواهش میکنم با نقد سازنده باعث حرکت و دلگرمی بیشتر شوند.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+10 # فاضل 1395-02-02 13:06
من اعتقاد دارم شورای شهر خیلی ضعیفه که شهردار جولان میده و شهرداری ضعیفه. اعضلی شورا قطعا دوره بعد رای نخواهند اورد و افراد جدید و پر انرژی و قاطع برای شورای شهر لازم است.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+9 # رضا حیدری 1395-02-02 17:09
ای کاش شهردار گزارشی از بودجه های میلیاردی شهرداری میداد و میگفت که این لودجه ها چطور و کجا مصرف شدن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+9 # شهروند جمی 1395-02-03 13:00
درود بر جناب صبوری
درسته شهردار جم در بحث پارک و... عملکرد قابل قبولی داشته و به خصوص پارک چگاسه رو تغییر تحول اساسی داد ولی با توجه به پول های میلیاردی موجود در شهرداری این خدمات بسیار ناچیز است.
شهر جم در بحث ترافیک بسیار دچار مشکل است و باید به جز پارک و... به این مشکلات نیز توجه ویژه شود.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # salman 1395-02-04 09:28
jenab shahrdar motasfane bodjehaye melyardi shardari ra che kar kardy .age dorost masraf karde bodi alaln jam golestan shode bod.az shorahayyi ke nahagh az shardar mesl rees shora ke har ja mere az shahrdar hmayat mikone motasfam.in khod zaf rees shora neshan meedhad
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+5 # عباس رجایی 1395-02-04 12:58
متاسفانه خیابون های جم اینقدر باریک و تنگ هستن و هر روز شاهد تصادفات عدیده ای هستیم امیداریم که حداقل شهردار بع این قسمت سروسامون بدن.گل های فصلی فایده ای به حال شهرستون نداره.فقط سود آوری برای افراد خاصی داره.به جای سطحی نگری به جزئیات و وضعیت بحرنی شهرمون هم توجه کنیم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-9 # شهروند 1395-02-04 13:05
به نظر بنده به عنوان یک شهروند نباید یکطرفه قضاوت کرد تمام تقصیرها نباید گردن مجموعه شهرداری گذاشت اگر توجه کرده باشیم با راه اندازی پالایشگاه فجر و بعد ان تاسیسات عسلویه و کنگان وبدلیل مهاجرت خیل عظیم نیروهای کار و استقرار شهرکها در جم و خریدمنازل مسکونی در شهر و اجاره منازل که خیلی بیش از جمعییت بومی منطقه میباشند و از امکانات و منابعی که برای جمعیت بومی منطقه در نظر گرفته شده استفاده میکنند و از سوی مسئولین نفتی هم متاسفانه با دیدی که دارند هیچ گونه توجهی به موضوع نمیشه شما اگه توجه کنید از سوی پتروشیمی منازلی در سطح شهر خرید میشه یا اجاره گرفته میشه ولی هیچ کمکی برای ترافیک شهر یا افزایش فضاهای اموزشی منطقه نمیشه و از مدارسی که برای بومیان در نظر گرفته شده استفاده میکنند اونهم جمعیتی بیش از بومیان در سایر موارد هم همین است در زمینه خدمات شهری چه کمکی برای توسعه فضای سبز یا پاکیزگی شهر میشه یا از منابع اب منطقه که حق و حقوق من و توست این همه استفاده میشه چه کار ی شده و در سایر موارد شما اگه سری به نانواییهای شهر بزنید میبینید چندنفر بومی و چند نفر غیر بومی تو صف نان هستند و سایر موارد در اینجا لازم است مسئولین دیدگاهشان تغییر بدن لااقل فکر چند سالی که تو این منطقه با خانواده هاشان زندگی میکنند باشند شهرداری هم بیش از توانش داره جور این مسائل و مشکلات میکشه در عوض هیچ کمکی از جایی لااقل برای خدمات دهی این میهمانان دریافت نمیکنه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-4 # جعفر 1395-02-05 10:11
به نام خدا
بنده انتقاد از نهاد ها را قبول دارم ولی انتقاد منصفانه...
حال که بعد از مدت ها شهرداری از جنس جم و کسی که نیروی جوانی داره و افکار زیبایی در جم اجرایی کرده...
در صورتی که انتقاد هست و وجود دارد مثل ساختن مجموعه فرهنگی هنری برای جم و به کارهای اساسی و زیر ساخت نیاز داریم...خلاصه مطلب با همراهی و انتقاد مفید شهردار شهرمان را همراهی کنیم نه با تخریب زحمات آن را هدر بدهیم....
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # اشنا 1395-02-05 22:46
شهرداری با تغییر کاربری باغات و زمینهای کشاورزی به زمینهای مسکونی و تجاری . بار هفت نسل ایندشم بسته. این باغاتی که تغییر کاربری میده توی سطح شهر. فکر میکنید کم بهش ............... ...
راستی ماشین خوبی هم میگن داره و رو نمیکنه ناقلا. هر چند چاپ نمیشه. اما من حرف دلمو زدم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # شهروند 1395-02-07 11:03
در جواب جعفراقا باید بگم یکی از ایراداتی که به شهرداری وارده نداشتن افکار جدید و ایده های نو میباشد تقلید صرف راه بجایی نمیبره و وقت گذاشتن روی پروژه ها و کارهایی که از قبل اجرا شده که هنر نیست خلاقیت و داشتن ایده نو در هر زمینه قبل از هر چیز علم و سواد در ان زمینه میخواد در زمینه شهر و شهرسازی هم غیر از این نیست باید دیدگاه و افق های چند سال اینده در نظر گرفته شود و نه وضعییت موجود و فعلی این جور نگرشها نتیجه اش همونه که اکنون در خیابان اصلی شهر مشکلاتش گریبانگیر همه شده و مسئولین شهر هم تمام فکر و ذکرشان دراینجا دارند صرف میکنند و ......
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # شهرام 1395-02-07 13:20
واقعا مطالب سازنده ای بود استفاده شد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # نوید 1395-02-08 12:50
جعفر آقا افکار زیبا داشتن کفایت نمی کنه قانون هم باید بلد بود در خیلی از پروژه ها متاسفانه به دلیل عدم آشنایی با قانون حق شهروندان پایملا میشه . کسی نگفت ایشون بچه جم هست یا نه بله خوبه بودن ولی مردم ازش کار می خوان چه جمی چه غیر جمی این طور نباشه که چون جمی هست دوتا گل کاشت دیگه بی خیال همه چی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب