آينه جم: جانشین رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی برای جلوگیری از وقوع جرائم تشکیل و شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در استان بوشهر راه‌اندازی شده است.

به گزارش آينه جم؛ حجت الاسلام عبدالکریم بحرینی ظهر امروز در نشست با قضات استان بوشهر با اشاره به راه‌اندازی ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در استان بوشهر اظهار داشت: هدف از تشکیل این ستاد در دادگستری استان بوشهر پیشگیری از وقوع جرائم و در صورت وقوع، رسیدگی به آنهاست.

وی با بیان اینکه همه راه حل‌های قانونی برای هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات  ۷ اسفند اجرایی شده  تصریح کرد: در صورت بروز تخلف انتخاباتی در تمام حوزه‌های قضایی استان بوشهر شعبه‌های ویژه برای رسیدگی خارج از نوبت به این تخلفات پیش بینی شده است.

جانشین رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: قبل از انتخابات و پس از انتخابات اقداماتی برای برگزاری یک انتخابات پرشور و همراه با امنیت کامل در نظر گرفته شده است .

بحرینی با بیان اینکه قبل از انتخابات باید از تبلیغات پیش از موعد جلوگیری شود تاکید کرد: دستگاه قضا برای ایجاد نظم و امنیت از هرگونه مرخصی به محکومان و کسانی که اخلال گران امنیت در زندانها در دوره انتخابات پیشگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه در روز انتخابات حضور قضات در دستگاه قضا الزامی است خاطرنشان کرد: برای ارتقا امنیت و برخورد با اخلاگران، قضات  استان بوشهردر روز انتخابات ۷ اسفند در دستگاه قضا حضور دارند.

جانشین رئیس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: برای پیشگیری از دخالت‌های انتخاباتی حراست‌های کل اجرایی باید فعال شوند و تا اعلام نتایج رسمی رای‌گیری از هرگونه آمار دهی نتیجه انتخابات خودداری شود.

بازرس کل استان بوشهر با بیان اینکه  همکاری لازم با عوامل اجرایی انتخابات در دستور کار است گفت: اداره کل بازرسی در راستای وظیفه خود که نظارت بر دستگاه های اجرایی است اقداماتی را انجام داده است تا همکاری لازم با عوامل اجرایی انتخابات داشته باشند .

محمد آقاجاری افزود: استفاده از امکانات دولتی به نفع کاندیدا خاص ممنوع است و مدیران استانی نیز با توجه به جایگاهی که دارند برای شرکت در فعالیت‌های انتخاباتی منع شده‌اند./ تسنیم